Gå til innhold

Trenger akutt Wii hjelp;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten har besøk av 2 kompiser og de skulle spille litt Wii. Vi Har kjøpt nytt tv og nå får jeg ikke inn wii`n på tv. Har 3 ledninger fra Wii nå. En til den sensoren som står oppå TV`n, en til selve kontakten og en som ser ut som en liten scart. Den leder til 3 plugger til Tv`n, disse er hvit, rød og gul.

Problemet er at jeg vet ikke om det er nok ledninger og hvor jeg får inn bildet? Når jeg trykker på "source" på fjernkontrollen, får jeg opp mange valg: AV, scart, , HDMI, YPbPr osv. Er dette en slik YPbPr? Og mangler jeg noen ledninger?

Setter STOR pris på hjelp!!

Anonymous poster hash: 2c939...455
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri koblet Wii, men jeg tipper det er samme opplegget som med annet som kobles til tven.

Jeg tar en ledning som går fra boksen, i dette tilfellet Wii, og plugger den i tven.

På tven trykker jeg på Source, og blar meg gjennom utvalget på menyen.

Anonymous poster hash: 0b30c...aa6
Skrevet

Jeg har aldri koblet Wii, men jeg tipper det er samme opplegget som med annet som kobles til tven.

Jeg tar en ledning som går fra boksen, i dette tilfellet Wii, og plugger den i tven.

Problemet er at den har vært nedpakket en stund slik at den har ligget i en eske med mye ledninger og jeg finner ikke bruksanvisningen; og det er mer enn 1 ledning som skal kobles;) Lurer på om andre har 3 ledninger FRA wii`n;)

Skrevet

Ja, de tre ledningene har jeg sett før. Jeg mener å huske at de kan kobles i enkelte tv-er, men ikke alle. De kan også kobles til en scart, som videre kobles til tv-en.

Her finner du bruksanvisning:

http://www.pdf-bruksanvisning.com/handbok-brukerveiledning-instruksjonsbok-brukerh%C3%A5ndbok-nintendo-wii-31324.html

Hvis du googler litt, finner du nok en på norsk også. :-)

Skrevet

Problemet er at den har vært nedpakket en stund slik at den har ligget i en eske med mye ledninger og jeg finner ikke bruksanvisningen; og det er mer enn 1 ledning som skal kobles;) Lurer på om andre har 3 ledninger FRA wii`n;)

Jeg mener, den røde, hvite og gule kobles til scart. Jeg tror du har nok ledninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...