Gå til innhold

13.000 brukt på vinterklær til barna :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen har sagt det er gratis å ha barn, men jammen går pengene fort da de skal ha to dresser og to par sko hver, nytt ull undertøy osv...

mangler fortsatt ull bukser og gensere.

hvor mye har dere bukt på barna?

noen spare tips?

har ikke verdens beste råd, sparer 1000 kr mnd på "vinter kles konto" for å kunne kjøpe klær til dem. men det er tydeligvis ikke nok... 

Anonymous poster hash: af368...84c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var mye :o

Bruker på langt nær så mye selv. 6-700 kr på vintersko (sorell eller kamik). 1300 på reimadress. Votter og luer holder flere sesonger. Kjøper reima der og som regel... UIlundertøy holder også ett par sesonger. Bruker kanskje 3-4000 hver sesong da, til ett barn.

Anonymous poster hash: 1ea4c...8a8
Skrevet

Her arves mye. I tillegg strikker jeg ullbukser og gensere selv. Bruker da ofte restegarn slik at det ikke koster noe særlig. Kjøper ullundertøy, dresser og andre uteklær på salg.

Sko er det eneste som ikke arves. Legger endel penger i det så ungene har skikkelige sko.

Anonymous poster hash: 439e0...d52
Skrevet

bhg krever at alle barn skal ha to dresser og to par vintersko i bhg til en hver tid så de kan bytte om barnet blir bløtt...

jeg har begynt å kjøpe svart eller så nøytralt jeg kan til gutten min, så lillesøster kan arve etter han, eller bruke hans klær som reserve da hun kommer inn i den str...

hi

Skrevet

Hvorfor kjøper du to av alt? Jeg har to barn og de har en dress hver og et par sko hver.. Eneste jeg har to av er luer og vanter....  Har aldri tenkt tanken på å ha to av alt... Og OM jeg skulle kjøpt to av alt ville jeg isåfall kjøpt en billig 2.dress/sko...

Anonymous poster hash: 9e746...fa5
Skrevet

Har to barn og har brukt noen tusen, men langt i fra 13000, ja et stykke fra 10000 også Kjøper mye på salg og kampanjer.

Har vel brukt 1800,- på dresser, Reima

Sko, to par Viking og et par Superfit, 1500 kr

Cherrox, to par UltraThermo, 800 og to par Fun, 400

To jakker, begge fra Kappahl, ca 500.

To luer, Reima, 300

Ullklær, ca 1000 kr

Mye passer også fra i fjor. Også strikker bestemødrene ullklær til mellomlag, så sparer litt der.

Anonymous poster hash: bb245...ced
Skrevet

bhg krever at alle barn skal ha to dresser og to par vintersko i bhg til en hver tid så de kan bytte om barnet blir bløtt...

jeg har begynt å kjøpe svart eller så nøytralt jeg kan til gutten min, så lillesøster kan arve etter han, eller bruke hans klær som reserve da hun kommer inn i den str...

hi

For en barnehage!! Vår barnehage har slettes ikke plass til å lagre to dresser og to par sko til hvert barn så her hadde det vært uaktuelt... Kjøper man gode kvalitets sko og klær skal det jo ikke bli vått og dermed ikke være nødvendig å bytte!!!  

Anonymous poster hash: 9e746...fa5

Skrevet

Ialledager? Det der var helt sinnsykt.

Og at bhg krever at man har 2 dresser er jo bare for dumt. Da må foreldrene sette ned foten. Hos oss så har barna på regnbukse utenpå dressen de dagene det er veldig bløtt ute.

Jeg har også 2 barn. Har alltid kjøpt på salg og loppemarked/finn.no

Syns du gjør noen veldig rare valg mtp utgiftene dine

Skrevet

Jeg kjøper på salg igjennom hele året. Men ja, er dyrt å ha barn. Jeg har nok brukt 6-7 tusen til sammen på barna i høst. 

Skrevet

Dress nr 2 og noe av ullklærne kan jo kjøpes brukt. Følg også med på tilbud fra Pierre Robert. Når du kommer over ulltøy som er på salg til våren, så kan du jo kjøpe det du trenger til neste år.

Skrevet

hi

Vinterpar nr sko kan jo enten være Cherrox eller et veldig billig par. Jeg kjøpte et par til 100 kr på Obs.

Skrevet

Har kjøpt 6 sett med det på sportmann. Har 3 barn. Korfor altid det dyraste ?

Anonymous poster hash: e5d39...f66

Skrevet

Den type summer er bare resultat av dårlige valg. Har aldri brukt noe i nærheten på de snart tjue åra jeg har hatt unger. Salg, arv, brukt eller fullpris nytt - det er jo helt opp til deg.

Skrevet

Ingen har sagt det er gratis å ha barn, men jammen går pengene fort da de skal ha to dresser og to par sko hver, nytt ull undertøy osv... mangler fortsatt ull bukser og gensere.  hvor mye har dere bukt på barna?noen spare tips? har ikke verdens beste råd, sparer 1000 kr mnd på "vinter kles konto" for å kunne kjøpe klær til dem. men det er tydeligvis ikke nok...  Anonymous poster hash: af368...84c

Tenker mine skal ikkje gå i billige kleder. Gid alså. Herre gud.

Får den holdningen der av HI

Anonymous poster hash: e5d39...f66

Skrevet

Ekstradressen kan like godt være en gammel eller billig dress. Den trenger du ikke bruke mye penger på. Det går selvfølgelig litt penger på vintertøy, men da de gikk i barnehagen ble det ikke så mye. Halvparten burde holde fint for to. Jeg opplever imidlertid at det fort blir dyrere når de blir eldre. Da kommer det mye utstyr som alpin-og langrennsutstyr med ytterklær, treningstøy for utebruk mm i tillegg til det vanlige yttertøyet, samtidig som de fortsatt vokser fort. Hvert enkelt plagg blir også mye dyrere når de blir eldre.

Anonymous poster hash: 1d06a...228
Skrevet

Jeg kjøper dresser på salg. Junior fikk to solide vinterdresser, et par gode gore-tex sko, to par vanntette votter og en solid, vindtett vinterlue til under 3000. Jeg synes fortsatt det var dyrt, men verdt det! Ulltøy kjøper jeg på salg på Obs ol, Janusull er ofte på kampanje der. Samme med mye fra Leketøy. 

Søk på nett før du skal handle, se hvor det er salg og så handler du ut i fra det. Eller kjøp brukt. Spør på facebook om folk i ditt område har klær de skal kvitte seg med, eller søk på finn. Dra på januarsalgene og kjøp vinterklær for neste år. 

Skrevet

Hittil har jeg brukt 38 kr på to par vanter. Men barna mine passer alle vinterklærne fra ifjor, også fikk de vintersko av mamma. Har solgt ullklær og en vinterjakke da, så egentlig er jeg vel på pluss ;)

Men selvom barna ikke hadde hatt klær fra ifjor så hadde jeg aldri, aldri kommet opp i 13000 kr. Aldri. Jeg hadde følt at det var verdens mest bortkastede bruk av så mye penger.

Skrevet

Kjøp på salg, tilbud, outletbutikker etc. Dress og skopar nr 2 kan gjerne være rimelig eller arvet.

Jeg kjøpte en helt ok vinterdress til 300 kr på outletbutikk, ulltøy til 50 kr per del osv. Sparte mye der! Og kan finne gode merkeklær der!

Skrevet

MEN hallo, barnehagen kan da ikke kreve å ha to av alt…  idioti

Anonymous poster hash: deab2...5a9
Skrevet

Jeg tror nok vinterklærne mine tre barn bruker til sammen koster 13000, når man regner inn dresser, sko, luer, votter, ull osv. Men jeg bruker aldri 13000 på en gang. Det er jo alltid noen av dem som har noe som passer fra i fjor, eller noe som kan arves fra eldre søsken, alle må ikke ha ALT nytt hvert år.

Tips for å spare? Kjøp på salg på senvinteren/våren. Vanskelig med sko og til dels votter og luer syns jeg (størrelsesmessig) - ikke noe problem med vinterdress, ull og fleece. Har ved et par anledninger kjøpt en størrelse for stort, da har det bare ventet til året etter igjen. Men jeg har knapt noen gang kjøpt vinterdress til fullpris til barna mine, en gang tror jeg.

Barna trenger heller ikke to dyre dresser. Det holder med en dyr/ekstra bra, og heller en billigere som reserve. Evt. boblebukse som kan brukes sammen med vinterjakka som ekstrasett. De trenger heller ikke to par vintersko, mener jeg. Her har vi alltid et par vintersko og et par cherrox, de brukes i hvert sitt vær, men kan være reserve for hverandre.

Anonymous poster hash: d9ce6...661
Skrevet

sportmannpakken er ideel som dress nr 2. som dress nr 1 også egentlig. koster 499 og da har man med fleece som mellomlag.

ull kan du kjøpe på salg eller ønske i bursdag og julegave, gi i kalenderen o.l

jeg kjøpte votter og luer på salg på bare barn til halv pris nå, refleksvotter til 75 kr paret.

på nett finner man mange som strikker og selger ullbukser og gensere til barnehagebarn.

13000 er jo helt sinnsykt. hva i all verden har du kjøpt da?

mine fikk dockboots fra obs til 250 kr paret som ekstra sko, men de blir mer brukt enn eccoskoene vi kjøpte til vintersko. de kostet 800 kr per par.

ellos har ofte 50% rabattkuponger og der kjøpte jeg reimadress. så fikk jeg 40% på neste var som også ble en reimadress. =)

Skrevet

Kjære deg, hvis du ikke har spesielt god råd så kjøper du ikke vintertøy for kr 13000, ille nok å gjøre det hvis man har særdeles god råd. Barna vokser og deg er mest sannsynlig for smått neste vinter.

Her så arver vi en god del klær, både for at jeg er stor fan av gjenbruk og for at vi sparer penger. Jeg ser ikke vitsen i å kjøpe dyre merkeklær, mane billigmerker er gullegod. Dresser på kappahl feks.

Tenker vi bruker ca 3000 på vinterklær og sko, 2 barn, arver som sagt en del da, men ikke sko.

Ønsker ull til barna i julegaver, plastleker blir det uansett nok av. Vi har rimelig god råd, men må ikke ha reima etc.

Så lenge ikke barna fryser er det fint.

Skrevet

Hvorfor spare penger hver mnd til vinterklær, i stedet for å handle litt etterhvert, når ting er på salg? Du hadde sikkert vært nedi halve prisen bare på det!

Skrevet

Hvorfor spare penger hver mnd til vinterklær, i stedet for å handle litt etterhvert, når ting er på salg? Du hadde sikkert vært nedi halve prisen bare på det!

Fordi ungene vokser. Kjedelig å oppleve at det du har kjøpt ikke passer når det skal brukes. 

Anonymous poster hash: 1d06a...228

Skrevet

Så mye penger er skikkelig surt å bruke på vintertøy, men jeg tror du er litt skyld i det selv. Du kan handle på salg (det er alltid et salg, til og med rett før sesongen om man tenker på str.. ), du må ikke ha de dyreste merkene hele tiden. For eksempel på OBS så kostet HH dressen 899 tror jeg, og den hadde funket som dress 1 og 2.  Selv om du har råd til det, så er det lurt å tenke litt økonomisk når man handler.

Anonymous poster hash: e6672...d0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...