Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Jeg skal starte bedrift og det er et aksjeselskap. Firmanavnet med står av to sammensatte ord (eks julekake). "Julekake.no" er opptatt, det samme er "jule-kake.no". Det jeg lurer på, er om det virker like proft og seriøst å velge "julekake.as" med tanke på at det likevel er et aksjeselskap? For ordens skyld, jeg vet at .as i utgangspunktet ikke står for aksjeselskap, men det blir brukt som det en del i Norge. Anonymous poster hash: bfc7b...66d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Dette fremstår lite gjennomtenkt. Velg heller et firmanavn hvor du kan få en passende nettadresse. Å bli funnet enkelt på nett er helt avgjørende for suksessen til de fleste selskaper. .as er er ikke vanlig nok, tror jeg. Anonymous poster hash: 04422...e44
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Dette fremstår lite gjennomtenkt. Velg heller et firmanavn hvor du kan få en passende nettadresse. Å bli funnet enkelt på nett er helt avgjørende for suksessen til de fleste selskaper. .as er er ikke vanlig nok, tror jeg. Anonymous poster hash: 04422...e44 Takk for svar. Jeg har tenkt på det du sier, men sliter litt fordi navnet er veldig beskrivende for bedriften. AS er også i logoen. Hva med "julekakeas.no" ? hi Anonymous poster hash: bfc7b...66d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Enig. Velg et firmanavn hvor du kan få en .no-adresse. Anonymous poster hash: 6acb6...021
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 julekakeas.no funker heller ikke. Jeg ville valgt et annet navn!!! Nettadressen betyr utrolig mye for små bedrifter. Anonymous poster hash: 6acb6...021
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Takk for svar Det skal ikke være lett, men jeg ser poengene deres! hi Anonymous poster hash: bfc7b...66d
Gemini77 Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Du kan eventuelt ta et av ordene, jul.no eller forkortelsen jk.no Du skal vel markedsføre dette og da vil hjemmesiden stå. Enig i det andre om at det bør være lett å finne hjemmesiden! Det som er dumt med å ha et firmanavn som andre har domenet til er at hvis dine kunder går inn på det som skulle vært ditt bedriftsnavn så ender de på en side som potensielt kan være din konkurrent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå