Gå til innhold

Hva syns dere om uttrykket "barnefri"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

HERREGUD!!!

Anonymous poster hash: 9f4a3...8b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er noe galt med ordet "barnefri". Jeg bruker det de gangene jeg har det og det samme gjør mine bekjente/venninner.

Skrevet

en spade er en spade

Anonymous poster hash: f236f...47a
Skrevet

En familie jeg kjenner har et barn med spesielle behov. De har avlastning til dette barnet, men liker ikke ordet avlastning og det skjønner jeg. De bruker heller barnevakten.

De har da barnefri når barnet er hos "barnevakten".

Litt utenfor det vi diskuterer her, men om man skal være pirkete er da barnefri ikke noe å henge seg opp i ;)

Mener nå jeg ;)

Skrevet

Nei herregud, kan man ikke si barnefri heller nå...??

Jeg syns det er godt å ha barnefri en gang i blant , bare være MEG og ikke mamma, vaskehjelp, kokk, fredsmekler,sanger og bleieskiftarbeider..

Skrevet

I-landsproblem...

Anonymous poster hash: 262a5...335

Skrevet

Åh himmel..

Vi lever i en verden hvor barn sulter ihjel, de fryser ihjel, de blir skutt og lemlestet av landminer.

Det finnes barn som blir seksuelt misbrukt, som blir slått og lever et helt liv utrygghet. Det finnes barn som har det jævlig!

Og her sitter vi i Norge, og er redd for at barna våre skal ta skade av at vi kaller det "barnefri" når de er på besøk hos mormor eller på samvær hos pappa. For tenk om de skulle komme til å tro at vi føler at det er litt godt å ha en kveld fri for barn i heimen. Uff altså...

Anonymous poster hash: 230eb...a2f
Skrevet

Åh himmel..

Vi lever i en verden hvor barn sulter ihjel, de fryser ihjel, de blir skutt og lemlestet av landminer.

Det finnes barn som blir seksuelt misbrukt, som blir slått og lever et helt liv utrygghet. Det finnes barn som har det jævlig!

Og her sitter vi i Norge, og er redd for at barna våre skal ta skade av at vi kaller det "barnefri" når de er på besøk hos mormor eller på samvær hos pappa. For tenk om de skulle komme til å tro at vi føler at det er litt godt å ha en kveld fri for barn i heimen. Uff altså...

Anonymous poster hash: 230eb...a2f

Vel, det er nå å ta litt i, synes jeg.

Her var det jo bare en som stilte spørsmålet om hva vi synes om et ord. Noen sier de rynker på nesen av ordet, andre synes det er okei.

Verre er det ikke. Ingen grunn til å bli voldsomt engasjert. 

Skrevet

Ja det der reagerer jeg også på. Har en kollega som bruker det, synes det høres så trist og kaldt ut. "Endelig barnefri", liksom.. Jeg sier "vi har barnevakt".

Signerer denne.

Jeg også. Men det er klart man kan ta i betraktning måten det sies på også.

Skrevet

Synes overhode ikke noe om det utrykket. Husker det også godt fra min barndom med skilte foreldre som snakket om at de skulle ha barnefri. 

Anonymous poster hash: 11ced...ccb
Skrevet

Kommer ann på sammenhengen syns jeg... Du har di på Facebook som skriver veldig ofte at dem har barnefri og skal drikke osv... Da syns jeg sammenhengen blir feil... Vi er på kurs i helga, så datteren er hos sine besteforeldre, så vi sier at vi har barnefri, men er ikke noe jippi, vi har barnefri....

Anonymous poster hash: f7e44...7a5

Skrevet

Kommer ann på sammenhengen syns jeg... Du har di på Facebook som skriver veldig ofte at dem har barnefri og skal drikke osv... Da syns jeg sammenhengen blir feil... Vi er på kurs i helga, så datteren er hos sine besteforeldre, så vi sier at vi har barnefri, men er ikke noe jippi, vi har barnefri.... Anonymous poster hash: f7e44...7a5

Men må legge til at når vi sier det hører ikke jenta vår det. For når vi ikke har henne hjemme kjeder vi oss skikkelig, for er stusselig hjemme uten henne... Så er i morgen er det digert JIPPI, for da kommer henne hjem :)

Anonymous poster hash: f7e44...7a5

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Å ha fri betyr ikke noe annet enn at man ikke trenger å gjøre noe man vanligvis gjør eller ikke har ansvar for noe man vanligvis har ansvar for.  Det sier da ingenting om hvor godt eller dårlig man liker det man har fri fra.  Jeg stortrives i jobben min, vil ikke bytte den bort mot noe, ikke en gang mot å alltid ha fri.  Men det at jeg har fri to dager i uka pluss noen ferier, gjør jo bare at jeg liker jobben min enda bedre for da får jeg sjans til å hente meg inn og få litt forandring.  For selv om jeg elsker jobben min, er det ikke sikkert jeg hadde elsket den like mye om jeg jobbet 365 dager i året.

Det samme er det med barna.  Jeg elsker barna mine over alt annet her på jord og jeg hadde sikkert elsket dem om jeg hadde hatt dem rundt med 365 dager i året, 24 timer i døgnet.  Men akkurat som med jobben, så blir jeg en bedre mor og klarer kanskje å kjenne enda mer på kjærligheten når jeg har mulighet til litt fri inni-mellom.

Jeg har virkelig problemer med å skjønne at fri betyr å slippe å gjøre noe man ellers ikke liker.  Hva skal man da kalle det når man ikke trenger å gå på jobb når man har en jobb man liker?  

Skrevet

Jeg bruker ordet barnefri å jeg bruker ikke den tiden jeg uten barn på å drikke,men å være venner å ta igjen vennskapet.

Ser ikke hva som er galt med ordet jeg.

Skrevet

Barnefri er et uttrykk som beskriver at man er uten barn i en kortere periode. That's it.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...