Gå til innhold

Hva trengs fra apoteket til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å kjøpe ammeinnlegg og salve for å ha på brystvortene, og legge i fødebagen.

Er det noe mer jeg bør kjøpe?

Hva bør jeg kjøpe til babyen?

Kremer?

Babyolje?

Babyshampoo?

Neglesett har jeg allerede kjøpt..

Noe jeg har glemt her?

Håper å få masse lure råd fra erfarne mødre nå, hilsen førstegangs ;)

Anonymous poster hash: ab512...c74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger faktisk ikke så mye.

Mesoft, tørre kompresser på 10x10 cm som er ypperlige til rumpevask.

Bepanthen eller Inotyol salve til evt sår rumpe

Evt en babyolje.

Ellers er det like greit å kjøpe etterhvert som behovene melder seg(hvis de i det hele tatt gjør det)

Anonymous poster hash: 2fb8f...af7
Skrevet

Klorhexidrin og qtips/tupfere til navlestreng-rens :-)

Tena lady kan være greit å ha i tilfelle du blør mye. Jeg hadde ikke klart meg uten dem...

Lykke til med fødsel og baby :-)

Skrevet

Egentlig ingenting. Kjøp ting etter hvert som behovet dukker opp, eller om det eventuelt dukker opp.... Mye man aldri trenger å kjøpe.

Anonymous poster hash: cb96d...e8f
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eneste jeg kjøpte på apoteket var jerntabletter til meg selv. De har en type mesoft på butikken, koster litt mindre og er like bra. Eneste vi bruker på stumpen er potetmel. Alt vi trenger har de på butikken :)

Skrevet

Det er ikke så mye man trenger. Babyolje, men den trenger du ikke kjøpe på apoteket, coop änglamark sin er god. Silulen til stumpen, men ikke sikkert du trenger det til nyfødt. Men skriver under på at mesoft kompress er et must. Har selv brukt de i 5 år og bruker de fremdeles til å vaske av melkebarter, pusse neser, samt vaske bæsjestump.  

Anonymous poster hash: 7b0ba...b76
Skrevet

Jeg har begge gangen hatt behov for:

- Q-tips

- Klorhexidin

- Seba med babyshampo og badeolje

- Bepanthen

- febermåler og beskyttelse

- Ammeinnlegg i ull

- Seba med våtservietter

- Håndsprit

Ellers har jeg handlet etter behov. Jeg har hatt behov for alt+ litt ekstra, men jeg har vel et lite shoppeproblem når det kommer til barna :P Tenker at det er bedre å ha for mye, enn for lite... Men mye er unødvendig som jeg har kjøpt også. Får det meste på vanlig matbutikk, og det er omtrent like bra mye av det. 
Eneste jeg har kjøpt fast på apoteket (og det gjør jeg enda hvor eldste er 4 år) er Seba med shampo, såpe, olje og stellekrem. Stoler ikke helt på produktene fra matbutikken, selv om det sikkert ikke er noen forskjell.

Anonymous poster hash: 9a39c...27c
Skrevet

Jeg ville kjøpt

Olje

Mesoft

Febermåler

Smokk

Skrevet

Synes det er greit å ha sånn nesesuger til snørr. Trengs nok ikke med en gang, men kjekt å ha når problemet oppstår akutt. F. Eks midt på natten og babyen ikke får sove på grunn av tett nese.

Anonymous poster hash: 0c671...20c

Skrevet

I gratispakkene fra apotekene får man prøver på ulike apotekprodukter i lange baner. Jeg kommer ikke til å kjøpe noenting før baby kommer :)

Har aldri brukt salve til brystene. Ammet til sammen i over fire år :)

Skrevet

Jeg bruker:

Ammeinnlegg i ull

Øretermometer

Inotyol (verdens beste rompesalve)

Talkum til hudfolder etter bading/rompe

Antibac

Paracet (må ha i hus i tilfelle)

Nesesuger og saltvannsspray

Skrevet

Eneste jeg har hatt fra apoteket er Inotyol, Paracet (brukt 1 gang) og shampoo (fikk en baby med sinnsykt mye hår).

Vasker med vann og klut. Oljer og kremer bruker jeg aldri. Noe annet jeg har ikke hatt bruk for.

Anonymous poster hash: 59481...cbc
Skrevet

Du trenger faktisk ikke så mye.

Mesoft, tørre kompresser på 10x10 cm som er ypperlige til rumpevask.

Bepanthen eller Inotyol salve til evt sår rumpe

Evt en babyolje.

Ellers er det like greit å kjøpe etterhvert som behovene melder seg(hvis de i det hele tatt gjør det)

Anonymous poster hash: 2fb8f...af7

Som jeg skulle skrevet det selv :) Babyen her er 5 mnd, og dette er det eneste vi har trengt :) 

Anonymous poster hash: b3a36...451

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...