Gå til innhold

Er dette trassalderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på straks 2 år som har totalforvandlet personlighet de siste to ukene. Han skal teste grensene heeele tiden. Han skal gjøre alt som han vet at han ikke får lov til. Hvis man spør han om noe er svaret alltid "nei". Han vil ikke bade (noe han elsket før), han vil ikke spise, vil ikke ta på pysj, vil ikke pusse tenner, vil ikke ut og leke, vil ikke hjem igjen, vil ikke vil ikke vil ikke. Nå spør jeg han ikke om disse tingene vi må gjøre, der har han ikke noe valg, men det blir ville protester. Å kle på han er en fysisk krevende jobb for å si det mildt.

Kan ikke si at vi har hatt noen store forandringer i hverdagen som skulle føre til dette. Vi har samme rutiner, samme mat osv. Ikke er han syk og virker ikke til å ha vondt noe sted. Kan dette være den berømte trassalderen? Han er jo "seg selv" stadig vekk også, men så bare henger han seg opp, og kan bli skikkelig sint for småting.

Kjenner jeg begynner å bli nokså sliten allerede... Hvor lenge pleier trassingen å vare? Haha skjønner at jeg uansett har en tøff tid foran meg med denne bestemte lille personen ;-)

Anonymous poster hash: 27f5e...a5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er nok trassalderen. Kan nok belage deg på noen år med den. Går heldigvis litt i bølgedaler, så er ikke like ille hele tiden. Datteren min på 16 år begynner å bli ganske normal nå ;)

Anonymous poster hash: f1571...3df
Skrevet

Ja. Treårstrassen begynner tidlig.

Du finner måter å takle det på etterhvert.

På mine har påkledninga gått enklere når jeg sang om klærne (med sangtekster av typen: nå vil buksa på beina, genseren vil så gjerne over hodet ditt, sokkene vil spise tærne dine, nam, nam, nam)

Skrevet

Takk for svar :-) skjønner at jeg har en jobb foran meg. Få være litt kreativ på sangfronten, kanskje det kan hjelpe ;-)

Anonymous poster hash: 27f5e...a5a

Skrevet

Dette kom også brått på meg, men jeg forhandler ikke. Pleier å si at sønnen min har blitt allergisk mot ting han MÅ, som feks tannpuss. Pleier å si i fra litt før noe skal skje, som: nå må vi snart pusse tennene, i dag skal vi ikke leke i hagen men inn og lage middag. Osv osv osv, hver dag, mange ganger om dagen. Noen ganger blir mor morsk, men prøver å ta det med et smil, jeg elsker jo dette lille mennesket mer enn noe annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...