Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Hun sa "jeg har aldri opplevd en jente som er så undrende til altmulig".. Er det positivt, som i at hun er nysgjerrig... eller tenker dere det er litt negativt og betyr at hun er en masekopp? Anonymous poster hash: 40b8f...1bd
Plutselig_gravid Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Det vil jeg tro er ment som positivt
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Når hun bruker ordet "undrende" så tenker jeg at det er positivt. Å undre seg er mer enn bare å være nysgjerrig, som også er flott, og det er ikke en masekopp. Anonymous poster hash: 4ec29...5df
Himmel og hav Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Om jeg hadde sagt det, så hadde jeg ment det positivt. Undrende innebærer fundering, ønske om å forstå og lære, og det er jo absolutt positivt. Masekopp for meg er unger som er mer opptatt av å stille spørsmål enn av å høre etter svaret.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Jeg er ped. leder og har brukt det i positive sammenhengende! Det er en utrolig flott egenskap å være undrende, stille spørsmål og være kritisk eller betenkt! Anonymous poster hash: c1419...d0a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Jeg hadde tolket det positivt, men at det av og til kan bli litt mye likevel Sånn er hvertfall min sønn, han spør og spør og spør fordi han lurer, mange fornuftige spørsmål, men også noen tullete, men den eneste måten man finner ut av ting på er å spørre, så da syns jeg det er greit at han gjør det. Anonymous poster hash: 4cc9b...037
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #8 Skrevet 12. november 2013 Jeg har vært på mange slike samtaler, og stort sett kjenner jeg igjen det de forteller om mitt eget barn i bhg og hvordan jeg opplever barnet mitt hjemme. Hvordan opplever du selv at barnet ditt er hjemme? Undrende på en masete måte eller undrende på en flott måte? Jeg klarer både å tolke utsagnet positivt og negativt. Anonymous poster hash: 09293...e84
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #9 Skrevet 12. november 2013 Som ped leder og fagperson ville jeg tolket det positivt. Under utdanningen blir undring brukt i positive sammenhenger, særlig rundt læring. Anonymous poster hash: 37a18...100
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #10 Skrevet 12. november 2013 Jeg har vært på mange slike samtaler, og stort sett kjenner jeg igjen det de forteller om mitt eget barn i bhg og hvordan jeg opplever barnet mitt hjemme. Hvordan opplever du selv at barnet ditt er hjemme? Undrende på en masete måte eller undrende på en flott måte? Jeg klarer både å tolke utsagnet positivt og negativt. Anonymous poster hash: 09293...e84 Vel, jeg er jo mamman hennes og er stolt av henne og føler kanskje ikke jeg i stand til å bedømme henne objektivt. Hun er jo en jente som stiller tusen spørsmål, men jeg opplever også at hun holder en samtale i gang, og stiller gode oppfølgingsspørsmål. Hun spør fordi hun genuint lurer på, og hun lytter intenst til svarene, og spør igjen hvis hun ikke forstår.. Hun samler informasjon, og har overraskende mye kunnskap og forståelse, særlig av teknisk art, f.eks om kroppens funksjon, bilmotorer, strøm og ledninger, vannlåser, rør og gråvannskummer... (!?) Men, hun kan være ganske påståelig også hvis hun mener hun har forstått noe. Hun kan ha vanskelig for å innrømme at hun tar feil.. eller til å innse at hun tar feil er vel riktigere å si. Hun kan bli oppriktig fortvilet hvis jeg påpeker at det ikke er helt riktig det hun sier.. Slik sett kan hun være litt intens. Så, tja, jeg tenker hun er utrolig nysgjerrig og vitebegjærlig, og at dette har både positive og negative utfall.. Anonymous poster hash: 40b8f...1bd
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #11 Skrevet 12. november 2013 Ville absolutt tenkt at det var positivt ment Anonymous poster hash: 5413b...663
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #12 Skrevet 12. november 2013 Positivt. Eller om det ikke er ment som skryt så er det kun ment som akkurat det det er: en stadfestelser av hvordan hun er. Mitt barn synger mye, og det får vi høre ofte. Det er verken positivt eller negativt, det er bare at de forteller det hun gjør eller hvordan hun er. Anonymous poster hash: 9369c...cb7
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #13 Skrevet 12. november 2013 Jeg har vært på mange slike samtaler, og stort sett kjenner jeg igjen det de forteller om mitt eget barn i bhg og hvordan jeg opplever barnet mitt hjemme. Hvordan opplever du selv at barnet ditt er hjemme? Undrende på en masete måte eller undrende på en flott måte? Jeg klarer både å tolke utsagnet positivt og negativt. Anonymous poster hash: 09293...e84 Vel, jeg er jo mamman hennes og er stolt av henne og føler kanskje ikke jeg i stand til å bedømme henne objektivt. Hun er jo en jente som stiller tusen spørsmål, men jeg opplever også at hun holder en samtale i gang, og stiller gode oppfølgingsspørsmål. Hun spør fordi hun genuint lurer på, og hun lytter intenst til svarene, og spør igjen hvis hun ikke forstår.. Hun samler informasjon, og har overraskende mye kunnskap og forståelse, særlig av teknisk art, f.eks om kroppens funksjon, bilmotorer, strøm og ledninger, vannlåser, rør og gråvannskummer... (!?) Men, hun kan være ganske påståelig også hvis hun mener hun har forstått noe. Hun kan ha vanskelig for å innrømme at hun tar feil.. eller til å innse at hun tar feil er vel riktigere å si. Hun kan bli oppriktig fortvilet hvis jeg påpeker at det ikke er helt riktig det hun sier.. Slik sett kan hun være litt intens. Så, tja, jeg tenker hun er utrolig nysgjerrig og vitebegjærlig, og at dette har både positive og negative utfall.. Anonymous poster hash: 40b8f...1bd Etter det du skriver her, ville jeg tolket det utelukkende positivt:-). For en herlig unge :-). Anonymous poster hash: 09293...e84
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #14 Skrevet 12. november 2013 Høres egentlig utrolig irriterende ut Anonymous poster hash: 7a50f...b77
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #15 Skrevet 12. november 2013 Jeg hørte også det om sønnen min da han gikk i barnehagen, at han var veldig undrende, tenkende, filosofisk og nysgjerrig. Jeg har tolket det positivt, og har også fått det fremlagt som positivt. Han er nå 10 år gammel og gjør det veldig godt på skolen. Jeg får fremdeles høre de samme tingene av læreren hans. På forrige konferansetime sa læreren at hver gang de skal begynne jobbe med et nytt tema spør han klassen hva de vet og kan fortelle om temaet før de begynner med det, og han hadde til nå aldri opplevd at sønnen min ikke hadde rukket opp hånden fordi han hadde en formening og noe å fortelle. Det at han alltid har vært nysgjerrig, spurt masse og etterhvert pløyd gjennom alle de faktabøkene han kommer over er jo en av grunnene til at han er så kunnskapsrik Anonymous poster hash: 84a1a...dab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå