Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Vi flyttet til en ny plass i sommer, og mini måtte bytte skole, og hun klarer ikke helt å finne seg til rette. Sier de ikke er snille på den skolen, vil ikke gå der, sier de snakker stygt om henne, og ikke vil være med henne. Hva kan jeg gjøre? Det stikker langt inn i hjerteroten min, og jeg prøver så godt jeg kan å oppmuntre henne til at skolen ikke er så gale, og hun får ta med seg noen hjem når hun vil, og hun får være med hjem til de andre i klassen når hun spør. Men som det jeg har sett til nå er at hun ikke klarer å holde seg til de samme personene, og går litt rundt på alle. Jeg har så dårlig samvittighet for at vi flyttet Anonymous poster hash: 65e37...cee
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Kjenner du noen av foreldrene litt? Kanskje du kan invitere en mor med sin datter hjem til dere? Evt flere? Ikke så lett for jenta di å invitere jenter hjem til seg på eget initiativ, vil jeg tro, hvis hun ikke kjenner dem så godt / føler seg trygg på dem. Kanskje noen av barna bor like ved dere, sånn at det er litt lettere å invitere dem hjem når dere møtes sånn i forbifarten en dag? Er hun med på noen organiserte aktiviteter på fritiden? Dette er ofte det som skal til for å få innpass sosialt hvis man sliter litt med det? Hva gjør de andre barna i klassen? Vet du noe om det? Har du tatt opp dette med læreren? Kanskje hun kan ta noen grep også? Sitter de i grupper i klasserommet, kan hun for eksempel ha litt i bakhodet at jenta di bør sitte sammen med noen hun kanskje kan / bør bli litt bedre kjent med. Noen skoler har "lekegrupper", der barna blir delt inn i grupper og foreldrene etter tur inviterer gruppa hjem til seg på fritiden. Ulike måter å organisere på. Noen sosiallærere prøver også å knytte sammen barn som ikke har så mange lekekamerater. Anonymous poster hash: 5f49b...a6c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Kjenner du noen av foreldrene litt? Kanskje du kan invitere en mor med sin datter hjem til dere? Evt flere? Ikke så lett for jenta di å invitere jenter hjem til seg på eget initiativ, vil jeg tro, hvis hun ikke kjenner dem så godt / føler seg trygg på dem. Kanskje noen av barna bor like ved dere, sånn at det er litt lettere å invitere dem hjem når dere møtes sånn i forbifarten en dag? Er hun med på noen organiserte aktiviteter på fritiden? Dette er ofte det som skal til for å få innpass sosialt hvis man sliter litt med det? Hva gjør de andre barna i klassen? Vet du noe om det? Har du tatt opp dette med læreren? Kanskje hun kan ta noen grep også? Sitter de i grupper i klasserommet, kan hun for eksempel ha litt i bakhodet at jenta di bør sitte sammen med noen hun kanskje kan / bør bli litt bedre kjent med. Noen skoler har "lekegrupper", der barna blir delt inn i grupper og foreldrene etter tur inviterer gruppa hjem til seg på fritiden. Ulike måter å organisere på. Noen sosiallærere prøver også å knytte sammen barn som ikke har så mange lekekamerater. Anonymous poster hash: 5f49b...a6c De fleste bor ett lite stykke unna , så hun må kjøres og hentes, men det er jo ingen problem. Og hun har hatt med seg flere hjem, og vært med flere hjem, men merker hun kun er med den ene personen i den ene uken, så er det en annen eller ingen uken etter. Og hun klarer ikke å finne seg til rette og innse at det er der hun skal gå på skole. Hun vil bare tilbake til den gamle, og syntes at alle er mye snillere der. Har ikke snakket med læreren om det ennå, men skal snart ha ett møte med han . Og jeg tar kontakt med foreldre og snakker med de når det gjelder besøk her og der. Men hun er mye frustrert for tiden, og er veldig opp og ned i humør . Klarer ikke helt å finne ut av hva hun vil selv. Håper jo det skal bli bedre etterhvert som hun blir bedre kjent med barna rundt i området også. Anonymous poster hash: 65e37...cee
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Det samme skjedde min datter i barnehagen. Det var siste året før skolen og det gikk altfor lang tid før hun fant seg til rette - syntes jeg. For barnehagen kunne berolige meg med at det er ganske normalt. De andre hadde jo dannet bånd over lang tid allerede, og de så det visst hele tiden at det tok såpass lang tid. Din datter har jo faktisk ikke gått på den nye skolen veldig lenge. Tipper at ting vil gå seg mer til etter jul og mot våren når unger er mer ute. Skjønner at du helst vil at alt skal ordne seg første skoledag, men jeg vil bare si at dette ikke har noe å si for hvor 'integrert' hun blir på litt lengre sikt. Tålmodighet er en dyd..! Anonymous poster hash: 01e3a...c85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå