Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Jeg tror jeg holder på å bli gal. Jeg konfronterte overgriper for en stund siden med det han gjorde mot meg. Det krevde alt jeg hadde å gjøre det og jeg håpte det skulle gi meg litt ro. I stede fikk jeg se hva det hadde gjort med livet hans. Nå sliter jeg med dårlig samvittighet...men det er jo egentlig ikke min feil. Det var jo han som gjorde det. Men tankene er vanskelige å styre. Har fått time hos psykolog...men det er tre mnd til. Hvordan holde ut?? Anonymous poster hash: 52af4...eb1
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Det er ikke uvanlig at man føler en form for lojalitet til ovegriper. Kanskje han sa til deg at "dette er vår hemmelighet" og gjorde deg gjennom dette til en medskyldig (altså ikke at du har skyld, men at du kunne føle deg slik gjennom bruken av ordet "vår"). Nå har du snudd mot ham fordi det var ikke "vår" hemmelighet, men noe HAN gjorde MOT deg. Du føler kanskje at du har brutt lojaliteten og har derfor dårlig samvittighet. Tenk deg om nå. Hvem har ødelagt for hvem? Hvem er den tøffe i denne situasjonen? Han har ødelagt for seg selv. DU ER TØFF! Du hadde mot til å gjøre noe med situasjonen, du sto opp for deg selv og så fortalte det du hadde på hjertet. Hadde ikke han gjort det han gjorde mot deg så ville verken han eller du vært i denne situasjonen. Så, hvem har ødelagt? Han eller du? Jeg tror du vet svaret, du må bare sortere litt ut. Lykke til!! Anonymous poster hash: c807a...e09
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Han må bære sin byrde, du må bære din. At han har det ille bekrefter vel bare at han gjorde noe veldig veldig galt mot deg. Du er sterk som klarte å konfrontere han - bruk den styrken til å bygge deg sjøl opp! Du har bevist at du har det i deg! Lykke til! Anonymous poster hash: 5ed91...773
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Følelsene dine er helt naturlige. Det er ikke din feil, men likevel er det veldig vanlig at overgrepsutsatte føler skyld både for egne og overgripers problemer. Det er en naturlig reaksjon, men det er likevel vanskelig å forholde seg til! Det er bra du har søkt hjelp! Som du selv sier er tre mnd lenge. I mellomtiden kan du kanskje få støtte ved den landsdekkende støttetelefonen 800 57 000. Den er døgnåpen og de som svarer har god erfaring med overgrepsproblematikk. Det finnes også sentre mot incest i hele landet. Disse driver hjelp til selvhjelp, og er et supplement til helsevesenet. Det er lavterskeltilbud, så¨du trenger ingen henvisning, og de fleste steder tror jeg ventetiden er vesentlig kortere enn tre mnd. Lykke til! Anonymous poster hash: d1f14...9fb
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 postet litt fort, her er link til oversikt over sentrene: http://www.fmso.no/Medlemssentrene/ Anonymous poster hash: d1f14...9fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå