Gå til innhold

Kan jeg ringe og spørre om lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å skifte jobb. Kun motivert av lønn. Er misfornøyd med lønnen der jeg er. Jeg er saksbehandler og har vært hos nåværende arbeidsgiver i 8 år. Jeg gjør en god jobb og får bare positive tilbakemeldinger, men lønnen er dårlig.

Det er utlyst en stilling jeg er godt kvalifisert for og som jeg kunne tenkte meg, men det står ingenting om lønn selv om dette er i staten. Jeg lurer på å ringe og spørre om lønnsrammen for stillingen da jeg ikke vil søk dersom lønnen ikke er bedre enn den jeg har i dag.

Kan jeg ringe og si det som det er?

Anonymous poster hash: 41851...99e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med det er satt opp en kontaktperson i utlysningen?

Jeg ville ringt for å ta en prat om stillingen, pjattet litt om at du vurderer et bytte og lurer på om dette kan være en jobb for deg, hva de tenker om dine kvalifikasjoner o.l. Så ville jeg etterhvert kommet inn på lønn og sagt jeg ikke var villig til å bytte om det ikke lønnet seg for deg pengemessig.

Anonymous poster hash: 03277...ae6
Skrevet

Det gir ikke et godt inntrykk hvis du ringer og sier du bare er interessert i å bytte pga lønn, da tipper jeg de noterer seg navnet ditt og kaster søknaden din så fort den kommer...

Anonymous poster hash: d42a4...763
Skrevet

Nei,det blir ansett som temmelig ufint og du gir deg selv dårlige muligheter til å få jobben. Det normale er å ta opp slikt i intervjusituasjonen.

Anonymous poster hash: 93acc...4b6

Skrevet

Jeg ville ringt for å ta en prat om stillingen, pjattet litt om at du vurderer et bytte og lurer på om dette kan være en jobb for deg, hva de tenker om dine kvalifikasjoner o.l. Så ville jeg etterhvert kommet inn på lønn og sagt jeg ikke var villig til å bytte om det ikke lønnet seg for deg pengemessig.

Du jobber neppe med rekruttering ...

Skrevet

Nei,det blir ansett som temmelig ufint og du gir deg selv dårlige muligheter til å få jobben. Det normale er å ta opp slikt i intervjusituasjonen.

Jeg tenker at jeg vil være en svært attraktiv kandidat for dem, og at det går an å være helt ærlig og si at jeg ønsker å øke stillingen, men ikke vil gå ned i lønn og derfor lurer på hva lønnsrammen er? Er jeg virkelig helt på jordet?

Hi

Skrevet

Det er en ærlig sak å lure på lønnen. 
Jeg har selv ringt og spurt om lønnen på en stilling, og jeg tok opp tema på intervjuet også. Jeg visste da at jeg var svært attraktiv for de, og har jobben i dag. 

Skrevet

Ser ikke grunn til "å pjatte". Jeg forstår utfra teksten hva stillingen innebærer og jeg r godt kvalifisert for den. Det eneste jeg lurer på er lønn.

Hi

Skrevet

Det er rart at det ikke skal gå ann å spørre om lønn når det er grunnen til at man jobber.

Jeg syntes du skal spørre om lønnsrammen.

Anonymous poster hash: c0da9...f9c

Skrevet

Etter min mening er det helt kurrant å spørre om lønnsramme.

Anonymous poster hash: e76fc...c91

Skrevet

Nei, det kan du ikke. Ingen vil ansette noen som virker så motivert av lønn alene.

Anonymous poster hash: a130b...022

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...