Gå til innhold

Enkelte anti-barnevernsfolk er helt gale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet fra en anti-barnevernside på Facebook

"Enslige foreldre, foreldre midt i en strid om omsorg for barna å fattige. Der tar barnevernet flest. Fordi disse barna er enkle å plukke. Samtidig som disse friske barna er perfekt forskningsmateriale. Samtidig som disse barna er veloppdratte. Det er størst etterspørsel etter veloppdratte barn. Enklest å beholde i fangenskapet for å ha en garantert månedlig fast inntekt for fosterhjemmene. Derfor blir heller ikke disse barna tilbakeført"

Og så lurer disse menneskene på hvorfor barnet er tatt ut av hjemmet? Hjelpes meg vel for en gjeng!!

https://www.facebook.com/groups/barnevernsaksjonen/

Anonymous poster hash: ad250...af7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feil i overskrifta di: ALLE antibarnevernsfolka er hakke gale.

Skrevet

Ler:))

Hilsen barnevernspedagog;)

Anonymous poster hash: 0504a...19d

Skrevet

Kjenner ei jeg også. Alle tre døtre er plassert hos hver sin pappa, og hun skylder på barnevernet. Alltid noe dårlig om barnevernet som kun eksisterer for å ødelegge barna.. Blir bare oppgitt, alle ser det bortsettfra henne selv.

Anonymous poster hash: a78e4...3a8

Skrevet

Jeg har også vært inne på den sida. Jeg ble rett og slett sjokkert! Noen mennesker eier ikke et gram selvinnsikt!

Skrevet

Jeg ler ikke, jeg synes det er tragisk at slike mennesker ytrer seg offentlig.

Også barnevernspedagog.

Skrevet

Jøjemeg, snakk om å være 100% gal.

En blanding av konspirasjonsteorier, forfølgelsesvannvidd, null selvinnsikt og ren galskap.

Anonymous poster hash: bf47a...9f4
Skrevet

Mange er nok litt "gale" ja. Men jeg har erfaring med dette personlig. Jeg har ikke mistet omsorgen til mine barn, men pga en voldelig ex kjæreste med besøksforbud, bodde jeg en periode på hemmelig adresse, for beskyttelse. Det var en institusjon, så det bodde andre mammaer og pappaer der også, noen ganger også hele familier. Jeg har derfor sittet å sett på hvordan personlig info kom på avveie, hvordan barnevernsansatte systematisk gikk rundt å leita etter feil og mangler hos da spesielt unge enslige mødre. Hvorden løgnhistorier ble diktet opp og spredt, og det verste, det desidert verste var at de som absolutt ikke burde ha fått beholde barna sine, de gikk ikke barnevernet løs på i det hele tatt. Gjerne vanskelige folk, men sterkt temperament, og kanskje også voldelige tendenser. Så jeg ser absolutt at det ligger noe sannhet i dette.

Når det er sagt, så har jeg også stort sett gode erfaringer med barnevernet og måten de jobber på.

Anonymous poster hash: d3d1c...cc4
Skrevet

Oi den var litt drøy ja.

Jeg tror på ingen måte at barnevernet bare består av perfekte mennesker som aldri gjør feil, men derfra til å tro at de er ute etter å "plukke" flest mulig barn er det ganske langt...

Anonymous poster hash: 015bf...fa7
Skrevet

Feil i overskrifta di: ALLE antibarnevernsfolka er hakke gale.

Hehe! ;)

Skrevet

Lurer på hvor mange av dere som uttaler dere som har personlig erfaring med barnevernet... Man skal være ganske naiv for å ikke se at barnevernssystemet er et system som virkelig ikke fungerer som det skal.

Hilsen tidligere barnevernsbarn.

Anonymous poster hash: aedf3...fc8

Skrevet

Lurer på hvor mange av dere som uttaler dere som har personlig erfaring med barnevernet... Man skal være ganske naiv for å ikke se at barnevernssystemet er et system som virkelig ikke fungerer som det skal.

De er MILS forskjell på at noe ikke fungerer optimalt og til å tro at barnevernet kidnapper barn slik at barnløse venner kan få barn OG tjene millioner som fosterforeldre

Skrevet

Jeg har. Og jeg vet godt at det blir gjort feil, men jeg tror absolutt ikke at det er intensjonen deres, slik sitatet i hovedinlegget "antyder".

I vårt tilfelle var de helt fantastiske, men selvfølgelig er det forskjellige mennesker som jobber i barnevernet, som alle andre steder. Og det er mye med systemet som kan forbedres også.

Anonymous poster hash: 015bf...fa7

Skrevet

Jeg kjenner det er litt vanskelig å le av det, for midt oppi denne galskapen lever folk livene sine. Foreldre som mener seg misforståtte, som nok er ganske paranoide og som påvirker barna sine til å tro at offenlig ansatte har som formål i livet at gitte fosterforeldre skal få penger. Og det lever barn som ikke får den hjelpen de trenger, som må forholde seg til at alle andre mener noe helt annet enn foreldrene og som må navigere seg i en storm der alle handlingsalternativer fører til at en redningsbåt tar inn vann.

Samtidig kjenner jeg at noen virkelig burde beskyttes mot seg selv. Barnevernfeltet er ikke ufeilbarlig, det er for mange med for lite utdanning og oppfølging som har for mye makt (hipp hurra for den nye regjeringen som opphever forrige regjerings forslag om mer videreutdanning og bedre veiledningsordninger for ansatte i førstelinjetjenesten), men det hjelper da verken foreldrene eller barna at sånt som dette blir lagt ut i den offentlige nettverdenen. Skjønner at avmakten blir stor hvis man ikke synes seg hørt og man mener seg misforstått, men for alle andre blir sånne sider en bekreftelse på at omsorgs-overtakelsen var riktig.

Skrevet

Litt av en holding dere har :S

Anonymous poster hash: cd053...a17

Skrevet

Litt av en holding dere har :S

Selvfølgelig ble n'en borte fra holdning.. Men fortsatt.....

Skrevet

tragisk. Hvis man faktisk tror på dette, er det ikke rart at de mister barna sine. Eller er så er dette en fornektelse. Selvfølgelig gjør barnevernet feil, men i de fleste tilfeller så handler de nok rett.

Anonymous poster hash: 17d48...d30
Skrevet

Skremmende lesning. Og skremmende å tenke på at disse menneskene har (hatt?) med barn å gjøre...

Skrevet

Jeg har vært under barnevernet. Der ble jeg overlatt helt og holdent til meg selv. Selvmordstanker, som jeg hadde den gang da, fikk jeg beskjed om å slutte med å ha for det "skremte de voksne" når jeg hadde slike tanker. To ganger vurderte min saksbehandler/hun jeg hadde som kontaktperson, å ta kontakt med BUP. Men så fant hun ut av at det tok mellom tre-fire uker før jeg kunne få en time hos dem så da fikk det bare så være.

Det finnes mange foreldre som aldri burde vært i nærheten av barn. Dessverre finnes det også noen barneverns"pedagoger" som heller ikke burde vært i nærheten av barn.

Anonymous poster hash: ea5ea...8b3
Skrevet

Av en eller annen merkelig grunn er jeg medlem i en gruppe som heter "JA TIL SYSTEMENDRING I BARNEVERNET" på FB! Der er det også nesten bare en gjeng med anti-barneverns folk. Er en gjeng med skruller der også:o

Anonymous poster hash: f1fb3...d46
Skrevet

Nå ble nok min latter miasforstått her, eller muligens jeg formidlet meg på feil måte, selfølgelig er det tragisk, men blir nok oppgitt ( oppgitt- ler) at visse mennesker virkelig tenker på den måten. Her møtt mange i jobben som mener mye rart om barnevernet mens de utsetter barna sine for omsorgssvikt. Dette ser de ikke. Jo det er synd på disse mennesker også, som regel har de en bagasje med seg som gjør dem til dem de er, men omsorgssvikt må stoppes. Barnevernet har reddet mange barn, selv om de også kan gjøre feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...