Gå til innhold

Ville du bedt foreldrene til barnet erstatte et knust pyntefat til 1.500?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjedde under lek og barnet mente det ikke.

Anonymous poster hash: c9e18...3cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei! Ikke hvis det var et uhell. Da hadde jeg tenkt at jeg må passe bedre på ting jeg er redd for.

Skrevet

Nei, ikke hvis det var et uhell. 

Anonymous poster hash: 9fcf7...8fc
Skrevet

Nei. Uhell kan skje når man har barn og barnet har venner på besøk.

Anonymous poster hash: 9dabd...98b
Skrevet

Nei, ikke hvis barnet var på besøk hos dere. Da sier det seg jo selv at du har ansvaret for det. Du må nok bare bite i det sure eplet og ta det på egen kappe. Du kan jo ta det opp med dem på en høflig måte, men aldri i livet forvent å få noe tilbake. Kanskje de tilbyr seg å betale litt, men la isåfall det være opp til dem.

Prøv å se det fra guttens foreldre sin side, eller la oss si det var din gutt som var på besøk uten at du var tilstede og det samme skjedde. Hvordan ville du håndtert situasjonen? 

Anonymous poster hash: 53075...e71
Skrevet

Jeg tipper HI har blitt bedt om å erstatte et fat og i tilfelle så hadde jeg betalt det, men jeg hadde aldri bedt andre om å betale for noe de hadde ødelagt hos oss hvis det ikke var med vilje.

Anonymous poster hash: e360a...8e5
Skrevet

NEI!!!

Anonymous poster hash: 965d7...7c0
Skrevet

Nå vet vi lite om situasjonen, men det hadde jeg bedt om, med mindre vi snakket om en 0-2 åring. Greit nok at man har ansvaret for egne ting, men om barnet er 6-7 år, og knuste fatet pga voldsom lek eller ved å rote i pynteskapene så hadde jeg bedt ok pengene ja. 1500,,- er mye penger.

Anonymous poster hash: 3f82c...8f2

Skrevet

Selvfølgelig bar men ikke om penger pga sånne ting... litt må man regne med når man har barn i huset...

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Jeg hadde nok ikke bedt om pengene, men jeg hadde nok forventet at barnets foreldre tilbød seg som de var tilstede. Det er jo bare vanlig folkeskikk,

Skrevet

Nei, ikke hvis det var et uhell. Har man pynteting som man er veldig redd for og som står slik til at det kan bli ødelagt, så bør man ta det bort når ungene har besøk...

Anonymous poster hash: de7c1...513
Gjest Frisk bris
Skrevet

Kommer helt an på alder og situasjon, men det skal mye til for at jeg ville vurdert å spørre om erstatning

Skrevet

Nei ikke når det var uhell.

Men om barnet hadde stått å kastet i det i gulvet så hadde jeg nok kanskje bedt om erstatning.

Vet hvertfall at sønnen min lett kunne kastet noe i gulvet når han er sur derfor jeg tenker litt sånn.

Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Anonymous poster hash: b6d24...b3e
Skrevet

Det avhenger av situasjon. Ville nok ha drøftet det med foreldrene og hørt om de kunne sjekke om forsikringen deres dekker det. Hvis sønnen min gjør skade på andres eiendeler har vi forsikring som dekker det, enten det er et pyntefat, et vindu, eller noens briller. Hvis vi ikke fikk vite om hendelsen hadde det vært veldig synd.

Skrevet

Hadde nok tilbudt meg å betale hvis mitt barn ødela noe hos andre. Men jeg selv hadde aldri krevd erstatning hvis et barn ødela noe i mitt hus ved et uhell!

Skrevet

Hadde nok tilbudt meg å betale hvis mitt barn ødela noe hos andre. Men jeg selv hadde aldri krevd erstatning hvis et barn ødela noe i mitt hus ved et uhell!

Enig i denne! Jeg ville også tilbudt meg å betale, men ikke krev noe fra andre

Anonymous poster hash: 9dabd...98b

Skrevet

Nei. Hi sier jo at dette var under lek og det var et uhell.

Når en har besøk av andre barn, må en enten unngå at barna leker der de er ting en er redd for eller rett og slett sette det unna.

Har selv fått knust pynteting som jeg syntes var både fine og litt dyre, men har aldri spurt foreldre om de kunne betale! Ingen har heller tilbydd seg.... så da måtte jeg bite i det sure eplet...

Skrevet

Jeg hadde ikke drømt om å fortelle om uhellet engang.

Shit happens, det må man regne med når man har barn i hus.

Skrevet

Jeg mener at om det skjer i lek, og barnet ikke mener det så er det vel vel så mye de som lar barnet leke der sin "feil". Innboforsikring? Hadde noen bedt meg om å betale for fatet så hadde jeg nok gjort det alikevel, men snakket med barnet om at slikt kan skje, ingens feil.

Anonymous poster hash: 7685b...f88
Skrevet

Kommer litt an på hvor gammelt barnet er, men man får takke seg selv om man ikke rydder bort rådyr pynt om det kommer en vilter 2-3-åring på besøk.

Anonymous poster hash: 9021b...f5c
Skrevet

Jeg synes det er litt forskjell på om det blir revet ned av et bord i forbifarten, eller om det går i stykker fordi barna leker oppå veggseksjonen...

Ville aldri krevd erstatning for noe som sto utsatt til.

Skrevet

Kommer det barn på besøk og man ikke sette unna dyre ting/ting man sier man er redde for. Så tror jeg ikke man er så redd for den tingen. Jeg setter altid unna ting jeg er redd for, så slippe jeg å risikere at det blir ødelagt. Hadde ivertfall ikke falt meg inn å be om erstattning vis det var et uhell. 

Skrevet

Har du råd til et pyntefat til 1500 så har du råd til å miste det. Hvem lar et pyntefat stå fremme til den summen? Det var jo et uhell så hadde aldri bedt foreldrene betale for det.

Anonymous poster hash: 1e330...e55

Skrevet

Har du råd til et pyntefat til 1500 så har du råd til å miste det. Hvem lar et pyntefat stå fremme til den summen? Det var jo et uhell så hadde aldri bedt foreldrene betale for det.

Anonymous poster hash: 1e330...e55

Det var da et veldig tåpelig argument!

Hva vet du om det er arvegods eller gave?

Hva skal man med pene ting om man gjemmer det bort?

Anonymous poster hash: 52624...ded

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...