Gå til innhold

Mannens ex har fått jobb i bhg til mine unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte det i dag, vi er jo ikke perlevenner akkurat... Skal søke ungene over i ny barnehage, men har ikke sjans å få noen ny plass før i august. 

Jeg synes det er mildt sagt ubehagelig dette her. Noen som har erfaringer med lignende situasjoner?

Anonymous poster hash: 185ed...613
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke er på samme avdeling så er det jo ikke noe å sutre over.

Anonymous poster hash: de3c4...e73
Skrevet

Slik kan skje. Verden er ikke alltid stor.

Anonymous poster hash: f4cc2...e70
Skrevet

Jeg skjønner godt at du synst det er ubehagelig.  Men det går vel bra så lenge hun ikke jobber på avdelingen de går på? Vist ikke hadde jeg også byttet..  

Anonymous poster hash: e60b7...1a8
Skrevet

Det er det som er problemet. Dette er en liten barnehage, så alle jobber på samme avdeling. 

Dermed vil hun altså jobbe tett mot både ungene og oss. (Hun er pedleder). 

Sutrer ikke, spør bare om noen har erfaring fra samme problemstilling;)

Skrevet

Jeg blir stadig overrasket over at voksne mennesker ikke klarer å være såpass voksne at de kan forholde seg normalt til mennesker de ikke liker. Det å blande barna inn i de voksnes problemer har jeg lite sansen for. Skal ungene dine måtte gå gjennom belastningen med å bytte barnehage fordi exen til din mann jobber der og du har problemer med å forholde deg til henn?

Anonymous poster hash: 38a67...2f3

Skrevet

jeg jobber i barnehage, og synes i grunnen at det er litt fælt at du vil rive barna dine ut av den barnehagen de kjenner, har venner i og er trygge på de voksne bare fordi at exen til mannen din har fått jobb der.

nøyaktig hva er du redd for at skal skje?

på min avdeling hadde vi en gang ett barn som den andre pedlederen var i slekt med men hadde ikke kontakt med pga en eller annen familiefeide. hun var totalt proffesjonell ovenfor både barn og mor. jeg tok den foreldresamtalen etter morens ønske, men tviler ikke på at min kollega ville vært ytterst proffesjonell også i den settingen.

Skrevet

Jeg synes også det er vel dramatisk å dra barna ut fra en barnehage som de er trygg på,bare fordi det er ubehagelig med exen til din mann der.

Som foreldre så er jobben din å sette barnets behov foran dine egne,å det er ikke til barnets beste å bytte barnehage når barna trives der å er trygg på de ansatte der.

Anonymous poster hash: de3c4...e73
Skrevet

Her bør du sette barnas behov foran dine. Hvis dere er så heldig å ha en liten bhg til barna ville jeg aldri byttet. Legg uenighetene dere voksne i mellom på hylla og vær et godt forbilde for dine barn. Hun må være profesjonell når hun er på jobb, er hun ikke det så ville jeg vurdert å bytte dersom styrer i bhgen ikke får bukt med det eventuelle problemet.

Anonymous poster hash: fff72...5fa

Skrevet

Grow up! Om dine barn har det fint i barnehage skal vel ikke din (urimelige?) sjalusi få ødelegge for dem? Sett nå barna først, HI!

Anonymous poster hash: 62b62...53d
Skrevet

Siden du i overskriften poengterer at det er DINE unger trenger vel ikke mannen din å omgås eksen i bhg eller?

Anonymous poster hash: 9626d...1b4

Skrevet

Jeg har min manns eks sine nye barn i min barnehage og på min avdeling. Slett ikke noe problem, man er da profesjonell. Barn er barn og skal ikke lide for voksnes intriger, uroligheter og whatnot.

Skrevet

Jeg er rett og slett egentlig litt undrende.. Tror du mannen din og  denne damen skal finne tilbake til hverandre?

Anonymous poster hash: 1a577...bb8
Skrevet

OM du bytter bhg... Og hun bytter jobb til den du flyttet ungene dine til, en gang i fremtida. Hva gjør du da?

Anonymous poster hash: f9d11...c48

Skrevet

Når jeg tenker på mine x-er så er det bra folk. Det gjelder også min manns x-er så vidt jeg vet. Det var jo en grunn til at vi var sammen.

Jeg hadde faktisk sett det som positivt å ha alle sammen i barnehagen til ungene, men det hadde kansje vært annerledes om det var felles barn involvert. I dag hadde heg stolt mer på dem enn på fremmede.

Anonymous poster hash: 1c1de...022
Skrevet

Hadde ikke vært glad for det selv. Det tror jeg ingen ville ha vært.

Anonymous poster hash: 51ec0...808
Skrevet

Skjønar at det ikkje er draumesituasjonen, men utan at eg kjenner til bakgrunnshistoria meiner eg at du bør vere vaksen nok til å takle dette utan at barna dine skal vere nøydde til å byte barnehage.  Du kan jo forklare situasjonen til avd. leiar, og gjerne avtale at ho ikkje treng å ha ansvar for foreldresamtalar for dine barn.

Skrevet

Jada, jeg kan god være "voksen". Det er jo en bakgrunnshistorie jeg ikke vil si noe om her, men det er en grunn til at vi reagerer. Jeg er ikke redd for at mannen skal finne tilbake til exen, ikke sjalu eller noe slikt, men her ligger det ting under som sagt. Det er kanskje brutalt å "rive bort barnet" fra vante omgivelser, på en annen side skjer jo dette med andre unger - og de traumatiseres ikke nødvendigvis av den grunn. 

Jeg var egentlig bare på jakt etter noen som har vært i lignende situasjoner for å høre hvordan andre opplevde det. Jeg vet jo at vi skal møte en kvinne som har gjort mye vondt, og det er vanskelig å overlate ungene våre til henne.

Skrevet

Jada, jeg kan god være "voksen". Det er jo en bakgrunnshistorie jeg ikke vil si noe om her, men det er en grunn til at vi reagerer. Jeg er ikke redd for at mannen skal finne tilbake til exen, ikke sjalu eller noe slikt, men her ligger det ting under som sagt. Det er kanskje brutalt å "rive bort barnet" fra vante omgivelser, på en annen side skjer jo dette med andre unger - og de traumatiseres ikke nødvendigvis av den grunn. 

Jeg var egentlig bare på jakt etter noen som har vært i lignende situasjoner for å høre hvordan andre opplevde det. Jeg vet jo at vi skal møte en kvinne som har gjort mye vondt, og det er vanskelig å overlate ungene våre til henne.

du ville blitt overrasket over hvor mange barn som tar skade av å bytte barnehage. tilvenning i ny barnehage kan bli vanskeligere, barna kan lett bli usikkre på hvilke voksne de kan ha tillit til at kommer til å være der for dem. barn som har byttet barnehage flere ganger kan utvikle ganske alvorlige tilknytningsskader der de enten ikke har tillit til noen eller der de har tillit til absolutt alle, fremmede som kjente.

med mindre dama er uskikket til å passe barn (dersom dette er tilfelle må du jo kontakte styrer, da hun ikke burde passe noen sine barn) ville jeg lagt min egen usikkerhet til sides og husket at denne dama kommer ikke til å være alene med barna mine, og at de andre ansatte i barnehagen faktisk kjenner ungene mine og ungene mine kjenner dem.

Gjest Kransekakestanga
Skrevet

Så du skal ta ungene dine ut av barnehagen de er kjent i og sikkert har venner i fordi du ikke liker din manns ex?

Du kvalifiserer nok til å bli årets mamma for den der! 

:ironi: 

Å ta din sjalusi og bitterhet ut over ingen andre enn dine egne barn er jo bare helt utrolig! Det er jo ingen andre en ungene som må lide for det der...

Skrevet

Latterligste jeg har hørt. Du burde starte med å bli voksen og ikke la barna dine lide av whatever som plager deg. Selv omgås vi exer av hverandre daglig. Null problem.

Anonymous poster hash: 164fc...f02
Skrevet

Jeg har hatt sønnen til eksen min i klassen (er lærer). Det var ingen problem verken for mor eller far. Så lenge alle opptrer skikkelig!

Men samboeren min har en GAL eks... hadde hun begynt å jobbe på avdelingen til barnet vårt hadde jeg tydelig gitt beskjed!

Jeg tror du må gå en runde med deg selv og mannen din og finne ut hva som er det rette for dere! Jeg forstår deg samtidig som jeg vet at det kan gå veldig bra! Barn er barn, vi som jobber i skole/bhg gjør ikke forskjell om det er eksens barn eller ett annet barn!

Lykke til med valget ditt! Håper det ordner seg smertefritt! :)

Anonymous poster hash: 12e3b...919
Gjest Julia1984
Skrevet

Du virker særdeles lite oppegående ut!

Skrevet

jeg synes faktisk det er dere som sitter her og kritiserer HI på denne måten som ikke virker særdeles oppegående.
Her forteller hi at det er en bakgrunnshistore bare hun velger og ikke dele denne.
Kanskje hu også har en veldig god grunn til det.
Hva vet vel vi andre?
Hun sier jo også at det er ikke bare henne som reagerer på det og at hun ikke er sjalu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...