Gå til innhold

Fikk lovnad om keisersnitt i dag, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av komplikasjonen i forrige svangerskap fikk jeg anbefalt av overlegen på sykehus å ta keisernitt ved neste barn. Noen som har født vaginalt og hatt keisersnitt her? Hva er fordel/ulemper med keisersnitt. Slet lenge med plager etter første fødsel, så føler ikke keisersnittet kan bli verre.. 

Anonymous poster hash: a8de7...c62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrige fødsel skulle det stå. HI 

Skrevet

Hvor gammel er førstemann? Veldig lurt å ordne deg hjelp hjemme av f eks moren din de første 2-3 ukene, til de verste smertene gir seg. Her var førstemann bare 15 mnd når nr 2 kom, og uten mammas hjelp de første ukene hadde vi nok ikke klart oss. Jeg følte meg helt ok, men kunne jo hverken bære matposer eller eldstejenta mi de første ukene. Om man blåser i legenes formaninger om å slappe av med løfting så kan man få både brokk, revning av operasjonssår og masse ekstra smerter, så vær forsiktig.

Anonymous poster hash: c6422...571
Skrevet

Vet at det er store forskjeller i opplevelse av keisersnitt. Jeg var heldig når det gjalt såret; fikk ingen problemer av det. Men, jeg hadde ganske stort blodtap, så måtte ligge lenge på oppvåkningen og gikk glipp av mye tid med babyen min. De første 2-3 ukene var jeg totalt avhengig av samboeren min, jeg klarte ingenting av stell eller noe med babyen. Jeg hadde store smerter i 6 uker, og kjenner det fortsatt innimellom etter 4 mnd. Jeg håper jeg slipper å oppleve ks noen gang igjen, men finnes såklart folk som har bedre opplevelse av det enn meg :)

Anonymous poster hash: bed6d...0be
Skrevet

Jeg hadde kjempefin opplevelse. Hadde et akutt ks etter å ha ligget i fødsel lenge, og et planlagt ks. Noe mer smerter etter første akutte, men var bare de første 3-4 dagene jeg ikke klarte så mye. Husker ikke så mye av selve keisersnittet igrunn. Med nestemann ble det  planlagt ks, da var jeg hjemme etter 1,5 døgn, og i fin form. Ikke mye vondt og kom meg fort. Hadde en på 13 mnd hjemme. Trengte ikke mamma fordi jeg har en mann som tok seg av husarbeid,bleieskift og løft på eldste de første 2 ukene. Etter det klarte jeg det fint selv, løftet så lite som mulig på 1 åringen, skiftet bleie på sofaen så jeg slapp så mye bøy og tøy. Etter 2-3 uker følte jeg meg helt fin igjen:) Lykke til, jeg syntes planlagt var en utrolig fin opplevelse og jeg følte meg veldig trygg og ivaretatt, om det blir en til gleder jeg mer igrunn bare. Mye heller det enn den forferdelige fødselen jeg hadde frem til det ble tatt akutt første gangen.

Anonymous poster hash: 311df...35f
Skrevet

Dårlig erfaring med KS, desverre. Fikk infeksjon i såret, og det sprakk opp, verk og blod fosset bokstavelig talt ut. Jævlig vondt og måtte hasteoperere på nytt. I etterkant har jeg fått dekket plastisk operasjon for magen så helt grusom ut. Har mistet all følelse i området rundt.

Min svigerinne endte opp med pose, da de kuttet urinblæra eller noe slikt. Ganske kjipt, men om man leser litt om risikoen så ser man jo at det er slikt som kan skje.

At barn som blir født med KS mye oftere får astma og allergier samt andre negative ting virker det ikke som om noen bryr seg om..... Synd.

Anonymous poster hash: f04ee...4d4
Skrevet

Jeg har hatt to planlagte keisesnitt, og begge har vært uproblematiske. Tilnærmet ingen smerter i etterkant, kunne fint løfte babyen, og var oppe og gikk samme dag som snittene.

Lykke, lykke til! Dette går bra! :tommelopp:

Skrevet

Takk for svar dere. Fikk en alvorlig rift etter forrige fødsel og hadde smerter i 12 uker, så kan ikke bli stort verre med smerter tror jeg. HI 

Skrevet

Hatt 3 planlagte snitt. 1 helt supert, lite smerter og raskt i god form, 2. Fikk hematom som sprakk, måtte inn og ut av sykehuset å rense såret annenhver dag i 5 uker etterpå, smerter! 3. Helt supert igjen, smerter den første uka. Si ja takk til smertestillende og pass på å ta det før du får veldig vondt! Og fortsett hjemme så lenge du trenger med paracet/ibux. Første gangen holdt det å ta i 2-3 dager, denne gangen ca 1 uke. Det går så bra så, helt sikkert ikke værre enn en heftig ruptur!! Må jo være mer smertefullt det ettersom man går på do, og ikke får latt området være i fred.. Lykke til hvertfall:-)

Anonymous poster hash: 660e1...0a5

Skrevet

Vet at det er store forskjeller i opplevelse av keisersnitt. Jeg var heldig når det gjalt såret; fikk ingen problemer av det. Men, jeg hadde ganske stort blodtap, så måtte ligge lenge på oppvåkningen og gikk glipp av mye tid med babyen min. De første 2-3 ukene var jeg totalt avhengig av samboeren min, jeg klarte ingenting av stell eller noe med babyen. Jeg hadde store smerter i 6 uker, og kjenner det fortsatt innimellom etter 4 mnd. Jeg håper jeg slipper å oppleve ks noen gang igjen, men finnes såklart folk som har bedre opplevelse av det enn meg :)

Anonymous poster hash: bed6d...0be

Veldig lik opplevelse som deg. Fikk infeksjon etter noen dager og klarte ikke å snu meg i senga engang :( Så de første 6 ukene var jeg ikke utenom huset så fremt mannen ikke kunne være med.

Håper virkelig IKKE at jeg må ta KS igjen....

Anonymous poster hash: 3c4d2...433

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...