Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Det kommer sikkert ikke til å bli aktuellt, men er en anledning når baby er ca 4 uker jeg har vurdert å ta et glass vin. Det forutsetter at babyen som sine søsken sover hele natten uten mat, og at h*n på forhånd har tatt flaske ved prøving, og at jeg har pumpet morsmelk og MME tilgjengelig. Det står at man ikke kan drikke alkohol de første 6 ukene, men lurer på om det er noen fare 8-9 timet etter 1 glass etter 4 uker. Ender nok sikkert med at jeg ikke velger det pga stress, men det kan vel ikke skade slik som skissert over? Anonymous poster hash: 4b694...b3c
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Hva er vitsen? Anonymous poster hash: b81eb...75b
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #4 Skrevet 10. november 2013 Er ikke noen fare slik du vil løse det, men kroppen din trenger også å komme seg. Jeg tror at det uansett er lurt å vente de anbefalte 6 ukene, men tror ikke babyen din vil ta skade av det:) Anonymous poster hash: 8d4f6...fee
Plutselig_gravid Skrevet 10. november 2013 #5 Skrevet 10. november 2013 Så lenge du har oppumpet melk tilgjengelig og baby godtar flaske så skulle vel ikke det være noe problem. Tok selv et glass rødt da baby var 3-4 uker. Overhodet ikke noe stress for meg. Baby sov opp mot 22 timer i døgnet, kun våken for mat. ca hver 4-time på dag og hver 6-7 time på natt. Hadde overproduksjon av melk og pumpet vel ut en liter om dagen omtrent de første ukene, i tillegg til ammingen. Men holdt meg bare til ett glass, da visste jeg at jeg kunne amme etter 3-4 timer. Hvis han skulle våkne for mat tidligere enn normalt så hadde jeg mm klar i kjøleskapet.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #6 Skrevet 10. november 2013 Tusen takk for svar. Er en spesiell anledning, og mat og vin ble handlet til anledningen på en utenlandstur for lenge siden Nei, det bør da være ganske klart at amming går strålende, at det er nok morsmelk tilgjengelig og at flaske har fungert før Har prøvd flaske tidligere på de andre når jeg har gjort noe jobb ute på gården og pappaen eller bestemor har passet på. Men aldri pga alkohol Anonymous poster hash: 4b694...b3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå