Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Tilhører egentlig Kongsberg, og det er jo absolutt mest naturlig at jeg ønsker å føde der. Mannen derimot, han er helt soleklar i sin tale om at vi må søke oss til Drammen. Derfor lurer jeg på om det er noen damer her inne som kan komme med sine erfaringer og anbefalinger? Anonymous poster hash: 66473...b1d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Hører tll Kongsberg, men måtte føde i Drammen, da jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke får lov å føde på Kongsberg. Vi ble overført til Kongsberg dagen etter fødsel, så vi fikk familierom. Min erfaring med føden på Drammen er at de er svært dyktige, men de har mye å gjøre (var mange fødsler da jeg var der), så det er litt stressende. I forhold til barsel så har de ikke mye tid til å ta seg av deg, og man får ikke enerom på barsel på Kongsberg har de mye tid, og har god tid til alle mødre og barn. Venter nå nummer to, og må fortsatt til Drammen. Hadde jeg kunnet ville jeg nok valgt Kongsberg, men ettersom jeg haren ekstra komplikasjon, føles det greit og trygt å dra til Drammen. Men uten noe ekstra risiko hadde jeg helt klart valgt Kongsberg. Kjennet mange som har fødd der siste året som er godt fornøyd. Det jeg er mest skeptisk til er å bytte underveis. Vi fallt da mellom to stoler, og den medisinske oppfølgingen vart ikke som den burde.. Anonymous poster hash: a7e61...17f
Fruen i huset Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Ville valgt Kongsberg. Nesten garantert enerom, bedre mat, pleiere med mer tid. Hvis dere ønsker at far også skal sove der er det større sjangse for at det er plass på Kongsberg.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Ville valgt Kongsberg. Nesten garantert enerom, bedre mat, pleiere med mer tid. Hvis dere ønsker at far også skal sove der er det større sjangse for at det er plass på Kongsberg. Helt enig. Anonymous poster hash: cb446...c79
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Jeg fødte på Kongsberg, mulug det var i en tid med ekstra mange fødsler, men jeg opplevde ikke at de hadde god tid til meg på barsel.. Det var kun en av pleierene som var innom meg 2 ganger og som tok seg tid til å veilede meg litt, men dette var ikke før 3 dagen min der, før det var forskjellige ansatte innom noen småturer, følte meg litt alene og uvitende. Men de var hyggelige alle, og selve fødselen fikk jeg veldig god hjelp Anonymous poster hash: 92d44...5a6
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Barsel på Drammen kan være et sannt helvete dersom det er mange der. Dele rom med opp til 4 stykker og sure, ubehjelpelige pleiere, rævva mat og trist avdeling. Har født på begge steder og ville valgt Kongsberg igjen. Helt supert, med familiero sammen med mannen, blide, hjelpsomme pleiere med GOD tid, bedre mat og ganske så koselig. Jeg hadde aldri nølt engang! Anonymous poster hash: 06125...ece
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Hører at barsel er helt topp på Kongsberg, og det er veldig bra. Men jeg lurer på om de på kongsberg er like godt utstyrt og kompetente under fødsel - og ved uforutsette komplikasjoner..? Det har jo vært mye negativt snakk om selve føden, og det er det som gjør mannen skeptisk. Har også hørt at førstegangsfødene som skal ha planlagt keisersnitt, må til drammen. Stemmer dette? Anonymous poster hash: 66473...b1d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 Hører at barsel er helt topp på Kongsberg, og det er veldig bra. Men jeg lurer på om de på kongsberg er like godt utstyrt og kompetente under fødsel - og ved uforutsette komplikasjoner..? Det har jo vært mye negativt snakk om selve føden, og det er det som gjør mannen skeptisk. Har også hørt at førstegangsfødene som skal ha planlagt keisersnitt, må til drammen. Stemmer dette? Anonymous poster hash: 66473...b1d Det er mange år siden de "episodene" på Kongsberg og legen som sto for det fikk sparken. Etter det har det vært en stor omorganisering så Kongsberg har aldri vært så trygt som nå. Kongsberg tar ikke imot fødende med risikosvangerskap, men de utfører keisersnitt. Anonymous poster hash: 06125...ece
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Hører at barsel er helt topp på Kongsberg, og det er veldig bra. Men jeg lurer på om de på kongsberg er like godt utstyrt og kompetente under fødsel - og ved uforutsette komplikasjoner..? Det har jo vært mye negativt snakk om selve føden, og det er det som gjør mannen skeptisk. Har også hørt at førstegangsfødene som skal ha planlagt keisersnitt, må til drammen. Stemmer dette? Anonymous poster hash: 66473...b1d Det er ordnet opp i nå. Gynekolog tilstede til enhver tid. De tar ks på kongsberg. Har gjort det selv. Syns forøvrig man bør støtte opp om lokalsykehuset, hvis det ikke er noe som tilsier at man bør føde et sted med intensivavdeling for nyfødte. Ta deg en tur dit å se, du er velkommen på omvisning Anonymous poster hash: cb446...c79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå