Gå til innhold

Noen som vet noe om fuktskader i gulv. Vi har et stort problem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tiden har barna vært mye syk, snørrete, tett i brystet, kvalm og småfeber.

Før var det mest to av barna, de har astma. Så vi har trodd det var astmaen. Men nå har tredje barnet også vært veldig plaget.

Plagene til barna er blitt mye verre, de har eskalert.

Nå har det seg slik jeg har vært lenge borte på sykehus og vært gjennom en stor operasjon. Siden jeg kom jeg har jeg hatt feber, men de gangene jeg har vært borte fra hjemmet, går feberen bort og jeg blir bedre. Med en gang jeg kommer tilbake får jeg feber. Og den går ikke bort medparacet, ligger i underkant av 38 til 38. Jeg må tilbake til sykehuset siden det er farlig for meg å ha feber. Så trist.

Barna blir heller ikke friske. Kan det være gulvet.? Gulvet ser ikke ut, det sprekker mer og mer opp og det blir mer og mer svart og grått. Er lys eikeparkett. Problemet er at vi egentlig ikke har råd å fikse dette, og forsikringen ville ikke dekke. Tro meg vi har prøvd lenge. Nå vurderer vi å ta opp lån, sånn byggekonto kort for å få det gjort.

Anonymous poster hash: d1f34...04f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg kom hjem har jeg hatt feber skulle det stå.

Har vært hjemme i to dager.

Hi

Skrevet

Ja, det høres ut som fukt og muggskader. Ring forsikringsselskapet deres. 

Anonymous poster hash: 4dcec...4d8
Skrevet

Som sagt vi har prøvd flere ganger. Men de mener det ikke er noe de dekker, for gulveterlagtfeil av tidligere huseiere, veggteppe under. Og fuktskaden oppstod av en lekk verandadør, den er byttet, men fuktskadene sprerseg.

Har også prøvd å gå gjennom forsikringen man får etter å ha kjøpt en bolig, men der hadde detgått for mange år og tidligerehuseier kunne ikkeklandres.

Skrevet

Det kan være at fuktskadene ligger "bare" i parketten og teppet under, og i tilfelle skulle mye være gjort ved å få ut parketten og teppet. Dette kan mannen din gjøre (om han er frisk nok og har tid).

Dere er ikke nødt til å legge ny parkett med en gang, det går også an å dekke gulvet med store tepper fra Fretex. Stua vil naturligvis ikke bli like pen i denne perioden, men golvplatene (som antageligvis er under) vil også behøve tid til å tørke.

Mer omfattende vil det bli dersom disse platene også må fjernes.

Vil vel tro at dere som huseiere også er ansvarlige for å ikke ha luftet ut under parketten etter en vannskade, men latt skaden bli mer omfattende over tid.

Anonymous poster hash: 4039e...6cc
Skrevet

Det har ikke kommet til overflaten før den siste tid. Og de siste mnd mens det har blitt verre har vi prøvd å ta det gjennom forsikringen og da fikk vi beskjed om å ikke gjøre noe med det.

Under gulvet er det vegg til vegg teppe, filt og så betong.

Hi

Skrevet

Altsåvi kunne ikke gjøre noemed detfør de hadde fattet et vedtak

Skrevet

Betongen må vekk og så må du legge 10 til 15 cm isopor , plast og ny støyp. Fukt er totalt vanskligt å få dekka gjennom forsikring. For her er det snakkom kva slags sopp forsikkring dekker. Fukt og vann intrenger i kjeller er nesten 0 , 0 dekking.

Anonymous poster hash: 80c14...14b

Skrevet

Oi, er vel ikke noe å lure på? Hadde fjernet alt i dag allerede. Kanskje det holder med at dere setter opp noen vifter å tørker? Må nesten høre med en ekspert. Hadde heller tatt opp et lite lån for å fått det fikset. Trenger jo ikke legge det dyreste gulvet. Er mye rimelig. Men, dette er jo snakk om helsen til barna deres.

Merkelig om ikke noen forsikring dekker dette?

Bor dere i boligbyggerlag?

Anonymous poster hash: 201f0...7d1
Skrevet

Vi bor i blokk så den betongen kan ikke fjernes, så hva gjør vi da?. Bor i boretslag.

Hi

Skrevet

Da vi fikk fuktskade i gulvet ble alt strippet ned til betongen. Så ble det satt inn byggtørker og avfukter.

Etter at det ble målt normale verdier i betongen, ble det lagt nytt gulv.

Har du en mann med litt muskelkraft, drar han av gulv og teppe på en dag.

Skrevet

Takk for svar.

Starter i morgen. Men noen som vet hvor vi kan få lånt sånn byggningstørker og fukt måler.? Har veldig lite å rutte med

Skrevet

?....

Skrevet

Polygon kan sånt:)

Anonymous poster hash: 429b7...4bc

Skrevet

Alt som er bygningsmessig er borettslagets ansvar og det er borettslagets husforsikring som skal dekke dette. Hvis forsikringen ikke dekker det kan det faktisk være at borettslaget selv må dekke det. Det er faktisk mye mer enn hva man tror som borettslaget må dekke. F.eks hvis dusjdørene eksploderer så er det faktisk borettslagets forsikring som dekker det. Alt som skal følge med leiligheten ved salg er borettslagets ansvar. Det er faktisk godt mulig at det er styrets ansvar å fikse med forsikringen og få fikset gulvet deres. Det er ihvertfall verdt å sjekke hvor ansvaret faktisk ligger. Håper det ordner seg:) lykke til

Anonymous poster hash: 740d1...e14

Skrevet

Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...