Gå til innhold

Billig ammeklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er ammeklær så dyre???

Noen som vet hvor jeg kan finne ammeklær for en rimelig pris? Har ikke lyst å betale 700 kroner for en topp...

Anonymous poster hash: 66c5f...119
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri brukt ammeklær :) og har ammet i over 4 år til sammen.

Anonymous poster hash: 3f150...fd6

Skrevet

HM har billigere ammetopper enn 700 kr. selv bruker jeg bare topper fra cubus til 2 for 149. bare drar de under puppen. er avhengig av singlett under genser eller jakke uansett og de funker jo fint! kjøpte ammebh på lindex. de var fine også i blonder og uten spiler til 179 per stk. 

Skrevet

Jeg brukte heller aldri ammeklær, kun ammebh. 

Skrevet

Jeg brukte en singlett under vanlige, gjerne litt løse gensere, så dro jeg singletten ned under puppen og hadde genseren over. Mye mer effektivt til å amme diskre. De fleste ammetopper blotter hele puppen når man ammer og det er ikke nødvendig hvis man sitter på kafe el. Jeg hadde forresten en ammetopp fra H&M og den er den eneste jeg har sett som ikke har blottet puppen, men i den var det kun brystvorta som hadde plass til å komme ut gjennom det hullet som var og etter at jeg hadde ammet, så var hele toppen gjennomvåt under puppen, selv om jeg hadde forsøkt å beskyte den med en stor gulpeklut. Den ble brukt kun en gang...

Anonymous poster hash: 375ab...8cd
Skrevet

Første gangen brukte jeg kun amme-singlet fra hm. De var fin å se på og jeg hadde enten cardigan utenpå eller en slags omslagstopp, også fra hm. Andre gangen hadde jeg bare amme-bh (billig fra en eller annen plass, husker ikke, spar kjøp, kanskje) og singlet fra cubus utenå. De er så stretchy at jeg kunne dra utringningen ned under puppen, liksom, så slapp jeg å brette opp og vise magen eller noe annet styr. Amme-klær som gensre etc har jeg aldri brukt, har ammet 2 barn, ett år med hver.

Anonymous poster hash: af7c0...ffb
Skrevet

Jeg brukte bare et fint, litt stort sjal for å gjøre ammingen litt mer tildekket. 

Hadde det enten på meg eller i stelleveska. 

Ellers finnes det masse fine vanlige klær på h&m o.l med knapper som fungerer på samme måte. Prøv deg fram :)

Anonymous poster hash: 0244c...e6c
Skrevet

Har tre barn og brukt ekstremt lite ammeklær.

Erfaringen er at de er dyre og i dårlig kvalitet.

Ser heller ikke en grunn til å kaste bort penger på dette når man heller kan finne et snitt som gjør at man klarer å amme når man skal det, og bruke de uten å amme senere.

Kjøper heller gensere, topper etc med utrigning eller snitt som gjør de ammevennlig.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg har heller aldri brukt ammeklær med mitt første barn, syntes bare at det så praktisk og behagelig ut på bildene. Men gad ikke å kjøpe siden de vær så dyre.

Ellers gjør jeg som noen nevnte her, jeg bruker singlett eller annen type topp som er ammevennlig.

Om natten er det dumt, fordi jeg ammer liggende og fryser på ryggen side

Skrevet

Siden toppen er trekket opp, skulle det stå...

• 1 år senere...
Skrevet

Nattkjole med knapper er tingen om man ikke vil fryse under amming nattestid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...