Gå til innhold

Et glass vin når baby er 4 uker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer sikkert ikke til å bli aktuellt, men er en anledning når baby er ca 4 uker jeg har vurdert å ta et glass vin.

Det forutsetter at babyen som sine søsken sover hele natten uten mat, og at h*n på forhånd har tatt flaske ved prøving, og at jeg har pumpet morsmelk og MME tilgjengelig.

Det står at man ikke kan drikke alkohol de første 6 ukene, men lurer på om det er noen fare 8-9 timet etter 1 glass etter 4 uker.

Ender nok sikkert med at jeg ikke velger det pga stress, men det kan vel ikke skade slik som skissert over?

Anonymous poster hash: 4b694...b3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er vitsen?

Anonymous poster hash: b81eb...75b
Skrevet

Er ikke noen fare slik du vil løse det, men kroppen din trenger også å komme seg. Jeg tror at det uansett er lurt å vente de anbefalte 6 ukene, men tror ikke babyen din vil ta skade av det:)

Anonymous poster hash: 8d4f6...fee

Skrevet

Så lenge du har oppumpet melk tilgjengelig og baby godtar flaske så skulle vel ikke det være noe problem. 

Tok selv et glass rødt da baby var 3-4 uker. Overhodet ikke noe stress for meg. Baby sov opp mot 22 timer i døgnet, kun våken for mat. ca hver 4-time på dag og hver 6-7 time på natt. Hadde overproduksjon av melk og pumpet vel ut en liter om dagen omtrent de første ukene, i tillegg til ammingen.

Men holdt meg bare til ett glass, da visste jeg at jeg kunne amme etter 3-4 timer. Hvis han skulle våkne for mat tidligere enn normalt så hadde jeg mm klar i kjøleskapet. 

Skrevet

Tusen takk for svar.

Er en spesiell anledning, og mat og vin ble handlet til anledningen på en utenlandstur for lenge siden ;)

Nei, det bør da være ganske klart at amming går strålende, at det er nok morsmelk tilgjengelig og at flaske har fungert før ;)

Har prøvd flaske tidligere på de andre når jeg har gjort noe jobb ute på gården og pappaen eller bestemor har passet på. Men aldri pga alkohol ;)

Anonymous poster hash: 4b694...b3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...