Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Vi har snakket litt om å skaffe oss au-pair i stedet for barnehageplass. Noen som har erfaringer med au-pair? Hvilket land kom de fra, hvor fant dere de og fungerer det greit? Setter stor pris på erfaringer! Anonymous poster hash: 8a326...cf1
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Vi har ei jente i fra USA, men dette er mer privat at vi har funnet henne. Samboeren var utvekslingsstudent for noen år siden, og hun ville ta et friår og jobbe som au pair. Vi sa derfor ja til å ta imot henne, hvor vi har bestemt regler oss imellom. Hun er ei veldig ålreit jente, og vi elsker å ha henne her. Hun kom i begynnelsen av juli og har planer om å være her frem til neste august- etter hennes eget ønske. Men hun har bestilt seg hjemreise ett par ganger ila året. Vi har tre barn (6 mnd, 2 år og 3 år), og jeg er i permisjon. Vi tok likevel imot henne, og jeg angrer ikke ett sekund. Mannen jobber i nordsjøen, så det er godt å ha hjelp når han ikke er her. Hun hjelper til med det meste, både husarbeid, barnepass og andre gjøremål vi har. Hun er super med barna, og de forguder henne virkelig. Det eneste som har vært litt trøblete er språket, med tanke på barna. Dem forstår desverre ikke alltid det hun sier, men overaskende nok forstår de mye mer enn jeg tror. De blir nok super på å forstå engelsk iløpet av dette året.En vanlig dag:Jeg står opp med barna rundt 05.00. De våkner desverre alle i den tiden. Jeg gir dem frokost og steller dem. Rundt 07.00 står Au pairen opp, og kl.08.00 tar hun over mens meg og mini legger oss i ett par timer. Jeg er oppe mange ganger om natten, så det er fantastisk godt å hente seg inn. Så i 10.00-tiden står vi opp, og da kler vi på barna og går ut. Er ute frem til i 14.00 tiden, og da ligger somregel alle 3 og sover frem til kl. 16.00. Da lager vi middag og spiser. Etter det har hun fri (eller, det har hun uansett om det er noe hun måtte ønske uansett nårtid på døgnet) og drar somregel ut og utforsker byen. Etter eget ønske er hun tilbake rundt 19.00-20.00 tiden, og da hjelper hun til med legging.Dette er somsagt ei super jente, stiller opp, er greie med barna, har mye kjærlighet og vi stoler fult og helt på henne. Hun er veldig interessert i hvordan den norske kulturen er, og er på norsk-kurs flere ganger i uken. Gruer med allerede til hun skal reise hjem. Anonymous poster hash: e2855...ed0
Solfaktor Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Før i tida fantest det au-pair-byrå, iallefall i min ungdom da mange reiste ut som au-pair. Det finst vel enno? Har elles inntrykk av at det er fleire som har au-pair fra Filipinene no?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Tusen takk for svar! Hvor fikk dere tak i au-pairen? Høres ut som om det fungerer kjempefint hos dere. Flere som har tips eller erfaringer? Anonymous poster hash: 8a326...cf1
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Tusen takk for svar! Hvor fikk dere tak i au-pairen? Høres ut som om det fungerer kjempefint hos dere. Flere som har tips eller erfaringer? Anonymous poster hash: 8a326...cf1 Som sagt er dette gjennom mannen, siden han var utvekslingsstudent hos den familien for noen år siden. Og siden denne jenta hadde lyst til å oppleve Norge og en annen kultur kom vi på denne løsningen Det funker utrolig greit, ei veldig hyggelig jente! Jeg er ikke noe streng på at hun må fulge alt til punkt og prikke, at hun kun har 2 ukers ferie eller hvordan reglene er osv. Jeg er mamma og hjemme, så om det er noe hun har lyst til å få med seg må hun bare dra. Er jo bare en bonus for oss og få så god hjelp! Hun betaler ingenting for å bo her. Vi kjøper all maten, gitt henne eget soverom og hjelper det vi kan om hun har behov for det. Setter somsagt utrolig stor pris på hjelpa, for hun er bare en fantastisk ressurs! Anonymous poster hash: e2855...ed0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Man kan ikke ha au-pair istedenfor barnehage med mindre du ikke skulle hatt full plass uansett. Au-pairer skal ikke jobbe så mye i løpet av en uke. Anonymous poster hash: aefbd...870
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Hvor mye får hun i lønn? Anonymous poster hash: 8a326...cf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå