Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #1 Skrevet 9. november 2013 Og hva bruker dere evt isteden? Anonymous poster hash: 31975...02c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #3 Skrevet 9. november 2013 Aldri tenkt over det, bruker det annen hver helg når barna er hos faren... Da har jo jeg fri fra barn...? Anonymous poster hash: d43d1...89a
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #4 Skrevet 9. november 2013 Grusomt ord! Er bare mødre som driter i barna og drikker seg snydens hver helg som bruker det... Sånn, det var vel det du ville høre.. Anonymous poster hash: a800e...7b1
Mandala Skrevet 9. november 2013 #5 Skrevet 9. november 2013 Jeg liker faktisk ikke ordet jeg hvertfall prøver jeg å ikke si det så barna hører det. Jeg sier at barna er med pappaen sin de gangene jeg husker å være bevisst på det.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #7 Skrevet 9. november 2013 Flisespikkeri Anonymous poster hash: ef455...5a8
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #8 Skrevet 9. november 2013 Har ikke tenkt noe over at det er noe negativt med det ordet. Jeg bruker det, og er ikke for at jeg slipper å ha ungene en dag eller to. Jeg har barnefri om det err noe viktig jeg skal, eller besteforeldre har veldig lyst å ha de på overnattings besøk. Faren til ungene har de ikke, så det er ikke snakk om fast barnefri. Anonymous poster hash: 245b7...9d7
Gemini77 Skrevet 9. november 2013 #9 Skrevet 9. november 2013 Helt greit det men sier det ikke foran barna.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #10 Skrevet 9. november 2013 høres ikke så bra ut. Anonymous poster hash: 224ed...8e6
Nullstress;) Skrevet 9. november 2013 #11 Skrevet 9. november 2013 Skjønner ikke hva som er galt med det? Godt for barn å få litt foreldrefri også
Øyne som ser!! Skrevet 9. november 2013 #12 Skrevet 9. november 2013 Grusomt ord! Er bare mødre som driter i barna og drikker seg snydens hver helg som bruker det... Sånn, det var vel det du ville høre.. Anonymous poster hash: a800e...7b1 Og det er bare misunnelige foreldre uten nettverk som klarer å si noe sånn.
Vil Skrevet 9. november 2013 #13 Skrevet 9. november 2013 Ja det der reagerer jeg også på. Har en kollega som bruker det, synes det høres så trist og kaldt ut. "Endelig barnefri", liksom.. Jeg sier "vi har barnevakt".
Gjest ronja røverdatter Skrevet 9. november 2013 #14 Skrevet 9. november 2013 Hva i alle fall er galt med det da? Jeg synes det er et helt topp uttrykk som forteller veldig godt hva man har, nemlig fri fra barna. Den dagen jeg får dårlig samvittighet for å glede meg over å ha barnefri, så håper jeg noen legger meg inn en eller annen plass for da har det gått over styr for meg.
Madolyn Skrevet 9. november 2013 #15 Skrevet 9. november 2013 Ja det der reagerer jeg også på. Har en kollega som bruker det, synes det høres så trist og kaldt ut. "Endelig barnefri", liksom.. Jeg sier "vi har barnevakt". Signerer denne.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #16 Skrevet 9. november 2013 Ja det der reagerer jeg også på. Har en kollega som bruker det, synes det høres så trist og kaldt ut. "Endelig barnefri", liksom.. Jeg sier "vi har barnevakt". Men når barna er hos far, skal jeg da si han er barnevakt? Jeg har barnefri, barna er hos far. Betyr jo på ingen måte at jeg slutter og være mor, eller bry meg om barna mine? Anonymous poster hash: d43d1...89a
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #17 Skrevet 9. november 2013 Jeg syns det er positivt. De jeg omgås har ikke ofte barne fri ( ikke vi heller) så når man endelig har det er det godt. Greit med litt tid der man bare er seg selv. Anonymous poster hash: e557c...e1f
Vil Skrevet 9. november 2013 #18 Skrevet 9. november 2013 Ja det der reagerer jeg også på. Har en kollega som bruker det, synes det høres så trist og kaldt ut. "Endelig barnefri", liksom.. Jeg sier "vi har barnevakt". Men når barna er hos far, skal jeg da si han er barnevakt? Jeg har barnefri, barna er hos far. Betyr jo på ingen måte at jeg slutter og være mor, eller bry meg om barna mine? Anonymous poster hash: d43d1...89a Jeg tror grunnen til at jeg reagerer er at det er vanlig å bruke ordet "fri" fra noe som vanligvis er en plikt eller et ork. Jeg har "fri fra jobb" i helga. Og sier: "Nei, jeg kan ikke jobbe, jeg har fri". Man skrur av pliktene og går tilbake til sitt egentlige liv, det man er glad i. (Underforstått, barna mine er en plikt, et ork, og nå har jeg fri fra dem) Hvis barna er hos far, hva med å bare si akkurat det?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #19 Skrevet 9. november 2013 Ja det der reagerer jeg også på. Har en kollega som bruker det, synes det høres så trist og kaldt ut. "Endelig barnefri", liksom.. Jeg sier "vi har barnevakt". Men når barna er hos far, skal jeg da si han er barnevakt? Jeg har barnefri, barna er hos far. Betyr jo på ingen måte at jeg slutter og være mor, eller bry meg om barna mine? Anonymous poster hash: d43d1...89a Jeg tror grunnen til at jeg reagerer er at det er vanlig å bruke ordet "fri" fra noe som vanligvis er en plikt eller et ork. Jeg har "fri fra jobb" i helga. Og sier: "Nei, jeg kan ikke jobbe, jeg har fri". Man skrur av pliktene og går tilbake til sitt egentlige liv, det man er glad i. (Underforstått, barna mine er en plikt, et ork, og nå har jeg fri fra dem) Hvis barna er hos far, hva med å bare si akkurat det? Jeg trives veldig godt på jobb, men sier like vel at jeg har fri når det er helg. Anonymous poster hash: e557c...e1f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #20 Skrevet 9. november 2013 Jeg er hvertfall glad i jobben min og forbinder ikke det å ha fri fra jobb som noe helt fantastisk. Jobben min er ikke et ork. Det samme gjelder barnefri. Jeg er uten barn, ergo barnefri. Ser virkelig ikke problemet. Men så sier jeg aldri at far er barnevakt heller da Anonymous poster hash: 92805...1d2
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #21 Skrevet 9. november 2013 Grusomt ord! Er bare mødre som driter i barna og drikker seg snydens hver helg som bruker det... Sånn, det var vel det du ville høre.. Anonymous poster hash: a800e...7b1 Vel, jeg bruker min barnefrie helg til å sitte på skolen med lekser. Jeg har heller ikke drukket alkohol siden august. Driter jeg i barnet mitt? Anonymous poster hash: e5516...d62
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #22 Skrevet 9. november 2013 Grusomt ord! Er bare mødre som driter i barna og drikker seg snydens hver helg som bruker det... Sånn, det var vel det du ville høre.. Anonymous poster hash: a800e...7b1 Vel, jeg bruker min barnefrie helg til å sitte på skolen med lekser. Jeg har heller ikke drukket alkohol siden august. Driter jeg i barnet mitt? Anonymous poster hash: e5516...d62 Lete du det siste hun skrev? Hun tullet. Anonymous poster hash: e557c...e1f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #23 Skrevet 9. november 2013 Ja det der reagerer jeg også på. Har en kollega som bruker det, synes det høres så trist og kaldt ut. "Endelig barnefri", liksom.. Jeg sier "vi har barnevakt".Men når barna er hos far, skal jeg da si han er barnevakt?Jeg har barnefri, barna er hos far. Betyr jo på ingen måte at jeg slutter og være mor, eller bry meg om barna mine? Anonymous poster hash: d43d1...89a Jeg tror grunnen til at jeg reagerer er at det er vanlig å bruke ordet "fri" fra noe som vanligvis er en plikt eller et ork. Jeg har "fri fra jobb" i helga. Og sier: "Nei, jeg kan ikke jobbe, jeg har fri". Man skrur av pliktene og går tilbake til sitt egentlige liv, det man er glad i. (Underforstått, barna mine er en plikt, et ork, og nå har jeg fri fra dem) Hvis barna er hos far, hva med å bare si akkurat det? Jo, jeg skjønner hva du mener. Og at "barnefri" muligens oppfattes som et negativt ord.. Men ærlig talt har jeg aldri tenkt over det. for meg har det bare vært barnefri.... :-P For fremtiden er jeg enig i at jeg kan ordlegge meg annerledes :-D Anonymous poster hash: d43d1...89a
Vil Skrevet 9. november 2013 #24 Skrevet 9. november 2013 Ja det der reagerer jeg også på. Har en kollega som bruker det, synes det høres så trist og kaldt ut. "Endelig barnefri", liksom.. Jeg sier "vi har barnevakt". Men når barna er hos far, skal jeg da si han er barnevakt? Jeg har barnefri, barna er hos far. Betyr jo på ingen måte at jeg slutter og være mor, eller bry meg om barna mine? Anonymous poster hash: d43d1...89a Jeg tror grunnen til at jeg reagerer er at det er vanlig å bruke ordet "fri" fra noe som vanligvis er en plikt eller et ork. Jeg har "fri fra jobb" i helga. Og sier: "Nei, jeg kan ikke jobbe, jeg har fri". Man skrur av pliktene og går tilbake til sitt egentlige liv, det man er glad i. (Underforstått, barna mine er en plikt, et ork, og nå har jeg fri fra dem) Hvis barna er hos far, hva med å bare si akkurat det? Jeg trives veldig godt på jobb, men sier like vel at jeg har fri når det er helg. Anonymous poster hash: e557c...e1f Ja, jeg ser jo at den kommentaren kommer. Og, for all del. Jeg har en herlig jobb, beste jeg kunne hatt. Men det tar likevel ikke vekk den assosiasjonen dette har i samfunnet. Det er forskjell på jobb og fritid.
Ugl@ ruger... Skrevet 9. november 2013 #25 Skrevet 9. november 2013 Vi bruker uttrykket og synes det er godt med litt tid for oss selv. Besteforeldrene vil gjerne låne barna innimellom, kjekt for alle parter. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå