Gå til innhold

Rasta i Lørenskog?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fint der? Bra å bo? Bra skole?

Greit å pendle inn til Oslo?



Anonymous poster hash: 26a45...a33
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke bodd der selv, men vurderer det og kjenner flere der. De trives alle kjempegodt. Skole vet jeg ikke noe om, men hører mye bra om barnehager :)



Anonymous poster hash: 5ea3c...f7b
Skrevet

Det er fint. Barnevennlig. Dyrt :P bra skole. Gode bussforbindelser med ekspressbuss til oslo i rushen. Vi så en del der selv da vi skulle kjøpe hus, men droppet det pga prisen

Skrevet

Jeg har jobbet i PP-tjenesten i Lørenskog og da var Rasta en veldig bra skole. Nå vet jeg imidlertid at de har byttet rektor, så jeg kjenner ikke skolen like godt lenger. Rasta er jo et område med hovedsakelig eneboliger og med nokså høy sosioøkonomisk status, det gjør de sosiale problemene i elevmassen mindre og dermed er det færre utfordringer også på skolen.

 

For meg ville det å ta buss eller kjøre til Oslo vært negativt, trives bedre med tog når jeg skal inn til sentrum og tog går det jo ikke fra Rasta.

 

De jeg kjenner som bor på Rasta er veldig fornøyde med det!

Skrevet

Vi var på mange visninger på rasta da vi skulle kjøpe bolig. Vi synes hvertfall det virket som et veldig fint område. Men alle boligene vi vi la inn bud på gikk 300 000-500 000 over prisantydning. Vi endte opp på Fjellhamar og trives veldig godt her. Her går det tog. Fra rasta kommer du deg kun avgårde med buss.

 

Anonymous poster hash: 13bac...1bf

Skrevet

Vi var på mange visninger på rasta da vi skulle kjøpe bolig. Vi synes hvertfall det virket som et veldig fint område. Men alle boligene vi vi la inn bud på gikk 300 000-500 000 over prisantydning. Vi endte opp på Fjellhamar og trives veldig godt her. Her går det tog. Fra rasta kommer du deg kun avgårde med buss.

 

Anonymous poster hash: 13bac...1bf

 

vi vurderer fjellhamar - og skal faktisk på visning der nå i dag :)

Men får inntrykk av at boliger går fort der - og det synes vi er skummelt.. altså å skulle kjøpe en hus til mange millioner, mange av dem ganske gamle også.. kun basert på det vi rekker å se på en visning eller to.. :/

 

Er Rasta dyrere enn Fjellhamar?

 

 

 har dere barn i barnehage? skole?

 

HI

 

 

 

Anonymous poster hash: 26a45...a33

Skrevet

 

 

Vi var på mange visninger på rasta da vi skulle kjøpe bolig. Vi synes hvertfall det virket som et veldig fint område. Men alle boligene vi vi la inn bud på gikk 300 000-500 000 over prisantydning. Vi endte opp på Fjellhamar og trives veldig godt her. Her går det tog. Fra rasta kommer du deg kun avgårde med buss.

 

Anonymous poster hash: 13bac...1bf

vi vurderer fjellhamar - og skal faktisk på visning der nå i dag :)

Men får inntrykk av at boliger går fort der - og det synes vi er skummelt.. altså å skulle kjøpe en hus til mange millioner, mange av dem ganske gamle også.. kun basert på det vi rekker å se på en visning eller to.. :/

 

Er Rasta dyrere enn Fjellhamar?

 

 

har dere barn i barnehage? skole?

 

HI

 

 

 

Anonymous poster hash: 26a45...a33

Jeg fikk inntrykk av at det var like dyrt begge steder. Men på rasta var det mange flotte rekkehus hvor det var mange om beinet (vi gikk på visninger fra februar til juni) vi kjøpte halvparten av en tomannsbolig og følte vi fikk mer for pengene pga større plass og her var det ingen budrunde. Det er mange gamle hus på Fjellhamar men det er jo et gammelt område. Gamle vullastrøk osv fra gamle dager. Men er fler i vår gate som har bygd nytt hus de siste fem årene.

 

Vi har kun barn i skolealder som går på Fjellhamar barneskole. Vi har kun jodd her siden juli men er veldig fornøyd med skole og miljø. De vi har blitt kjent med har bodd her i mange år og stortrives.

 

Vi har bodd mange år på Majorstua i Oslo og var redd for at Fjellhamar ble for usentralt. Men det syns jeg absolutt ikke det er. Her har vi det meste i gangavstand og en liten biltur så er du i Oslo sentrum eller Lillestrøm.

 

Her er ungene ute i gata og leker og jeg føler meg veldig trygg her. Barnehager har jeg dessverre ikke noe peil på siden vi ikke bruker det. Men cet det er fler barnehager her i gangavstand. Men angående ledig kapasitet eller miljø i barnehagene vet jeg ikke noe om.

 

Anonymous poster hash: 13bac...1bf

Skrevet

Rasta og Fjellhamar er ca likt i pris. Finnes et "dårligere" strøk på Fjellhamar og det samme med Rasta. Men veldig godt sted å bo jevnt over.

 

Anonymous poster hash: 403e0...87b

Skrevet

 

 

Vi var på mange visninger på rasta da vi skulle kjøpe bolig. Vi synes hvertfall det virket som et veldig fint område. Men alle boligene vi vi la inn bud på gikk 300 000-500 000 over prisantydning. Vi endte opp på Fjellhamar og trives veldig godt her. Her går det tog. Fra rasta kommer du deg kun avgårde med buss.

 

Anonymous poster hash: 13bac...1bf

vi vurderer fjellhamar - og skal faktisk på visning der nå i dag :)

Men får inntrykk av at boliger går fort der - og det synes vi er skummelt.. altså å skulle kjøpe en hus til mange millioner, mange av dem ganske gamle også.. kun basert på det vi rekker å se på en visning eller to.. :/

 

Er Rasta dyrere enn Fjellhamar?

 

 

har dere barn i barnehage? skole?

 

HI

 

 

 

Anonymous poster hash: 26a45...a33

Jeg fikk inntrykk av at det var like dyrt begge steder. Men på rasta var det mange flotte rekkehus hvor det var mange om beinet (vi gikk på visninger fra februar til juni) vi kjøpte halvparten av en tomannsbolig og følte vi fikk mer for pengene pga større plass og her var det ingen budrunde. Det er mange gamle hus på Fjellhamar men det er jo et gammelt område. Gamle vullastrøk osv fra gamle dager. Men er fler i vår gate som har bygd nytt hus de siste fem årene.

 

Vi har kun barn i skolealder som går på Fjellhamar barneskole. Vi har kun jodd her siden juli men er veldig fornøyd med skole og miljø. De vi har blitt kjent med har bodd her i mange år og stortrives.

 

Vi har bodd mange år på Majorstua i Oslo og var redd for at Fjellhamar ble for usentralt. Men det syns jeg absolutt ikke det er. Her har vi det meste i gangavstand og en liten biltur så er du i Oslo sentrum eller Lillestrøm.

 

Her er ungene ute i gata og leker og jeg føler meg veldig trygg her. Barnehager har jeg dessverre ikke noe peil på siden vi ikke bruker det. Men cet det er fler barnehager her i gangavstand. Men angående ledig kapasitet eller miljø i barnehagene vet jeg ikke noe om.

 

Anonymous poster hash: 13bac...1bf

 

ok.. da drar vi på visning med godt mot - og kanskje det blir fjellhamaringer av oss :)

(selv om jeg ser for meg at det er mange som er interessert i dette huset..)

 

HI

 

Anonymous poster hash: 26a45...a33

Skrevet

 

 

 

 

Vi var på mange visninger på rasta da vi skulle kjøpe bolig. Vi synes hvertfall det virket som et veldig fint område. Men alle boligene vi vi la inn bud på gikk 300 000-500 000 over prisantydning. Vi endte opp på Fjellhamar og trives veldig godt her. Her går det tog. Fra rasta kommer du deg kun avgårde med buss.

 

Anonymous poster hash: 13bac...1bf

vi vurderer fjellhamar - og skal faktisk på visning der nå i dag :)

Men får inntrykk av at boliger går fort der - og det synes vi er skummelt.. altså å skulle kjøpe en hus til mange millioner, mange av dem ganske gamle også.. kun basert på det vi rekker å se på en visning eller to.. :/

 

Er Rasta dyrere enn Fjellhamar?

 

 

har dere barn i barnehage? skole?

 

HI

 

 

 

Anonymous poster hash: 26a45...a33

Jeg fikk inntrykk av at det var like dyrt begge steder. Men på rasta var det mange flotte rekkehus hvor det var mange om beinet (vi gikk på visninger fra februar til juni) vi kjøpte halvparten av en tomannsbolig og følte vi fikk mer for pengene pga større plass og her var det ingen budrunde. Det er mange gamle hus på Fjellhamar men det er jo et gammelt område. Gamle vullastrøk osv fra gamle dager. Men er fler i vår gate som har bygd nytt hus de siste fem årene.

 

Vi har kun barn i skolealder som går på Fjellhamar barneskole. Vi har kun jodd her siden juli men er veldig fornøyd med skole og miljø. De vi har blitt kjent med har bodd her i mange år og stortrives.

 

Vi har bodd mange år på Majorstua i Oslo og var redd for at Fjellhamar ble for usentralt. Men det syns jeg absolutt ikke det er. Her har vi det meste i gangavstand og en liten biltur så er du i Oslo sentrum eller Lillestrøm.

 

Her er ungene ute i gata og leker og jeg føler meg veldig trygg her. Barnehager har jeg dessverre ikke noe peil på siden vi ikke bruker det. Men cet det er fler barnehager her i gangavstand. Men angående ledig kapasitet eller miljø i barnehagene vet jeg ikke noe om.

 

Anonymous poster hash: 13bac...1bf

ok.. da drar vi på visning med godt mot - og kanskje det blir fjellhamaringer av oss :)

(selv om jeg ser for meg at det er mange som er interessert i dette huset..)

 

HI

 

Anonymous poster hash: 26a45...a33

Masse lykke til på visning :) og velkommen til Fjellhamar vis dere ender opp her :)

 

Anonymous poster hash: 13bac...1bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...