Gå til innhold

Hentet 5-åringen i barnehagen nettopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun hadde ligget på gulvet og grått pga vondt i magen. Når hun kom hjem var hun strålende fornøyd, hun vet at jeg er hjemme siden jeg går på overtid med nr 3. 

Men nå klager hun på vondt under ribbebeina, på den ene siden. Hun sitter og spiser nå så ser ikke ut som hun har så vondt, men som om det stikker til innimellom. 

Da sier at hun ikke får sove om natten pga dette. 

Er så diffust, så er vel kanskje best å se det an før jeg løper til lege med det?

Anonymous poster hash: 50c72...7dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært slik lenge? Er det kommet nå og sitter på høyre side tenker jeg blindtarm, da er det kanskje lurt få sjekket det opp. Men da har de visst VELDIG vondt.

Er man bekymret, ta en tlf til lege, blir bare synsing her

God bedring til lille

Skrevet

du bør snakke med legen

Anonymous poster hash: a369d...ef7
Skrevet

Jeg har tatt blindtarmen selv, så det er det ikke. Den sitter mye lenger nede og er VELDIG vondt ja. Jeg tenker heller på om hun har slått seg eller strukket seg, så tror jeg ser det litt an.. 

HI

Skrevet

Om du må hente datteren din pga smerter, og hun ikke får sove om natten pga dette, så drar du selvfølgelig til legen. Idag!

Skrevet

Ville snakket med en lege om hva det kunne vært. At barn gir utrykk for smerte er ekkelt som pokker! Så ville jeg utfra det legen sa tenkt videre hva det kunne være. Er ikke utenkelig at hun sier dette for å være hjemme med deg? Enten at det er noe i barnehagen eller at hun har litt seperasjonsangst i forbinnelse med at det kommer en lillebror/søster snart og vil ha oppmerksomhet og alenetid med deg? bare tenker høyt her.. God bedring til vesla.

Skrevet

Gallestein? Ring legen!

Skrevet

Synes du ikke skal kimse av dette og kontakt lege i dag. Ikke for å være stygg eller noe mot deg, men mange mødre her inne er så tafatte til å kontakte lege. Ikke at man skal renne ned dørene for det minste tingen, men det handler om ungene våres <3

Skrevet

Jeg ville tatt hun til legen hvis det skjer ofte. Jeg hadde sterke smerter oppunder ribbeina som barn/ungdom og fikk samtidig lyd når jeg pustet kraftig ut. (brukte lungekraft) Når anfallene kom klarte jeg ikke å stå oppreist. Til og med på ungdomsskolen måtte jeg legge meg ned i fosterstilling og jeg ulte av smerter. Det kunne vare alt  fra 10 min til 5 timer, så forsvant det. Legen min fant aldri ut hva det var og konkluderte med kolikk.

Har hatt de samme smertene et par ganger som voksen også, men ikke så ofte som da jeg var barn.

Anonymous poster hash: ad03d...395
Skrevet

Tusen takk for alle svar. Men hun sier at hun ikke har vondt lenger, tror helst hun bare vil være hjemme med meg. Var nettopp med meg å handlet og ville bære en pose for meg osv. Hun er nok spent på når denne babyen kommer, har ventet veldig lenge nå stakkar.

Hun er strålende fornøyd nå da, så om hun klager for smerter igjen kontakter jeg legen.

Skrevet

Om det er litt høyt oppe på høyre side kan det være gallestein. Vet de sier at bare godt voksne kan få det, men niesen min var plaget fra hun var liten. Hun ble ikke operert før hun var 15 fordi ingen tok det på alvor.

Nå er ikke jeg lege da. Men jeg ville absolutt snakket med en.

Anonymous poster hash: 8efd6...991
Skrevet

Jeg tenker luftsmerter. Sliter mye med dette selv og det høres veldig likt ut.

Skrevet

Jeg tenkte oppmerksomhetsbehov, jeg. (Men hvem vet!) Er hun eldst? Hvordan tok hun det å bli storesøster forrige gang? kanskje hun gruer seg til å få litt mindre oppmerksomhet? En vennefamilie av oss opplevde at eldstejenta sov så dårlig da den nye babyen kom. Vrang og lei. Men etter at faren satt lenge med henne og pratet om at det er okei å ikke synes det et bare bra at babyen kom i hus, så sluttet hun å våkne på nettene.  

Skrevet

Luftsmerter, kanskje?

Anonymous poster hash: 5563d...aa6

Skrevet

Smertene satt på venstre side. Hun har vært i fin form i hele dag, spist middag osv. Vært på toalettet som normalt også. Hun har sovet dårlig i det siste så kanskje hun gruer seg til babyen kommer ja, da blir hun eldst av alle tre.

Hi

Skrevet

Ikke godt å si, du får heller kontakte lege om smertene kommer tilbake. :)

Anonymous poster hash: 5563d...aa6

Skrevet

Kan høres litt ut som gallesteinsanfall....

Det er skikkelig vondt da, og kommer gjerne takvis..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...