Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #26 Skrevet 12. november 2013 Syntes først summen var høy, men jeg regnet nettopp ut at jeg har brukt ca 4000, og har bare ett barn, så det var ikke så langt unna som jeg trodde... Har handlet det mer spredt, så jeg merket ikke at det ble så mye. Har ikke kjøpt noe dyrt, mye på salg, men har sikkert kjøpt mer enn vi trenger av noen ting, f.eks. ull. Anonymous poster hash: 4fd3b...2c8
mylittlecat Skrevet 12. november 2013 #27 Skrevet 12. november 2013 Hvorfor spare penger hver mnd til vinterklær, i stedet for å handle litt etterhvert, når ting er på salg? Du hadde sikkert vært nedi halve prisen bare på det! Fordi ungene vokser. Kjedelig å oppleve at det du har kjøpt ikke passer når det skal brukes. Anonymous poster hash: 1d06a...228 Ok. Mine barn vokser og, men synes ikke det er så veldig vanskelig å beregne hva de vil bruke 3 mnd senere.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #28 Skrevet 12. november 2013 Synes ikke barnehagen kan kreve at man skal ha 2 dresser. Har ikke barnehagen tørkeskap? Eller om dressen skulle være for våt (noe jeg ikke har opplevd), så går det vel an med regnbukse med ull eller fleece under som nødløsning? Og kan ikke barna dine arve tøy etter hverandre? Jeg har brukt 800 på vinterdress, 600 på vintersko og 300 på Dockboots. 2 sett med ullundertøy kjøpte jeg på -40% på Obs i høst. Votter, luer, fleece og vinterjakke passer fra ifjor. Har bare 1 barn, hadde jeg hatt flere hadde de fått arvet av hverandre. Anonymous poster hash: 60e9a...1ed
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #29 Skrevet 12. november 2013 Hadde aldri brukt så mye! Feks har xxl salg på kamik sko til barn nå for 299,- forrige uke hadde g-sport aquamax for 199,- så å bruke 800,- på et par vintersko er uaktualt. Best i test dressen fra coop obs koster 699 og det synes jeg er dyrt. Har ellers kjøpt reima dersser på våren da det gjerne er salg 75% og bare gitt 350 kr for en dress ca. Kjøpte tjukk ullbukse for 230,- kr på name it idag, men veldig sjelden jeg kjøper noe på fullpris. Kjøper det når det er 30% i hele butikken, eller salg etter jul. Føler man har veldig høye krav, eller er dårlig på å planlegge hvis man bruker så mye og etter på er skuffet... Anonymous poster hash: a4286...549
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #30 Skrevet 12. november 2013 Det var mye penger!! Neste år reis til Sãlen på spotsoutletet der å kjøp det du trenger. Det gjorde vi, kostet oss 4000 til to barn med dobbelt opp av alt! Anonymous poster hash: bf858...7d7
Elsker livet Skrevet 12. november 2013 #31 Skrevet 12. november 2013 Er glad jeg ikke har oversikten. Men mye kjøper jeg på salg gjennom året. Leter etter gode kupp både her og der. Så er det meste klart når vinteren kommer. Kommer det f.eks et godt tilbud på ullundertøy så kjøper jeg størrelsen jeg tror de kommer til å bruke året etter.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #32 Skrevet 12. november 2013 Jeg har fire unger, og er ikke i nærheten av den summen, ikke halve engang... Det var veldig mye penger å bruke på vinterklær og sko... Anonymous poster hash: 40827...3a1
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #33 Skrevet 12. november 2013 Kjøpte en brukt Reima vinterdress til 400 kr. Å en Name it vinterdress til å ha hjemme den kjøpte jeg brukt til 200 kr. Vintersko kjøpte jeg på økonomisko til 400 kr,å ett par fikk jeg gratis. Vinterjakke kjøpte jeg brukt for 100 kr. Cherrox kjøpte jeg av en på finn.no til 50 kr,men merkelappen var fortsatt på så de var ikke brukt. Ullet husker jeg ikke hva jeg betalte for,men kjøpte det brukt så vet jeg fikk det billig. Så det trenger ikke bli så dyrt å kjøpe vinterklær visst du ikke mååå ha alt nytt. Anonymous poster hash: 92124...047
ærlig talt Skrevet 12. november 2013 #34 Skrevet 12. november 2013 Nå skjønner jeg hvorfor noen hyler ut om at det er så dyrt å ha barn. Folk bruker ikke huet når de shopper! Vinterdressene (ja, faktisk Reima) kom på 699 pr stykk, og jeg kjøpte også da votter, foret regnvotter, Reima-vintersko ++ på tilbud. Dette var vel i slutten av september. Slike dyre ting kjøper jeg kun på tilbud. Dessuten kjøper jeg alltid klærne litt for store så de kan brukes lenger. Ullklær ønskes til jul, samt at jeg kjøper ull på tilbud etter nyttår. Hadde mannen min gått hen og handlet vinterklær for så mye penger... Aiaiai, da hadde det blitt leven! 😡
Gjest Østfold-80 Skrevet 12. november 2013 #35 Skrevet 12. november 2013 Kjøper du på salg hele året,så trenger det jo ikke å bli såååå dyrt! Jeg fant billig ull undertøy i sommer feks,som en sportsbutikk solgte unna. Følg med!!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #36 Skrevet 12. november 2013 Jeg har kjøpt -3 reima dresser - 3 reima luer - 6 reima votter - 3 reima halskrager - 3 par viking vintersko - 9 sett devold ullundertøy - 3 sett fleeceklær - 6 sett ullklær (genser og bukse) - 3 par ullvotter + Noe annet småtterier! Har nok gått over deg, får helt vondt! Nødvendig er det vel ikke, men vi er såpass mye på tur at vi kjøper gode klær som jeg VET varer og har kvalitet.Selv har jeg kjøpt nytt yttertøy til meg selv til nærmere 11.000 kr! Og det blir MANGE år til neste gang det skjer! Anonymous poster hash: fa78e...06d
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #37 Skrevet 12. november 2013 Her handles det på salg og brukes mye arvet. Senest kjøpte vi bergansdress ny for 700, 4 sett ullundertøy til 350 totalt, ulltøy fra nøstebarn kjøpte vi på salg i fjor - det passer nesten nå og holder da neste år også. Vintersko er det eneste vi betaler full pris for, dem fikk han i gave. Reserveklær er reserve, arvet dress/fleece, cherrox med ekstra sokk osv. Luer og votter har vi arvet og fått i gave/gavekort. Følg med på salg er mitt beste tips, og glem merkefokuset. Anonymous poster hash: ddb9a...92d
Vicky Pollard Skrevet 12. november 2013 #38 Skrevet 12. november 2013 I heite H! Latterlig dårlig økonomisk sans må jeg si! Det meste av vintertøyet til eldste passer fra i fjor, og minste må pent arve. Ellers så prøver jeg å planlegge litt, for det går jo an... Her kjøpes mye på salg våren til neste sesong, ellers følger jeg med litt på tilbud og salg. 13.000 altså? Wow....
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #39 Skrevet 12. november 2013 Seriøst? Her har jeg brukt kanskje 2000 kr totalt å har kjøpt på salg gjennom året... Ull kjøpes KUN på salg, mye av ulltøyet er slitt og kanskje flekkete, men fungerer topp i barnehagen og sfo. Ellers har jeg kjøpt cherrox til de 199 kr per par. Regntøy, vinterdress, høstdress, støvler har jeg kjøpt på salg ila året....til begge barna. Mangler skikkelige vintersko da, men har god tid. Her på vestlandet er det kanskje slaps og cherrox vær hele vinteren allikevel så Anonymous poster hash: 46f41...1ad
2barns mor Skrevet 12. november 2013 #40 Skrevet 12. november 2013 Her krevde faktisk sfo at barna hadde eget utstyr der og eget til friminuttene på skolen. Dette fordi sfo ligger i en "kjeller" og barna kan ikke løpe i gangene for å hente utstyr de glemmer på turen ned fra skolen og til sfo. Noen foreldre etterkommer dette kravet, andre ikke. Jeg er en av de som ikke etterkommer det. Synes det er helt horribelt at min 2.klassing må ha to vinterbukser eller to sett med regnklær på skolen. Det har jeg faktisk ikke råd til, har også et barn til i større klasser. I stedet så pakker jeg med ekstra ullundertøy og fleece, sokker, votter osv. Tar bestandig med utebuksa hjem slik at den blir vasket/tørket hver eneste dag. Har ikke vært et problem for oss, men hører at det er flere som irriterer seg over nye klær som rett og slett blir for små, fordi de ikke rekker å bli brukt nok.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #41 Skrevet 12. november 2013 Jeg fant reservedress til datteren min på loppis for 30kr. Leketøy-dress, litt småslitt i rumpa, men i hent fin stand. Fant Reimadress til nevøen min for 25kr på loppis i fjor. Den som leter finner. Bruker ikke masse penger på ekstradresser. Høres helt vilt ut å bruke 13000 på vinterklær, det er mer enn vi bruker på klær til hele familien på et år. Anonymous poster hash: 9f602...f9a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #42 Skrevet 12. november 2013 I fjor kjøpte jeg to dresser til yngste, ene var av merke troll, og jeg kjøpte en dress og samt jakke og bukse (troll) til største. cherox til begge samt dyre og varme vinterstøvler siden de er ute i ned til -18 grader her så er skoene nødvendig. 4-5 sett ullundertøy til begge, flere fleecesett, et par luer og flere par votter til hver og kom unna med langt mindre en 13.000kr. Kan nok hende jeg brukte 3-4000kr men ikke mer en det. Men det er klart om du handler alt av dyreste vare hele veien så blir det fort dyrt. Her pleier vi også ha et sett skift av yttertøy i bhg, det er ikke noe krav for det kan ikke bhg kreve men veldig ønskelig og greit. Ekstradressen bruker jeg ikke massevis av penger på den er kun til å bruke hvis den andre er våt, fikk fin dress som var satt ned til halv pris fordi den var fjorårets vare. Samme med troll dressene fjorårets til halv pris men med samme garanti siden den var kjøpt i butikk. Jeg går gjennom vintertøyet ganske tidlig på høsten og sjekker opp hva barna har vokst ut av og hva som er ødelagt og derfor må erstattes. Og så holder jeg utkikk etter salg når jeg er i byen, for når butikkene begynner å skal ha plass på lagret til den nye sesongens sko eller dresser selges det som er igjen fra i fjor for billige penger. Siden du allikevel sparer opp pengene og derfor har de på konto til å handle vil jeg anbefale deg å gjøre det samme neste år så du kommer billigere ut av det. Anonymous poster hash: e4c9a...c1b
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #43 Skrevet 12. november 2013 En ny dress til eldste på stormberg til 499kr, har reservedress fra ifjor. Kjløpt to dresser på finn til 100kr pr stk fra finn. Hoveddressen av de to ser helt ny ut . Votter , ullluer/ hetteluer og mange ullsett har jeg kjøpt til 30 og 40% på obs. Nye luer på stormberg til 49kr på salg. Dock boots på obs. Regn ut og se at det går ann å bruke en brøkdel av det HI har gjort...... Og! Jeg kjøper kvalitet, barna mine skal ikke fryse og de bor i ull fra oktober til mars så vi har mange sett. Anonymous poster hash: e747b...913
Madolyn Skrevet 12. november 2013 #44 Skrevet 12. november 2013 Kjøp alt av klær til halv pris på våren når det er salg. Sko er vel det eneste som er vrient mtp størrelsesendring ila sommeren, men på ellos er det alltid gode rabattkoder. COOP har flotte vinterdresser som har kommet ut best i test, de koster vel rundt 500 kroner. Jeg blir helt forferdet når jeg hører at det flyr mange tusenlapper til å kle barna til vinteren, men nå er ikke jeg livredd for arvetøy eller loppemarkedtøy heller da. Eneste vi insisterer på å kjøpe nytt til barna er sko, madrasser og bilseter. Vi bruker arvetøy veldig pent, og gir det alltid videre til neste trengende i familie eller vennekrets. Godt for lommeboka og godt for miljøet. Alle må jo gjøre som de selv ønsker, men om du syns det er så dyrt at du får dårlig råd av det, bør du faktisk heller kjøpe på salg og på loppis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå