Gå til innhold

Nettbrett til barn

Gjest Bjørnen Collargol

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Vi tenkte at jenta vår skal få det i julegave. Er det noen som  har tips å komme med?

Har sett litt på dette Kurio Tablet 7", erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Er det virkelig ingen her inne som har erfaring med nettbrett? Da tenker jeg på hvilket som helst merke. Gi tilbakemelding på hva som er positivt og negativt med det merke du har erfaring med :)

Skrevet

Vi har Samsung tab til guttene knall fornøyd.

På jobb har vi iPad knall fornøyd med den lgså men grunnet pris ble d Samsung hjemme.

Ikke kjøp kurio det er noe ordentlig dritt

Skrevet

ikke KURIO....legg i litt mere penger og kjøp noe som kan brukes....

Anonymous poster hash: d016c...c8f
Skrevet

Jenta vår på 3 år bruker ipaden vår av og til, og den er vi alle fornøyd med. Hos besteforeldrene har hun lært mang bokstaver selv på en app. De også har iPad.

Jeg ha iPad mini, mannen min har en vanlig en.

Men jeg hadde aldri kjøpt nettbrett til ett barn. Hun får ikke bruke vår hver dag. Hun spiller litt spill og ser på karsten og Petra på NRK super appen

Skrevet

Kurio dukker det opp flust av til salg etter jul. Ser tendensen allerede nå. "Kun prøvd", eller "brukt i få dager." Selv en toåring har større utbytte av for eksempel samsung. Kurio er rett og slett en håndvisp i en verden der alle har kitchen aid kjøkkenmaskin, for å bruke en husmormetafor. ;)

Skrevet

Mannen mener selv han har peiling. Først hadde han tenkt å kjøpe ipad mini til barna, men nå blir det heller ipad 2. Er visstnok samme pris. Det er lite poeng i å kjøpe den nye ipaden til barna da de nye funksjonene er noe de ikke har bruk for. Ellers har jeg ikke argumenter for og i mot. Jeg har ikke brydd meg med å sette meg inn i det.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hmmm.... den er så dårlig ja... Da får vi vel kanskje se litt på andre alternativer da. :P

Skrevet

Barn trenger ikke det beste av det beste, men kurio har helt håpløse begrensninger. De har for eksempel låst den til en egen app butikk, så utvalget og mulighetene blir ikke så mange. Bedre da med et normalt nettbrett. For foreldrekontroll, hvis barna er små, finnes det spesielle apps å laste ned til et hvilket som helst nettbrett. :) Galaxy tab 2 er vel på supersalg nå, siden nr. 3 nettopp ble sluppet.

Skrevet

Vi har den som heter childpad. Den er ikke så bra, treg på nett og dårlig batteri og ikke helt hva jeg hadde forestilt meg. Men jeg har ikke andre erfaringer med nettbrett. Ungene er fornøyde da! Om jeg skulle kjøpt i dag så ville jeg gått for en samsung som jeg har lest mye bra om.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet (endret)

Barn trenger ikke det beste av det beste, men kurio har helt håpløse begrensninger. De har for eksempel låst den til en egen app butikk, så utvalget og mulighetene blir ikke så mange. Bedre da med et normalt nettbrett. For foreldrekontroll, hvis barna er små, finnes det spesielle apps å laste ned til et hvilket som helst nettbrett. :) Galaxy tab 2 er vel på supersalg nå, siden nr. 3 nettopp ble sluppet.

Er ikke Galaxy tab 2 en smarttelefon? Eller er jeg helt på jordet?

Endret av Bjørnen Collargol
Skrevet

Neida. tab = tablet = nettbrett. :) Samsung galaxy s2 er en telefon. :)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Haha, har ikke så veldig peiling skjønner du ;)

Skrevet

Nei hvem har vel det. Jeg dibber fra galaxy telefon, og sønnen min har galaxy nettbrett. For et år siden visste jeg nada jeg også. :)

Skrevet

Våre har iPad.. Har aldri vurdert å kjøpe noe annet til dem!

Skrevet

Har iPad 2 til ungene. Veldig fornøyd :)

Skrevet

Har 3 stk ipad mini til mine barn. Ikkje noko tull etter 2 års bruk. Så dei 2 største ipadane får dei ikkje bruke.

Anonymous poster hash: 53c33...36c

Skrevet

Vi har Samsung tab 2 til treåringen. Vi er veldig fornøyde. Kjøpte den på elkjøp til 1700 kr for noen måneder siden.

Skrevet (endret)

Hvor gammelt er barnet? 

Vi (og 4 åringen) er superfornøyde med kurioen etter at vi hacket den ;) Har google play på den nå og en del andre butikker

Den er litt treg på nett pga foreldrekontroll, men det har vi ikke giddet å gjøre noe med fordi hun ikke bruker internett likevel.

Det beste med kurioen er at den er tilpasset nettopp små barn. Hun kan styre og finne fram alt selv uten hjelp :)

Endret av Plutselig_gravid
Skrevet

Unger finner frem på de fleste nettbrett. Har en på 1,5 som har lært å finne frem på ipaden av eldre søsken...

• 10 måneder senere...
Skrevet

Har 7 ipader og sier sitt.

Anonymous poster hash: fa1e5...e26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...