Gå til innhold

Er superstressa i forkant av barselbesøk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke misforstå, jeg synes det er kjempekoselig å få besøk. Men etter at minste kom til verden vil jo "alle" komme på besøk. Jeg har, i motsetning til sist gang, dratt disse besøkene ut over flere uker nå, slik at ikke alle kommer de to første ukene. Det hadde jeg ikke orka, og dessuten var det mye styr med amming og tilvenning med det nye familiemedlemmet de første ukene, så da passet det ikke med besøk annet fra den nærmeste familien.

Men nå begynner det å "bygge" seg opp litt, og jeg føler at folk maser litt om når de får se den lille, så denne uka har jeg/vi planlagt 3-4 besøk.

Problemet er at vi er ganske nyinnflytta, og flere av disse som kommer på barselbesøk kommer også for å se huset. I den forbindelse stresser jeg med å holde orden- rydde, støvsuge,vaske og lage det koselig før hvert eneste besøk. Mye av dette pleier jeg å gjøre uansett i forkant av et besøk, men jeg føler jo at det er ekstra viktig nå slik at det nye huset fremstår på best mulig måte ( for huset ser ikke akkurat ut som det er dratt ut fra en interiørkatalog i utgangspunket). Gjør mitt beste for at det skal se pent og koselig ut her, men med mye prosjekter og delvis oppussing føler jeg at det konstant flyter her.

I tillegg har vi jo flere barn,så å holde det ryddig og pent (og rent) er ikke mye lett.

Og jeg klarer ikke å legge fra meg denne trangen til å rydde, jeg MÅ bare gjøre det for å prøve å fremstå på best mulig måte. Men med rimelig nyfødt baby blir jeg totalt utslitt, og nærmest gruer meg i forkant av hvert barselbesøk.

Andre som har det slik i forkant av besøk?

Vet ikke hva jeg kan gjøre med det, jeg gjør jo husarbeid jevnlig, men det blir jo skittent (særlig i entrèen) bare en snur seg bort et par sekund. Sand og masse annet skitt ligger strødd over alt, og det er ekstra ille på denne årstiden. Huff!!

Anonymous poster hash: e9a0b...f93
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også slik, men sier til meg selv at det er bedre med litt støv i krokene enn et rent hel...e. Det viktigste er god stemnig, så sen skuldrene.

Du kan også prøve å presse inn flere besøk pr dag slik at det blir færre ganger å rydde/vaske. Må du prioritere, ville jeg valgt rydding fremfor vasking.

Anonymous poster hash: b8e79...9cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...