Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Jeg gjør det med min datter på kvelden, og jeg er redd jeg gjør oss begge en bjørnetjeneste... Dere som gjorde det/gjør det, hva gjorde dere/har dere tenkt å gjøre når dette ikke kan gjøres mer? Og hvor lenge gjorde dere det? Anonymous poster hash: 6ef9a...f91
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Jeg gjorde det til ca 5-6 mnd. Da begynte vi med grøt og nye leggerutiner og pappaen overtok legningen i noen dager inntil de nye rutinene var etablert. Gikk veldig fint:-) Anonymous poster hash: 9322c...9ac
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Jeg gjorde det til ca 5-6 mnd. Da begynte vi med grøt og nye leggerutiner og pappaen overtok legningen i noen dager inntil de nye rutinene var etablert. Gikk veldig fint:-) Anonymous poster hash: 9322c...9ac Leggingen selvsagt, ikke legningen... Anonymous poster hash: 9322c...9ac
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Det anbefales ikke å gjøre dette av flere grunner, bl. a pga luft i magen. Det kommer til å bli en uvane du må ta en kamp om å bli kvitt senere og det er da bedre å ikke skape dårlige vaner? Puppen skal ikke brukes som smokk. Hadde en artikkel liggende om akkurst dette men finner den ikke. En av disse amme-guruene som hadde skrevet den, men google det så finner du nok info. Anonymous poster hash: 89ef3...c51
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Vi gjorde det når hun var baby og ganske lenge men vi gjorde det for hun var syk hadde smerter og klarte ikke å finne ro uten puppen/flasken. vi gjorde det hun var ca 1 år. Anonymous poster hash: cb8e4...417
Lille krøll Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Jeg gjorde det. Når hun var 11 mnd begynte jeg å amme, slutte amme og legge henne mot mitt bryst før hun sovnet. Måtte en kamp til på et par dager så gikk det fint. Nå sovner hun uten å amme i det hele tatt. Har ikke vært en større kamp enn å begynne med fast føde.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 http://www.abcnyheter.no/livet/2012/03/15/slik-lurer-du-barnet-til-sove Her var artikkelen, av Nina Misvær. Masse nyttige tips her! Anonymous poster hash: 89ef3...c51
Gjest ronja røverdatter Skrevet 12. november 2013 #8 Skrevet 12. november 2013 Ja, opptil flere ganger, faktisk med alle, noen av og til noen ofte. Felles for alle er at det ikke har blitt noen dårlig vane, det er heller vært en god vane. Og nei, det kommer ikke til å bli en kamp om å holde opp senere. Det kan sikkert bli det, men hos oss har det aldri blitt det. Vi gjorde ikke noe spesielt for å stoppe, det gikk seg til av seg selv når tiden var inne.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #9 Skrevet 12. november 2013 Jeg vugget babyen i søvn!Angret som en hund ei stund, da jeg virkelig måtte riste for at hun skulle sovne. Gikk ikke i den fella med nr. 2! Anonymous poster hash: 3632e...191
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #10 Skrevet 12. november 2013 Jeg ammer i søvn, men han har aldri hatt behov for å rape. Nå er han 7 mnd og sovner ikke ved puppen lenger. Jeg legger han i senga etter amming, han skravler i 10 min før han sovner. Gikk helt av seg selv. Er deilig å amme de i søvn lettvint Anonymous poster hash: c657e...c67
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #11 Skrevet 12. november 2013 Jeg ammer mitt 14 måneder gamle barn i søvn enda jeg Ikke hver kveld, men ofte Tenk for en trygg og god måte å sovne på... Han har alltid vært lett å legge, både med og uten pupp, og i barnehagen, så dette bekymrer jeg meg ikke for! Gikk strålende med første barnet også, ammet h*n i søvn frem til h*n var 11 måneder, da ville h*n ikke ha mer pupp:( Anonymous poster hash: e196f...e68
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #12 Skrevet 12. november 2013 Gjorde det til hun var 3 måneder. Det var en heavy bjørnetjeneste, for å si det mildt. Vi brukte flere måneder på å få orden på legginga ! Aldri igjen, sier jeg bare. Anonymous poster hash: 14e38...d9a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #13 Skrevet 12. november 2013 Ja, opptil flere ganger, faktisk med alle, noen av og til noen ofte. Felles for alle er at det ikke har blitt noen dårlig vane, det er heller vært en god vane. Og nei, det kommer ikke til å bli en kamp om å holde opp senere. Det kan sikkert bli det, men hos oss har det aldri blitt det. Vi gjorde ikke noe spesielt for å stoppe, det gikk seg til av seg selv når tiden var inne. Akkurat slik med begge våre også. Anonymous poster hash: b9df9...a0c
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #14 Skrevet 12. november 2013 Jeg ammet sønnen min i søvn til han var såvidt over 1 år. Da var han ikke så veldig interessert lenger og tullet mye ved puppen, så jeg bare sluttet å ta den frem, og satt heller bare med ham på fanget. Han protesterte ikke og sovnet på 5 min. Etter en stund la jeg ham i sengen før han var sovnet, og det gikk fint det også. Jeg tror vi slapp at det ble en "kamp" fordi jeg sluttet akkurat da han var klar til det. Men det er klart, noen barn vil jo bare fortsette og fortsette, så da blir det verre å vente til de er klare. Anonymous poster hash: bb696...952
Isola&Lille+julegave Skrevet 12. november 2013 #15 Skrevet 12. november 2013 Jeg ammet barnet mitt i søvn fra fødsel til hun sluttet med pupp. Eller hun sovnet ikke ved puppen etterhvert, men da bare la jeg henne i sengen når hun var ferdig. Sluttet med pupp av seg selv når hun var 13-14 mnd. Var aldri noen kamp eller kjip greie. Var utrolig lett å legge både mens jeg ammet og etterpå. Kommer til å gjøre det samme med nestemann også.
scarecrow2011 Skrevet 12. november 2013 #16 Skrevet 12. november 2013 Ja gjorde det med første. Hun kuttet selv ved 11 mnd, aldri vært noe problem. Sovnet fint selv når hun ikke ville lengre:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #17 Skrevet 12. november 2013 Jeg gjorde det og han sluttet med det selv(rundt 8mnd). Akkurat som han gjorde med nattpupp(10mnd) og smokk. Kommer til å gjøre det samme igjen:) Anonymous poster hash: 898a2...19d
Cat_Woman Skrevet 12. november 2013 #18 Skrevet 12. november 2013 Gjorde det av og til, men ikke daglig. Sluttet med det da sønnen min selv bestemte at han ikke skulle ammes lenger (9 måneder), det var uproblematisk for oss.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #19 Skrevet 12. november 2013 Jeg gjorde det med de to storesøskene. Første sluttet av seg selv da han ikke ville ha puppen lenger ved 11 mnd alder. Var ingen dårlig vane! Bare en enkel og veldig hyggelig måte å ta leggingen på. Ingen problemer å slutte heller, det gikk av seg selv. Senere erstattet vi det med nattasang eller hyggestund med bok på sengekanten. Eldste ble ammet til 2 års alder, men det å ammes i søvn "gikk over" av seg selv ca ved 14-15 mnd alder. Da sovnet ikke barnet lenger, eller ville ikke ha pupp like etter kveldsmat. Så da ble det "vanlige" leggerutiner. Fungerte bra, ungen sovnet straks uansett. Nå ammer jeg yngste i søvn, som er 15 mnd. Synes det er en koselig måte å avslutte kvelden på, og fortsetter gjerne ei stund til. Sannsynligvis siste gang jeg ammer! Det går også raskere å få yngste til å sove på denne måten, og det er bra når man har to eldre å hjelpe til å legge etterpå. Ingen av barna har hatt problemer med luft i magen. Vi har aldri tatt dem opp for raping etter amming på natt eller kveld. Jeg har tatt kveldsammingen i dobbeltsenga med alle tre, og lagt babyen i sin egen seng etterpå. Enten veldig trøtt eller sovende. Mao har de ikke flyttet ut på eget rom før de har vært omtrent 1,5 år gamle. Å slutte har gått av seg selv. Jeg ville gjort det samme en gang til skulle jeg fått et fjerde barn. Hva såkalte eksperter sier bryr jeg meg ikke om. Dette har fungert for oss. Anonymous poster hash: 68ca3...a50
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #20 Skrevet 12. november 2013 Gjorde det til hun var 3 måneder. Det var en heavy bjørnetjeneste, for å si det mildt. Vi brukte flere måneder på å få orden på legginga ! Aldri igjen, sier jeg bare. Anonymous poster hash: 14e38...d9a Tror du må ha misforstått litt hvis du tror at det er normalt at en baby på bare 3 måneder har "orden på legginga". Det var nok helt normale måneder med spedbarnsdøgnrytme og spedbarnets behov for nærhet med mamma dere hadde, mens dere drev og stresset med å innføre rutiner barnet ikke var klar for enda. Anonymous poster hash: 68ca3...a50
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #21 Skrevet 12. november 2013 Vekker du babyen din som donere puppen? Unge til pupp, og då sovner de nå ofte. Driver ikke å vekker på sovendebabyer, det er langt fra normalen. Dette med baby er ikke noe heksekunst, de trenger: Mat Drikke Søvn Varme Fysisk kontakt Blikk kontakt Det er ikke noe bjørnetjenester De blir ikke bortskjemte De får ikke uvaner Anonymous poster hash: d366a...e1a
Appelsinpiken Skrevet 13. november 2013 #22 Skrevet 13. november 2013 Ammet i søvn til hun var ca et år, reiste da bort et par dager, så da tok vi ammesluttwn mens hun var hos mormor. Var ikke noen problemer etter det.
Tingenes Herre Skrevet 13. november 2013 #23 Skrevet 13. november 2013 Ammet i søvn til barnet var litt over året. Var enkelt og hyggelig! Godt for mor og godt for barn. Koste meg med tanken på hvor trygg barnet følte seg hver kveld rett før det sovnet. Å slutte var ikke noe problem, det fikk sin naturlige ende i takt med at vi gikk over til fast føde.
sug lut Skrevet 13. november 2013 #24 Skrevet 13. november 2013 Amm i vei og ta det evt problemet når det kommer.
Lille- MO Skrevet 13. november 2013 #25 Skrevet 13. november 2013 Ammet i søvn, og synes i grunn det var helt topp! når vi skulle slutte med puppen, så fikk han sutte på tåteflaske med vann, det gjorde han vel 2 kvelder, så ville han ikke ha, tok smokken og sovna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå