Gå til innhold

Såørsmål til lærere om sykmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lærere har jo en blanding av bunden og ubunden tid. Hvis en kontaktlærer blir delevis sykmeldt, la oss si 50%. Vil det si at hun/han får 50% undervisningstid og så må regulere arbeidet utenom selv, eller blir undervisningstiden skåret ned enda mer for at hun/han skal kunne gjennomføre foreldresamtaler og andre oppgaver som ikke kan overlates til en tilfeldig vikar innenfor de 50% som læreren skal jobbe?

Jeg er bare nyskjerrig og lurer på hvordan dette gjøres i praksiss.

Anonymous poster hash: 4b858...188
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg ble det slik at jeg hadde 50% færre undervisningstimer. For å kunne planlegge undervisning og for å kunne gjennomføre samtaler etc måtte jeg være tilstede på jobb mer enn 50%... Jeg jobbet nok nærmere 80% selv om sykmeldingen sa 50%. I tillegg satt jeg og gjorde litt hjemne hver kveld. Travelt! Men det kommer nok an på hvor godt lederen din tilrettelegger. Min var ikke særlig god på det.

Kan legge til at jeg nå har annen jobb, og pga langt fremskreden graviditet og fysisk tung jobb jobber 50% siste ukene. Mye lettere å tilrettelegge i denne jobben, så nå jobber jeg ikke mer enn 50%.

Anonymous poster hash: 75032...06a

Skrevet

Hos meg ble det slik at jeg hadde 50% færre undervisningstimer. For å kunne planlegge undervisning og for å kunne gjennomføre samtaler etc måtte jeg være tilstede på jobb mer enn 50%... Jeg jobbet nok nærmere 80% selv om sykmeldingen sa 50%. I tillegg satt jeg og gjorde litt hjemne hver kveld. Travelt! Men det kommer nok an på hvor godt lederen din tilrettelegger. Min var ikke særlig god på det.

Kan legge til at jeg nå har annen jobb, og pga langt fremskreden graviditet og fysisk tung jobb jobber 50% siste ukene. Mye lettere å tilrettelegge i denne jobben, så nå jobber jeg ikke mer enn 50%.

Så det vil si at det egentlig ikke er noe fast system på det, men mer opp til leder (rektor?) å avgjøre hvordan slike ting skal løses? Forsto jeg det riktig da? 

Takk for svar foresten.

Skrevet

Min søster var 50% sykemeldt nå som kontaktlærer.

Det var kun undervisningstiden.

Hun var på jobb i alle fall 80%.

Blir litt feil.....

Anonymous poster hash: 77132...148

Skrevet

Jeg vet ikke om det egentlig er så mye opp til lederen som det var hos meg... Det er godt mulig det er noen retningslinjer for det som jeg ikke vet om. Best å spørre f.eks Utdanningsforbundet.

Skrevet

Jeg vet ikke om det egentlig er så mye opp til lederen som det var hos meg... Det er godt mulig det er noen retningslinjer for det som jeg ikke vet om. Best å spørre f.eks Utdanningsforbundet.

Jeg er ikke lærer selv, bare nyskjerrig på hvordan de ordner slike ting når de har en slik blanding av helt bunden tid og oppgaver som må gjøres men som ikke inngår i den bundene tiden.

Min datters lærer er  også gravid og sier selv hun sansynlig vis blir delevis sykmeldt ut svangerskapet snart. Nå har hun vært fritatt for undervisning de dagene hun har hatt foreldresamtaler. Det var derfor jeg begynte å tenke på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...