Gå til innhold

Hvor mye cirka bruker dere på middag hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En eller to voksne?

Hvor mange barn og deres alder?

Hva skal dere ha i dag, og hvilken mengde bruker dere da?

Vi er en familie på to voksne og tre barn.( 5 år, 10 år og 12 år)Føler at vi bruker altfor mye. Det skal sies at det går en del rester i avfallet hver dag. Vanskelig å beregne synes jeg.

Vi bruker ca 250 kr på hver middag.

I dag blir det : 1,5 pk spaghetti, 1,5 pk kjøttdeig, 2 glass tomatpure, en stor løk

I dag kommer middagen på ca 130 kr. (Billig i dag)

Anonymous poster hash: 881e1...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker for ca 100 kr per middag. To voksne og to ungdommer.

Middag i går var bakt laks med ris og salat. Veggisen lagde gryte med ris og bønner, samt salat til.

Skrevet

ukeshandler for 900 i uken, 2v og 2barn

det er inkludert kattemat, såper og vaskemidler..

Har sjeldent rester og hvis jeg har spises det opp neste dag eller fryses.. 

Anonymous poster hash: 4a806...72c
Skrevet (endret)

hvordan får du dagens middag til å bli 130 kr?

spagetti koster 10 kr per pakke

tomatpurre koster 4 kr per glass

kjøttdeig 30 kr pakken.

vi bruker karbonadedeig fra rema. da er det 600 g i pakken, koster noen og 40 kr.

400 g blir litt for lite. men vi bruker ikke en hel pakke spagetti en gang.

som regel bruker vi 4 laksefileter, men har nå i det siste begynt å lage 5 siden minste har begynt å spise mer.

koker 8 poteter og 4 gulrøtter, en halv pose grønnsaksblanding.

en pakke pølser uten skinn er nok til en hel pølsegrateng som er nok for oss, eller vi bruker en slik pakke i lapskausen.

vi er 2 voksne og 3 barn på 7,5 og 2.

Du har jo litt større barn, så de spiser sikkert mer enn mine vil jeg tro.

vi handler mat for 1000 kr i uka. 1500 om vi handler vaskeartikkler og toalettpapir o.l

Endret av VenterpåFar
Skrevet

Varier fra kr 100 til 400.

Vi er 5 i familien. To store barn og et barn på 2.

Mitt tips er å planlegge, så kan du ta restene til lunch. Hvis vi har taco en dag, så har jeg salat til lunch neste dag. Har jeg en kylling gryterett blir det lunch. Da blir det kastet mye mindre mat. Salaten holder seg fint i en lufttett boks.

Jeg prøver å være litt prisbevisst. Men kjøper stort sett det jeg vil.

Men er det bare meg som syns det er utrolig dyrt å handle på butikken?

Vi bruker ca. 14000 i måneden ca i husholdningsutgifter. Men det inkluderer allergi mat.

Anonymous poster hash: 00fed...952
Skrevet

Varier fra kr 100 til 400.

Vi er 5 i familien. To store barn og et barn på 2.

Mitt tips er å planlegge, så kan du ta restene til lunch. Hvis vi har taco en dag, så har jeg salat til lunch neste dag. Har jeg en kylling gryterett blir det lunch. Da blir det kastet mye mindre mat. Salaten holder seg fint i en lufttett boks.

Jeg prøver å være litt prisbevisst. Men kjøper stort sett det jeg vil.

Men er det bare meg som syns det er utrolig dyrt å handle på butikken?

Vi bruker ca. 14000 i måneden ca i husholdningsutgifter. Men det inkluderer allergi mat.

Anonymous poster hash: 00fed...952

14000???? Vi bruker 7000. Vi planlegger og handler inn for en hel mnd. Så supplerer vi en dag i uka med melk,brød og frukt/grønt :-)

Skrevet

Bruker ikke vi i Norge veldig liten prosent av lønna på mat?

Vi er en voksen og to barn på 7 og 10 år. Tipper vi bruker maks 80 kr på en middag. Vi er egentlig ganske småspiste alle sammen i vår familie.

Skrevet

Spaghetti (stoppes) kr 20 per pakke. Rena 1000

Kjøttdeig 37,90 kr per pakke. Kjøper to pk, fryser en halv. Roma 1000

Tomatpure glass 9 kr per stk x 2

En stor løk kr 7

HI

Skrevet

Spiser dere bare en laksebit hver?

Vi er 2 voksne og 1 barn på 3 år. Mannen min har cøliaki. Så noe mat er dyrere pga det

Vi bruker rundt 4000kr i måneden på butikken, altså mat, brus, vaskeartikler, dopapir osv.

I dag spiste jeg og jenta Grandiosa siden vi ikke hadde handlet for uka enda, det er igrunnen slik vi aldri spiser.

En uke for oss kan være: laks, kjøttkaker, koteletter, grøt, kylling å, pizza, grateng. Varierer tilbehøret med ris, poteter og grønnsaker:)

Denne måneden har mannen laget matbudsjettl 130kr per dag sa han, så blir spennende å se;) nå er han og jenta på butikken for å handle. Føler det alltid blir dyrere når han handler, fordi ej føler det blir dyrere. Han ser ofte ikke etter hva som er på tilbud, billigere varianter osv

Skrevet

Vi er to voksne og fire barn (12, 10, 6 og 4 år), de to eldste er aktive idrettsgutter som spiser ganske mye mat.

I dag hadde vi også spagetti, da går det 2 pk karbonadedeig, 1 pk fullkornspasta, 1 stor løk, litt sjampinjong og et glass spagettisaus (Sopps). Ble i dag ganske mye spagetti og en liten porsjon kjøttdeig igjen.

Skal vi ha kyllingfilet spiser vi 1 pk på 1100 gram, det er gjerne 4-5 stykker i pakka og jeg deler de alltid i to før jeg steker dem.

Spiser vi laksefilet spiser mannen 2, jeg og de to eldste 1 hver og de to minste en halv hver.

Ungene her er glad i ris, så når vi lager det koker jeg 7 porsjoner (som beskrevet på pakken), poteter koker jeg en til hver, pluss 3 til gryta, det holder alltid. 

Grønnsaker koker jeg f.eks like mange gulrøtter som vi er mennesker (6 stk) og en brokkoli, det blir litt for mye.

Jeg liker ikke å ha for lite mat, så det blir litt rester her også altså. Mannen er flink til å ta restene som lunsj neste dag så det er greit.

På oss 6 bruker vi 12000 kroner i måneden i matbutikken, det inkluderer da vaskemidler, dopapir o.l. Det går jo 1,5 brød i døgnet her også, og alle skivene skal ha pålegg, i tillegg til at vi alle spiser en yoghurt hver dag og har tilnærmet fri tilgang til frukt

Anonymous poster hash: 0ee6c...9e8
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Vi bruker ca 6000,- i mnd. Det er på 2 voksne og 2 barn (5 og 3 år).

Varierer veldig hvor mye fra dag til da. Men vi handler inne stort 1 gang i uka som regel. Hvis vi ikke planlegger uka så blir det gjerne mer.

Skrevet

Rundt hundrelappen, men oftest under. Vi er to voksne og to barn på 7 og 10. Vi spiser mest mulig økologisk, og endel vegetar. Har Max to kjøttmåltider i uka. Lager alt fra bunnen.

Anonymous poster hash: 93cb4...10e

Skrevet

Jeg har ikke peiling på hvor mye vi brukte da vi var 2 barn og 2 voksne. Nå er vi 1 voksen og 2 barn + en katt. Bruker kanskje 50 kr i snitt på en middag? Noen ganger mindre, andre ganger mer...............I dag brukte jeg over 150 kr...dette fordi jeg kjøpte gilde komlekjøtt til 110 kr for en pakke! KJØTT er sykt dyrt!!!!! Kjøper kjøtt sjelden. Går i kjøttdeig, karbonader fra billige merker og billige fiskegratenger etc.

Anonymous poster hash: 2ff04...4b9
Skrevet

Vi er to voksne og fire barn (12, 10, 6 og 4 år), de to eldste er aktive idrettsgutter som spiser ganske mye mat.

I dag hadde vi også spagetti, da går det 2 pk karbonadedeig, 1 pk fullkornspasta, 1 stor løk, litt sjampinjong og et glass spagettisaus (Sopps). Ble i dag ganske mye spagetti og en liten porsjon kjøttdeig igjen.

Skal vi ha kyllingfilet spiser vi 1 pk på 1100 gram, det er gjerne 4-5 stykker i pakka og jeg deler de alltid i to før jeg steker dem.

Spiser vi laksefilet spiser mannen 2, jeg og de to eldste 1 hver og de to minste en halv hver.

Ungene her er glad i ris, så når vi lager det koker jeg 7 porsjoner (som beskrevet på pakken), poteter koker jeg en til hver, pluss 3 til gryta, det holder alltid. 

Grønnsaker koker jeg f.eks like mange gulrøtter som vi er mennesker (6 stk) og en brokkoli, det blir litt for mye.

Jeg liker ikke å ha for lite mat, så det blir litt rester her også altså. Mannen er flink til å ta restene som lunsj neste dag så det er greit.

På oss 6 bruker vi 12000 kroner i måneden i matbutikken, det inkluderer da vaskemidler, dopapir o.l. Det går jo 1,5 brød i døgnet her også, og alle skivene skal ha pålegg, i tillegg til at vi alle spiser en yoghurt hver dag og har tilnærmet fri tilgang til frukt

Anonymous poster hash: 0ee6c...9e8

wow.. kan jeg låne deg?:) Du har har virkelig orden på sakene, sunn mat og full kontroll. Vil også!!

:)

Anonymous poster hash: 2ff04...4b9

Skrevet

Spaghetti (stoppes) kr 20 per pakke. Rena 1000

Kjøttdeig 37,90 kr per pakke. Kjøper to pk, fryser en halv. Roma 1000

Tomatpure glass 9 kr per stk x 2

En stor løk kr 7

HI

Dyr kjøttdeig og spagetti du bruker da

Anonymous poster hash: f1c1f...fb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...