Gå til innhold

På tide med lukkede mottak for de som skal sendes ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på de grusomme buss drapene.

Hvorfor kan de ikke settes på lukket mottak når de har fått avslag?

Beste hadde vært  at de måtte ut med en gang de fikk avslaget.

Anonymous poster hash: 0766e...95a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På tide med lukkede mottak for rasister. Tenker på de grusomme barnedrapene.

Hvorfor kan ikke rasistene plasseres i innhegnede, lukkede mottak hvor de får politisk og sosial skolering og må bevise at de fungerer i samfunnet før de får slippe ut igjen?

Beste hadde vært at de ble nektet alle kommunikasjon og kontakt med omverden så lenge de hadde slike holdninger mot sine medmennesker.

Anonymous poster hash: 77447...4a1
Skrevet

Dette er snakk om asylsøkere som har fått avslag.

Selvfølgelig vil noen få av de gjøre hva som helst for å bli, og det gjør de jo.

Er jeg rasist fordi jeg synes det er lurt at de som har avslag ikke vandrer fritt i gatene?

Anonymous poster hash: 0766e...95a
Skrevet

Det finnes mange som har fått endelig avslag som ikke er returnerbare, fordi mottakerlandet ikke ønsker å ta dem imot. Feks grunnet id-tvil. Skal de sitte i lukket mottak resten av livet da? Barnefamilier? Verden er ikke så enkel.

Skrevet

Enig med HI og er ikke rasist. Jobber og kjenner både folk fra iran/irkak o.s.v. Det at de slipper inn det meste her i landet UTEN å sjekke bakgrunnen er for meg sykt! Folk som er så traumatisert at de trenger hjelp og oppfølging, og kanskje er tikkende bomber. Og når man vet at psykiatrien her i Norge er skremmende dårlig i utgangspunktet....

Nordmenn er naive. Det skriver jo innvandrere selv. Vi har ikke begrep om hva slags grusomheter folk har gått gjennom, og kanskje har gjort. Kriminelle som har slaktet ned uskyldige mennesker vandrer kanskje blant oss. Og mange av de ser på oss norske kvinner som horer....

Er møkk lei at folk sier man er rasist bare man setter spørsmål ved innvandrere og dagens system. For her i Norge skal man jo bare vise kjærlighet... Er snakk om uvitenhet av folk som kommer med slike påstander...

Anonymous poster hash: 34618...6df
Skrevet

Ler av dere som er så lei av utledninger. Send de tilbake bla bla... Vi blir her... Flere kommer... Vi elsker landet deres... Get use to it;)

Anonymous poster hash: a0330...e22

Skrevet

Det er mennesker vi snakker om her.. Bare tanken på at noen ønsker å nekte andre mennesker fysisk frihet gjør meg kvalm!

Verden er ikke så svart hvitt som at alle asylsøkere som får avslag er psykotiske drapsmenn.

Asylsøkere er gjerne mennesker som har opplevd mer elendighet enn vi noen gang kan forestille oss her i trygge Norge. Er det slik vi ønsker å behandle mennesker? Skal vi da konsekvent låse mennesker inne kun på grunnlag av at de ikke fyller de kravene vi har for oppholdstillatelse?

Selvfølgelig må noe gjøres slik at mennesker som oppholder seg i Norge har rett på psykisk helsevern, og nye rutiner som fanger opp psykisk sykdom hos asylsøkere.

Men vi må ta klare å finne en løsning som ikke innebærer å låse dem inne uten grunnlag?

Skrevet

Det er mennesker vi snakker om her.. Bare tanken på at noen ønsker å nekte andre mennesker fysisk frihet gjør meg kvalm!

Verden er ikke så svart hvitt som at alle asylsøkere som får avslag er psykotiske drapsmenn.

Asylsøkere er gjerne mennesker som har opplevd mer elendighet enn vi noen gang kan forestille oss her i trygge Norge. Er det slik vi ønsker å behandle mennesker? Skal vi da konsekvent låse mennesker inne kun på grunnlag av at de ikke fyller de kravene vi har for oppholdstillatelse?

Selvfølgelig må noe gjøres slik at mennesker som oppholder seg i Norge har rett på psykisk helsevern, og nye rutiner som fanger opp psykisk sykdom hos asylsøkere.

Men vi må ta klare å finne en løsning som ikke innebærer å låse dem inne uten grunnlag?

Uten grunnlag? De skal ut av landet. Bryr meg fint lite om hvilke land de kommer fra; grønn, gul, brun, svart, rød eller rosa. Bryr meg ikke! Men, følg våre regler og jobb! 

Bor i Årdal, og flyktningene har kun bodd her i 3 mnd. Likevel har vi eksempel der unge jenter har blitt forfulgt og nå 3 personer er blitt drept. De fleste av de som kom er enslige unge menn. Folk er skeptiske, og må innrømme at jeg også er blitt det. For første gang er jeg redd for å gå tur alene om kvelden. Vond følelse.

Skrevet

Det er mennesker vi snakker om her.. Bare tanken på at noen ønsker å nekte andre mennesker fysisk frihet gjør meg kvalm!Verden er ikke så svart hvitt som at alle asylsøkere som får avslag er psykotiske drapsmenn.Asylsøkere er gjerne mennesker som har opplevd mer elendighet enn vi noen gang kan forestille oss her i trygge Norge. Er det slik vi ønsker å behandle mennesker? Skal vi da konsekvent låse mennesker inne kun på grunnlag av at de ikke fyller de kravene vi har for oppholdstillatelse?Selvfølgelig må noe gjøres slik at mennesker som oppholder seg i Norge har rett på psykisk helsevern, og nye rutiner som fanger opp psykisk sykdom hos asylsøkere.Men vi må ta klare å finne en løsning som ikke innebærer å låse dem inne uten grunnlag?

Uten grunnlag? De skal ut av landet. Bryr meg fint lite om hvilke land de kommer fra; grønn, gul, brun, svart, rød eller rosa. Bryr meg ikke! Men, følg våre regler og jobb! Bor i Årdal, og flyktningene har kun bodd her i 3 mnd. Likevel har vi eksempel der unge jenter har blitt forfulgt og nå 3 personer er blitt drept. De fleste av de som kom er enslige unge menn. Folk er skeptiske, og må innrømme at jeg også er blitt det. For første gang er jeg redd for å gå tur alene om kvelden. Vond følelse. Anonymous poster hash: 34618...6df

Du vet at ikke alle asylsøkere som får avslag er kriminelle skumle menn? Det er kvinner,menn,barn,ungdom,eldre.. Er veldig mange flere grunner for å få avslag enn at man er psykisk syk, kriminell etc.

Skal alle som får avslag stenges inne fordi det kan hende det er en psykisk syk mann der også?

Anonymous poster hash: 13795...840

Skrevet

Det var ikke meningen å være anonym over her.

Skrevet

Det finnes ikke en rasistisk tanke i meg. Har vært gift med en afrikaner i 12 år. Og har to barn med han.

Ift denne tematikken er jeg mangedelt. Jeg ser ingen grunn for at Norge skal ta inn så mange innvandrere dersom vi ikke kan tilby de det de trenger når de kommer hit. Da må det være bedre å hjelpe de i hjemlandet så sant det er mulig.

Mennesker som har levd i krig og andre pressede situasjoner får ikke bearbeidet alle disse opplevelsene bare ved å komme til Norge. Psykiatrien i Norge står ikke akkurat på tilbudsfronten for å si det sånn. Og få psykologer/psykiatere er utdannet og rustet til å hjelpe mennesker med så store traumer som noen av våre nye landsmenn har.

Anonymous poster hash: 02bb6...305

Skrevet

Meeeen. Mener likevel at nordmenn er passe naive om alt får fortsette som det gjør nå.

Skrevet

Det er mennesker vi snakker om her.. Bare tanken på at noen ønsker å nekte andre mennesker fysisk frihet gjør meg kvalm!Verden er ikke så svart hvitt som at alle asylsøkere som får avslag er psykotiske drapsmenn.Asylsøkere er gjerne mennesker som har opplevd mer elendighet enn vi noen gang kan forestille oss her i trygge Norge. Er det slik vi ønsker å behandle mennesker? Skal vi da konsekvent låse mennesker inne kun på grunnlag av at de ikke fyller de kravene vi har for oppholdstillatelse?Selvfølgelig må noe gjøres slik at mennesker som oppholder seg i Norge har rett på psykisk helsevern, og nye rutiner som fanger opp psykisk sykdom hos asylsøkere.Men vi må ta klare å finne en løsning som ikke innebærer å låse dem inne uten grunnlag?

Uten grunnlag? De skal ut av landet. Bryr meg fint lite om hvilke land de kommer fra; grønn, gul, brun, svart, rød eller rosa. Bryr meg ikke! Men, følg våre regler og jobb! Bor i Årdal, og flyktningene har kun bodd her i 3 mnd. Likevel har vi eksempel der unge jenter har blitt forfulgt og nå 3 personer er blitt drept. De fleste av de som kom er enslige unge menn. Folk er skeptiske, og må innrømme at jeg også er blitt det. For første gang er jeg redd for å gå tur alene om kvelden. Vond følelse. Anonymous poster hash: 34618...6df

Du vet at ikke alle asylsøkere som får avslag er kriminelle skumle menn? Det er kvinner,menn,barn,ungdom,eldre.. Er veldig mange flere grunner for å få avslag enn at man er psykisk syk, kriminell etc.

Skal alle som får avslag stenges inne fordi det kan hende det er en psykisk syk mann der også?

Anonymous poster hash: 13795...840

JA. Så lenge man ikke sjekker statusen på de som kommer inn, så ser jeg virkelig ikke problemet. Men, selvsagt må de da sendes ut fortløpende. Og man må finne egne løsninger for de som ikke kan sendes hjem umiddelbart.

Skrevet

En ting som også må være med i vurderingen er hvor mye mer lukkede mottak koster å drifte og hvor belastende det vil være å bo der. Om de økte utgiftene til å drifte mottakene i steden hadde reddet tre ganger så mange kreftpasienter som det som blir skadet av disse menneskene i dag. Ville det fortsatt vært riktig å bruke pengene på lukkede mottak? Hva med at volden inne på mottaket Sansynligvis vis hadde økt. Er ikke livene til de som skal bo og arbeide der like mye verdt som alle andres?

Anonymous poster hash: 16412...df9

Skrevet

Ler av dere som er så lei av utledninger. Send de tilbake bla bla... Vi blir her... Flere kommer... Vi elsker landet deres... Get use to it;)

Anonymous poster hash: a0330...e22

Blir helt iskald av raseri når jeg leser slik. Et godt råd til slike som deg er å være LITT mer ydmyke, så kanskje nordmenn takler tanken på at slike som deg raserer landet vårt!

Anonymous poster hash: df0c2...de7

Skrevet

Ler av dere som er så lei av utledninger. Send de tilbake bla bla... Vi blir her... Flere kommer... Vi elsker landet deres... Get use to it;)Anonymous poster hash: a0330...e22

Blir helt iskald av raseri når jeg leser slik. Et godt råd til slike som deg er å være LITT mer ydmyke, så kanskje nordmenn takler tanken på at slike som deg raserer landet vårt! Anonymous poster hash: df0c2...de7

Ærlig talt, ingenting å bli rasende for. Jeg gjorde ingenting for å bli født her. Det bare skjedde. Et barn født i krig i et land i hungersnød ba heller ikke om det.

Norge bør ikke ta inn fler innvandrere enn de har mulighet til å integrere.

Men å komme med uttalelser som slike som dere..., blir tullete. Utlendinger er like forskjellige som nordmenn.

Skrevet

Ler av dere som er så lei av utledninger. Send de tilbake bla bla... Vi blir her... Flere kommer... Vi elsker landet deres... Get use to it;)Anonymous poster hash: a0330...e22

Blir helt iskald av raseri når jeg leser slik. Et godt råd til slike som deg er å være LITT mer ydmyke, så kanskje nordmenn takler tanken på at slike som deg raserer landet vårt! Anonymous poster hash: df0c2...de7

Ærlig talt, ingenting å bli rasende for. Jeg gjorde ingenting for å bli født her. Det bare skjedde. Et barn født i krig i et land i hungersnød ba heller ikke om det.

Norge bør ikke ta inn fler innvandrere enn de har mulighet til å integrere.

Men å komme med uttalelser som slike som dere..., blir tullete. Utlendinger er like forskjellige som nordmenn.

Slike som dere= Elsker å gni det i ansiktene våre at vi er maktesløse i eget land og at dere kommer uansett om vi liker det eller ei. Provoserende!

Anonymous poster hash: df0c2...de7

Skrevet

Eget land som du og jeg var heldige å bli født i.... Andre var ikke like heldige. Men det der er altså bare flaks.

Enig i at man må integrere ordentlig.

Enig i at evt avslag bør komme fort, og utreise da bør skje fort.

Enig i at traumepasienter bør få traumebehandling så man reduserer sjansen for dramatiske hendelser pga posttraumatiskstressyndrom osv.

Enig i at noe må gjøres ift ran, voldtekter, kriminalstatistikken osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...