Gå til innhold

Sprøyterom i Pepperkakebyen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor blir det feil? Er ikke de narkomane en del av bybildet?



Anonymous poster hash: e483d...230
Skrevet

Ok... nå trodde jeg at noen drev og brukte stedet der pepperkakebyen er satt opp som sted for å ruse seg.

Skrevet

Syns det ble helt rett jeg :-) 

Skrevet

En i kommentarfeltet sa akkurat det jeg mente, så jeg bare kopierer det:

 

 

 

Jeg synes det er feil at julen skal bli en arena der voksne idealister utkjemper sine politiske kamper med hverandre.
Alle vet at jul i skomakergaten er naiv, gammeldags, fascistisk, rasistisk, kapitalistisk, elitistisk, sjåvenistisk, kvinne-fientlig, homo-fientlig, innvandrings-fientlig, handicap-fientlig og alt det der, men hva så?
Barna liker ett enkelt sted å flykte til, der 
rett er rett og galt er galt. Nysnø og mandariner, stearinlys og dugg på vinduet, mor baker kaker og far hogger ved, hva så?
Det blir nok å forholde seg til senere i livet som borgerkriger og innvandring, naromane, ran, urettferdighet, menneskehandel mm. Om hvem som har rett og hvem som tar feil.
Skal ikke barna få slippe politisk ideologi oppe i all elendigheten ellers i samfunnet? 
Bare en gang i året? Kan ikke barn få lov til å drømme om nysnø på julaften uten å måtte innformeres om global oppvarming, greepeace, sprøyterom, krigen i Syria, hvalfangst, Siv Jensen, rasisme +++?
Bare en gang i året?
Hvorfor kan dere ikke utkjempe de ideologiske krigene deres på andre arenaer enn pepperkakebyer? Ta med dere megafonene og plakatene deres og dra opp på Hardangervidda og skrik dere hese der. 
La nå barna få den lille pausen.

 

 

HI



Anonymous poster hash: cc190...ec4
Skrevet

Fint at det finnes sprøyterom så lenge det faktisk er mennesker som trenger dem, men i en ekte by ville jeg kansje lagt det litt mer skjermet fra lekeplassen. At en pepperkakeby gjennspeiler virkligheten slik synes jeg er fint. Det kan kansje være starten på en del viktige samtaler.



Anonymous poster hash: e4fc1...dfe
Skrevet

Syns ikke det er feil.. De viser jo hvordan parken kunne vært, og kanskje kan bli en gang...

 

Tipper at det er en politisk mening bak eller et ønske..



Anonymous poster hash: cf087...441
Skrevet

 

En i kommentarfeltet sa akkurat det jeg mente, så jeg bare kopierer det:

 

 

 

Jeg synes det er feil at julen skal bli en arena der voksne idealister utkjemper sine politiske kamper med hverandre.

Alle vet at jul i skomakergaten er naiv, gammeldags, fascistisk, rasistisk, kapitalistisk, elitistisk, sjåvenistisk, kvinne-fientlig, homo-fientlig, innvandrings-fientlig, handicap-fientlig og alt det der, men hva så?

Barna liker ett enkelt sted å flykte til, der 

rett er rett og galt er galt. Nysnø og mandariner, stearinlys og dugg på vinduet, mor baker kaker og far hogger ved, hva så?

Det blir nok å forholde seg til senere i livet som borgerkriger og innvandring, naromane, ran, urettferdighet, menneskehandel mm. Om hvem som har rett og hvem som tar feil.

Skal ikke barna få slippe politisk ideologi oppe i all elendigheten ellers i samfunnet? 

Bare en gang i året? Kan ikke barn få lov til å drømme om nysnø på julaften uten å måtte innformeres om global oppvarming, greepeace, sprøyterom, krigen i Syria, hvalfangst, Siv Jensen, rasisme +++?

Bare en gang i året?

Hvorfor kan dere ikke utkjempe de ideologiske krigene deres på andre arenaer enn pepperkakebyer? Ta med dere megafonene og plakatene deres og dra opp på Hardangervidda og skrik dere hese der. 

La nå barna få den lille pausen.

 

 

HI

 

Anonymous poster hash: cc190...ec4

 

Så sant så sant.

Baran blir da fort nok truffet i ansiktet med sannheten om verden de bor i...

 

Anonymous poster hash: 70f83...869

Skrevet

Skal vi vise medmenneskelighet? Ja selvfølgelig!

Burde vi ha sprøyterom? Ja selvfølgelig!

 

Men trenger vi å ha det i Pepperkakebyen?

Nei

 

Ja det er sikkert en politisk mening, men den hører ikke hjemme i barnas arena.

 

HI



Anonymous poster hash: cc190...ec4
Skrevet

Jeg synes det blir feil fordi Pepperkakebyen i mine øyne er for barna. Og da synes jeg barn skal slippe å få et slikt pepperkakehus for så å få mange spørsmål om hva dette er.

 

Min sønn på 5 år vet ingenting om narkomane som er i byen vår, og jeg har heller ingen planer om å fortelle ham om disse enda. Han skal få leve lykkelig uvitende om alt som skjer på jorda vår enda.

For guttungen handler jula om der kommer snø eller ikke, pakker og juletre/ julepynt. Å dra til Pepperkakebyen med barnehagen og han gleder seg til å finne sitt hus inni blant alle andre.

 

Så akkurat et sprøyterom pepperkakehus kunne de spart seg for.

 



Anonymous poster hash: 5a27b...096
Skrevet

 

En i kommentarfeltet sa akkurat det jeg mente, så jeg bare kopierer det:

 

 

 

Jeg synes det er feil at julen skal bli en arena der voksne idealister utkjemper sine politiske kamper med hverandre.

Alle vet at jul i skomakergaten er naiv, gammeldags, fascistisk, rasistisk, kapitalistisk, elitistisk, sjåvenistisk, kvinne-fientlig, homo-fientlig, innvandrings-fientlig, handicap-fientlig og alt det der, men hva så?

Barna liker ett enkelt sted å flykte til, der 

rett er rett og galt er galt. Nysnø og mandariner, stearinlys og dugg på vinduet, mor baker kaker og far hogger ved, hva så?

Det blir nok å forholde seg til senere i livet som borgerkriger og innvandring, naromane, ran, urettferdighet, menneskehandel mm. Om hvem som har rett og hvem som tar feil.

Skal ikke barna få slippe politisk ideologi oppe i all elendigheten ellers i samfunnet? 

Bare en gang i året? Kan ikke barn få lov til å drømme om nysnø på julaften uten å måtte innformeres om global oppvarming, greepeace, sprøyterom, krigen i Syria, hvalfangst, Siv Jensen, rasisme +++?

Bare en gang i året?

Hvorfor kan dere ikke utkjempe de ideologiske krigene deres på andre arenaer enn pepperkakebyer? Ta med dere megafonene og plakatene deres og dra opp på Hardangervidda og skrik dere hese der. 

La nå barna få den lille pausen.

 

 

HI

 

Anonymous poster hash: cc190...ec4

 

Hvilke barn av i dag liker Jul i Skomakergata og hvem bør få definere hva en pepperkakeby bør inneholde. Det har vært helt vanlig med fabrikker, kirker, moskeer, blokker, lagerhaller, fengsler, toaletter osv. Hvor idyllisk må det være? 

 

Anonymous poster hash: e4fc1...dfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...