Gå til innhold

Hva og hvor mye spiser dere i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer rett og slett på hva som er vanlig.

Kan ta idag som eksempel.

Frokost: 2 knekkebrød med ost, skinke og majones og en kopp kaffe.

Mellommåltid: en kopp kakao og en klementin.

Middag: kyllingfilet med kylling bretagne saus, grønnsaksblanding og ris. Spiser stort sett en stor porsjon til middag.

Kveldsmat: 2 polarbrød med brunost.

Pleier stort sett å hoppe over lunsj siden jeg spiser frokost så sent, og drikker stort sett aldri noe annet enn vann. Føler at jeg spiser så usunt. Hva syns dere?? Er gravid, men har alltid hatt det samme kostholdet stort sett, redd for å ese ut i svangerskapet!

Anonymous poster hash: 65880...d19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt for lite. Eier ikke matlyst fortia, så må presse i meg mat og ikke alltid jeg husker det når jeg ikke er sulten.

Idag var det en brødskive til frokost og en til kvelds. Middag var fiskepudding gryte (uten ris, poteter eller pasta. Var grønnsaker i den) og det var lite jeg orket.

Og dette er mer enn hva jeg har spist de siste ukene. Håper matlysts kommer tilbake snart.

Skrevet

Opp

Anonymous poster hash: 65880...d19

Skrevet

Alt for lite.

Frokost. ett rundstykke

lunsj: ingenting

Å middag spiser jeg gjerne i 7 tiden når sønnen min har lagt seg.

kvelds blir ikke noe ab siden middag er så sent.

Anonymous poster hash: 1b50e...b90
Skrevet

Altfor lite, er dessverre ikke matglad. Spiser yoghurt, bær og nøtter til frokost, salat til lunsj (som oftest er det brunsj det går i), en liten porsjon til middag og kanskje noen nøtter, en smoothie eller noen gulrøtter til kveldsmat.

Anonymous poster hash: 95d95...054

Skrevet

Frokost: 1skive med spekeskinke og 1 med ost og skinke

Lunsj: To skiver med ost og skinke, en gulrot.

Middag: 3 stk med Grandiosa(svært sjelden)

Kvelds: ikke spist enda, men tipper der blir to knekkebrød med et eller annet.

Drikker cola zero eller vann.

Anonymous poster hash: 2f06c...62b

Skrevet

Frokost: En latte med lettmelk, noen ganger pluss et eller to rugsprø/wasa sport med brunost

Mellommåltid: en plomme eller et eple

Lunsj: En liten suppe, evt en skål med salat.

Mellommåltid: en plomme eller et eple

Middag: i dag hjemmelaget potetmos og 6 kjøttboller i tomatsaus

Kvelds: frukt

Er 22 uker på vei, har gått opp masse (6-7 kg), men har tenkt å bremse ved å kutte ut alt det usunne jeg vanligvis spiser... Tøft, ja.

Anonymous poster hash: f03ec...c46

Skrevet

Forstår deg HI, føler selv jeg spiser usunt og for mye..., men spiser nok litt mindre enn deg kanskje...

Spiser yoghurt til frokost eller ingenting, et frokostbrød/salat/rundstykker til lunsj og middag.

Anonymous poster hash: ea7e6...040
Skrevet

I parantes er fra igår, så da har du to av mine dager her. 

Frokost: 

Ett rundstykke med gräddost og kakao (to knekkebrød med ost)

Lunsj: 

To rundstykker med ost (tre knekkebrød med ost)

Middag: To porsjoner grønnsakssuppe (to kjøttkaker med poteter, brunet saus og gulrøtter)

Kvelds: To brødskiver med honning (tre brødskiver med ost) 

Begge dagene har jeg sporadisk drukket vann, pepsi max og spist mer sjokolade enn jeg pleier på en hel uke :P

Jeg syns ikke du spiser spesielt usunt, men jeg syns det ser så lite ut..Men så i en tråd fra igår at alle spiste veldig lite av de som svarte, så det er kanskje vanlig.. 

Skrevet

Forstår deg HI, føler selv jeg spiser usunt og for mye..., men spiser nok litt mindre enn deg kanskje...

Spiser yoghurt til frokost eller ingenting, et frokostbrød/salat/rundstykker til lunsj og middag.

Anonymous poster hash: ea7e6...040

Hvis dere føler dere spiser for mye med den mengden der mener jeg oppriktig at dere har problem og bør oppsøke hjelp.

Man kan ikke overleve på en youghurt, et rundstykke og litt middag på daglig basis.

Anonymous poster hash: 9763f...816

Skrevet

Frokost: 1 brødskive med ost eller noe

Lunsj: av og til (2-3 ganger i uka)..... og da alt fra en brødskive til en liten middagsrett (kantine)

Middag: En normal mengde (en tallerken)

Kvelds: kanskje en gang i uka. Brødskive eller yoghurt. 

Anonymous poster hash: 570d3...3ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...