Gå til innhold

Rart dette.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 9 kg på 9 uker fra 85 kg ned til 76k g . Det jeg har gjort er å spise sundt og kalorifattig mat. Knekkebrød med pålegg , litt frukt men har ikke tenkt på kalorier når det kommer til middag. Middagene er sunne og lite halv fabrikat.

Saus og dressinger lager jeg selv.Lørdagene koser jeg meg med akkurat det jeg måtte ønske. men går ikke helt av skaftet. Er overrasket over at kiloene renner av uten å trene noe særlig. Er jo veldig glad for at det går så bra men det som er så rart er at jeg ikke føler at det vises så mye.... merker jo så klart litt forskjell men ikke så mye som jeg hadde ventet at nesten 10 kg skulle vises.... Veier meg forresten bare en gang i uka til samme tid med samme klær og på samme vekt. Vet at det er en pålitlig vekt.

 

Noen som har erfart dette? :)



Anonymous poster hash: 14bff...476



Anonymous poster hash: 6d366...ba1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer litt på hva du tenker om andre har erfart?

 

Jeg har slanket meg mange ganger og føler heller ikke at 9-10 kilo viser så godt. Jeg har nå gått ned noe over 12 kilo siden skolestart for barna i høst, men ser det ikke noe særlig selv. Jeg vet jeg har blitt mindre for jeg ser det på klærne, men jeg føler meg ikke mindre feit. Merker også at for hver gang jeg slanker meg, må jeg bli mindre i str. og lavere i vekt før jeg synes det begynner å bli bedre. (jojo slanking på høyt plan ja :S .)

 

Ang. trening så trente jeg masse før. Ikke hard trening eller styrketrening, men hver dag. Svømte 2000m hver ukedag, syklet på trimsykkel osv. Men etter sommeren i fjor har jeg ikke trent. Jeg slet i begynnelsen med vektnedgangen, men nå har jeg også startet med kaloritelling. Og ja, det viser seg at ved å bare innta lite nok så går man ned i vekt. Uten å trene. Så nå har jeg endret livsstil og prøver å tilvenne meg nye vaner og tanker, isteden for å bare slanke meg.

 

Jeg har ingen dager hvor jeg har lov å spise hva jeg vil eller overdrive på kaloriskalaen, men det er foreløpig for meg mer eller mindre umulig å holde meg innfor mine kalorier på dager hvor det er selskaper eller det blir servert mat. Det er litt pga. at jeg ligger så lavt i kalorier og litt pga. jeg vil ikke ha med knekkebrød når jeg blir invitert i selskap.

 

Ønsker deg lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva du tenker om andre har erfart?

 

Jeg har slanket meg mange ganger og føler heller ikke at 9-10 kilo viser så godt. Jeg har nå gått ned noe over 12 kilo siden skolestart for barna i høst, men ser det ikke noe særlig selv. Jeg vet jeg har blitt mindre for jeg ser det på klærne, men jeg føler meg ikke mindre feit. Merker også at for hver gang jeg slanker meg, må jeg bli mindre i str. og lavere i vekt før jeg synes det begynner å bli bedre. (jojo slanking på høyt plan ja :S .)

 

Ang. trening så trente jeg masse før. Ikke hard trening eller styrketrening, men hver dag. Svømte 2000m hver ukedag, syklet på trimsykkel osv. Men etter sommeren i fjor har jeg ikke trent. Jeg slet i begynnelsen med vektnedgangen, men nå har jeg også startet med kaloritelling. Og ja, det viser seg at ved å bare innta lite nok så går man ned i vekt. Uten å trene. Så nå har jeg endret livsstil og prøver å tilvenne meg nye vaner og tanker, isteden for å bare slanke meg.

 

Jeg har ingen dager hvor jeg har lov å spise hva jeg vil eller overdrive på kaloriskalaen, men det er foreløpig for meg mer eller mindre umulig å holde meg innfor mine kalorier på dager hvor det er selskaper eller det blir servert mat. Det er litt pga. at jeg ligger så lavt i kalorier og litt pga. jeg vil ikke ha med knekkebrød når jeg blir invitert i selskap.

 

Ønsker deg lykke til videre :D

Takk for flott svar!

Var akkurat det jeg mente med erfaring. Tror kanskje at jeg har et feil bilde av hvor mye 9 kg er på kroppen. Har allefall 10 kg igjen men regner med at de krever mer trening. Har funnet et kosthold jeg synes virker der jeg ikke går sulten og trenger å jobbe med meg selv for å ikke skulle spise godteri. Tenker å ta dette langsomt men har gått raskere enn forventet så langt. Må ha en dag der jeg kan kose meg litt ellers klarer jeg ikke å holde meg, kjenner jeg meg selv :) Lykke til videre til deg og! :)

 

 

Anonymous poster hash: 6d366...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også et feil bilde når jeg først startet. Når jeg hadde fått minsten hoppet jeg på lavkarbo. Gikk ned en del fort, stoppet på litt under 85kilo. Da ble jeg syk, fikk nyrebekkenbetennelse, og hoppet av. Det gikk et par år før jeg ville startet igjen, da var startvekten på rett over 100 kilo. Da trodde jeg at jeg skulle bli fin om jeg veide 80 kilo.. Jeg ble 80 kilo og synes fortsatt at jeg var en flodhest.. Gikk ned til 73,7 kilo og følte jeg nærmet meg noe da. Ble så kronisk syk og gikk opp litt over 20 kilo. Så nå må jeg starte på ny og er nå 83 kilo. Er jo smellfeit!! Ser også på bildene fra før jul i fjor da jeg var 73,7 kilo og synes ikke jeg var fin da heller.

 

Det er kjempevanskelig! Men som sagt nå har jeg funnet en måte jeg kan leve på. Jeg slanker meg ikke som besatt og er sulten konstant.

Lurer på når jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sannelig ikke enkelt dette! Gikk på Grete Roede for et par år siden og da var startvekta på 86 kg og 101 cm rundt livet. nå når jeg startet på nytt veide jeg nesten det samme altså 85 kg men var bare 81 cm rundt midja. Har trent en del før sommeren i år men la på meg 10 kg ila sommeren. Må jo ha bygget litt muskler da jeg trente siden jeg veide det samme nå men mye var borte rundt midja......20 cm mindre men veide det samme. Føler meg faktisk ikke som om jeg er 76 kg....Føler meg slankere. selv om jeg gjerne skulle ha merket mer forskjell på de 9 kg jeg har tatt av. 10 kg mer skal av! Er forresten 169 cm på sokkelesten :)

Er vel på bilder man ser det på :/

Endret av dolsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den, det er på bilder man virkelig ser det!

Jeg er 168,5 cm, vil helst ned til 65 kilo. Håper jeg klarer det, og å ikke gå opp igjen etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...