Gå til innhold

Har dere duk på spisebordet på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser den ut og hvor har du kjøpt den?

Jeg ser for meg at det blir penest med en hvit duk, men sant å si så har jeg aldri kjøpt duk før.. 

Har en typisk juleduk med broderte nisser på på stuebordet, den har mormor sydd og hun er der på julaften :)

Har dere rundt andre steder forresten?

Anonymous poster hash: 876fb...9f3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pleid å ha hvit duk, men i fjor hadde jeg faktisk en rød duk i stedet for. I år er vi flere på julaften, så jeg må dekke på lengre bord, så da regner jeg med at det blir hvit duk igjen. Jeg kjøper aldri dyre hvite duker, har pleid å kjøpe på kid, princess el.

Anonymous poster hash: acdcd...35e
Skrevet

Har hatt hvit duk, for jeg synes det er finest. Har en typisk juleduk, men spisebordet vårt er så stort at den er for liten. Har heller juleduk på sofabordet på julaften. 

Anonymous poster hash: 14fd0...f23
Skrevet

Kvit duk, raud løper oppå.

Foreldra mine har blå juleduk med sølvstjerner på. Meinar å hugse ein grønn sak frå tidleg barndom.

Skrevet

Selvfølgelig har vi duk på julaften! En gammel, håndvevd, hvit linduk fra 1887. Den håndvaskes, tørkes forsiktig og rulles på oldemors gamle rulle. Den som søler ribbefett på duken, blir kjeppjaget vekk fra selskapet!

Anonymous poster hash: 8d859...486

Skrevet

Jeg bruker hvit duk fra kid/princess både julaften og nyttårsaften, men har rød duk på de andre dagene vi har selskap.

Skrevet

Selvfølgelig! Juleduker på alle bord, skap og skjenker, egne duker til bruk når det dekkes på og andre duker som ligger ellers. Har røde i alle varianter.

Anonymous poster hash: 489f1...8db

Skrevet

På julaften er det alltid duk på spisebordet, som en av de eneste dagene i året her i huset faktisk.

Jeg er veldig glad i disse fra stoff og stil: http://www.stoffogstil.no/Katalog/Bolig.aspx?group_id=8569

De trenger ikke å syes, de klipper bare til akkurat passe lenge jeg trenger, trenger ikke å strykes og er så billig at det gjør ingenting om det blir stygg. Jeg har det hvite til julaften.

Skrevet

Hvit duk , også på nyttårsaften :) de er arvet, så kan ikke anbefale noen butikk egentlig.Men vil tro de fleste interiør butikker har noe :)

Skrevet

Spørs hvor vi feirer jul. Hvis vi er hjemme hos oss varierer det litt, kommer an på hvilke servietter jeg har kjøpt, enten hvit, blå eller rød duk, ensfarget. Hos foreldrene mine er duken rød, med hvit duk i hardangersøm oppå, som tanter min har sydd, på alle bord. Det har det vært siden jeg var liten, så det er mest jul for meg :)

Skrevet

Har en rød en fra black desing med noen sorte og grå striper på langs kanten. den er et helvete å stryke, så det blir dårlig stemning om noen søler! hehe...neida! (men joda)

ellers har jeg en hvit duk og pynter i midten med noen julekuler som er for fine for juletreet og masse telys! =) 

ååhh.. nå fikk jjeg litt julestemning :)

Skrevet

På julaften bruker vi en tung, mørkeblå linduk. Nyttårsaften er det hvit damaskduker og til selskapene i romjulen enklere teflonduker i ofwhite.

Anonymous poster hash: 9051a...4a7

Skrevet

Her er det svart duk, dekketallerkner i sølv og glasskuler med sølv som pynt.

Liker ikke den tradisjonelle rød/grønn/gull-julen så her går det i svart,sølv og hvitt.

Anonymous poster hash: 92fe1...a27

Skrevet

Her er det svart duk, dekketallerkner i sølv og glasskuler med sølv som pynt.

Liker ikke den tradisjonelle rød/grønn/gull-julen så her går det i svart,sølv og hvitt.

Forresten er stoffet til duken kjøpt på Stoff og Stil

Skrevet

Har hvit linduk og en hvit bomullsduk Begge med damaskmønster. De bør rulles etter bruk, men bruker de så sjelden at det er greit å levere de inn for rulling på renseri. Georg Jensen har en duk i bomullsdamask som er veldig lett å stryke og du trenger ikke rulle, worth a try-jeg er superfornøyd med den.

Anonymous poster hash: e8738...246
Skrevet

Grønn linduk på spisebordet på julaften. Med en hvit linløper over, langs hele lengden på bordet. På nyttårsaften legger vi på en hvit damaskduk, som har gått i arv.

Anonymous poster hash: d3477...bbb
Skrevet

Ja, en ensfarget mørkerød duk, har stor borddekorasjon som henter inn fargen i duken.

Brodert jukeduk er på salongbordet.

Bordet er aldri så pyntet som i jula.

Røde, ensfargede duker går igjennom i julen, men er hvitt og sølv til nyttår.

Skrevet

Hvit damaskduk under med en rød duk med julemotiver som min mor har sydd oppå.

Skrevet

Enten en hvit duk som tåler å bli vasket i maskin eller en håndbrodert fra min farmor. Mens ungene er små bruker jeg den hvite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...