Gå til innhold

Jeg har sluttet å røyke (nesten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer hadde jeg lungebetennelse og da sluttet jeg og røyke i to måneder. Var veldig syk. Så ble jeg bra og da var jeg i gang igjen. Røyker ca. 5-8 om dagen så er ingen storrøyker, men likevel. 

Jeg ble enig med meg selv om at jeg burde slutte helt, men jeg er i en litt ustabil fase i livet så for meg funker det ikke å kutte helt. 

Derfor bestemte jeg meg for å kutte i uka og bare røyke i helgen. Som et første skritt på veien. Hver fredag så kjøper jeg meg en pakke. Og på søndag er den ferdig. Og jeg har fått nok. Så går det en uke og så gjentar jeg det samme. 

For seks måneder siden røyket jeg hver dag, så jeg har jo på en måte gjort en stor fremgang. Selv om det føles litt teit å "ta opp røykinga hver uke" så gleder jeg meg stort hver gang (jeg vet, teit).

Hvordan komme over den siste kneika? Jeg røyker bare i helgen, barna er hos far og jeg har en frihelg. Da slipper jeg meg litt løs og er liksom den jeg var før jeg fikk barn. Slipper å tenke på alt som skal gjøres og lage mat og ditt og datt. Jeg kan bare tenke på meg selv og det gjør meg godt. 

Men jeg vil gi slipp på den siste røyken også. Og bli helt røykfri. Jeg vet jo det er best. Den er bare såååå kos, sånn en gang i blant. 

Anonymous poster hash: d13b7...0a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å lese endelig en ikke røyker ?

Skrevet

Ikke kjøp neste pakke? Er enklest om en er klar for det mentalt, jeg jobbet lenge med meg selv først.

Kjenner mange som har hatt nytte av boken endelig ikkerøyker.

Du er røyker helt til du faktisk slutter.

Skrevet

jeg har prøvd å slutte MANGE ganger, med tyggis, snus, tabletter, champix, bøker you name it....Så hadde jeg en helg hvor jeg røykte så sinnsykt mange sigaretter, vi snakker om 100-150 stk....

Har ikke rørt en røyk siden...ikke snus, ikke noe hjelpemiddel. Og jeg har røykt fast i 25 år...Ikke har jeg abstinenser heller, av en eller annen merkelig grunn...

Jeg gikk rett og slett bare lei.....er kanskje ikke å anbefale, men ville dele med deg for å si at det ikke er umulig :) Lykke til!

Anonymous poster hash: 10e01...704
Skrevet

Les Endelig ikke røyker:) Der vil du se at den tanken om at ''det er sååå kos'' osv faktisk bare er selvbedrag, og det er så langt ifra sannheten som det kan få bli. Jeg lover deg det vil hjelpe :) For det er jo det eneste som holder deg igjen, ideen om at røyken er så god osv. Men det er faktisk stikk motsatt, du nyter livet 100% mer når du ikke lenger er avhengig av noe, du føler deg friere.

Du er flink forresten!

Anonymous poster hash: 75f4f...dce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...