Gå til innhold

Sende bilde av barnet til barnefar, som ALDRI treffer barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar har ikke møtt barnet på snart  3 år. 

For to år siden sendte jeg bilder hver mnd, men det siste året har jeg ikke sendt så mye, får aldri høre noe om det heller... Sier ingenting om bildene...

Bør jeg sende bilde av barnet nå? Barnet er jo blitt kjempe stort, tror ikke barnefar hadde kjent barnet igjen nesten... 

Hva synes dere ang sending av bilder til en far som aldri treffer barnet? 

Anonymous poster hash: ec1d8...a61
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ikke hadde fått noe respons så hadde jeg sluttet med det.

Anonymous poster hash: b0a3f...29d

Skrevet

Huff, skjønner meg ikke på sånne menn :(

Jeg hadde ikke fortsatt med å sende bilder så ofte, men kanskje innimellom, en gang i året eller noe. I håp om at han kanskje en dag skulle ønske å treffe barnet sitt, for barnet sitt sin del også.

Anonymous poster hash: 30413...867
Skrevet

Jeg sendte bilder og oppdateringer den første tiden, men fikk aldri noe respons. Sendte da en mail der jeg skrev at jeg skulle slutte med det og om han ønsker bilder eller noe annet så fikk han ta kontakt. Hørte ikke noe mer og det er 3 år siden jeg sendte siste mailen.

Anonymous poster hash: e1379...e37
Skrevet

Her synes jeg du skal ta hensyn til deg selv og barnet, og ikke ham. Er det viktig for deg (og barnet) at far skal få bilder og ha en mulighet til å holde seg oppdatert om hvordan barnet vokser og utvikler seg, så fortsetter du å sende. Er dette noe du hovedsakelig gjør for fars del, og noe du irriterer deg litt over eller at det på andre måter oppleves som plagsomt og kjipt at du ikke får respons, så slutter du å sende.

Med andre ord: Gjør som du selv ønsker. Ikke tenk på fars eventuelle følelser og om han ville kjent igjen barnet sitt på gata om han møtte det. Da kunne han jo like gjerne valgt å holde kontakten kanskje? Det er hyggelig av deg å ville tilrettelegge og hjelpe, men det er ikke din plikt.

Skrevet

Jeg tenker det kommer an på hvorfor du gjør det. Hvis du håper å "vekke" ham, få ham til å savne barnet sitt, innse hva han går glipp av, da ville jeg droppet det. Det er så stor sjanse for at du blir skuffet og ikke kommer til å få det du håper på. Har du glede av det, tenker at det er viktig for din egen skyld, at du unner ham å se barnet i hvert fall på bilde, så gjør du det. Eller hvis du vil ha ryggen fri når barnet en gang spør "Jeg sendte bilde av deg til pappa hvert halvår jeg, men han svarte aldri", så kan du også gjøre det.

Skrevet

Tusen takk for fine svar! :)

Jeg har sendt bilder for han sin del, barnet og meg... Men ser ikke ut som det spiller noe "rolle" for han, når han ikke sier noe om det! Og med tanke på at det har gått så lang tid nå, er det kanskje ikke noe vits?! Har ikke inntrykk av at han har noe glede av det, når han ikke treffer barnet sitt, sier noe om bildene, at barnet er blitt stort o.l? De siste gangene, følte jeg at jeg sendte bare for å sende, og da tro jeg kanskje jeg bare bør slutte med det?! 

Dette er helt nytt for meg, så ville bare høre hva dere syns... :) 

Anonymous poster hash: ec1d8...a61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...