Gå til innhold

Fakeltog mot pelsdyrindustrien i dag ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppstilling i dag klokken 17,30 på youngstorget i Oslo.Toget går akkurat klokken 18.00.Vis at du bryr deg.Få slutt på pelsdyrnæringen i Norge.Fakkeltog går i 10 andre byer i Norge i dag.Se Noah for informasjon.

Anonymous poster hash: 6f2d8...5fb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper alle som mener pels passer best på sin rettmessig eier stiller opp på dette!

Anonymous poster hash: c3b54...843
Skrevet

Intensjonen er god, men hva med ex kylling som også blir avlet opp? De har det jo heller ikke bra det korte livet de lever. Skulle man også hatt et fakkeltog for de som mener at beina skal være på sin rettmessige eier også?

Anonymous poster hash: 9c8ea...188

Skrevet

Ja, for all del! Om det er noe du brenner for, så sett i gang- men i dag er det pelsdyr som gjelder.

Skrevet

Intensjonen er god, men hva med ex kylling som også blir avlet opp? De har det jo heller ikke bra det korte livet de lever. Skulle man også hatt et fakkeltog for de som mener at beina skal være på sin rettmessige eier også?

Anonymous poster hash: 9c8ea...188

Mener du at man ikke kan engasjere seg for viktige saker, kun fordi det finnes andre grusomheter også?

Anonymous poster hash: 2a1d8...6ad

Skrevet

Vi skal. Sees der! :)

Anonymous poster hash: 535de...bd0

Skrevet

God tur. Brenner dere for det så er det jo bra dere viser det selv om jeg synes det er en tullesak og ikke har det minste imot å bruke pels.

(At pelsdyrnæringen bør utøves på en god måte er en helt annen diskusjon.)

Anonymous poster hash: 86fa0...6a2
Skrevet

God tur. Brenner dere for det så er det jo bra dere viser det selv om jeg synes det er en tullesak og ikke har det minste imot å bruke pels.

Hvorfor i all verden er det en "tullesak"?

Hvordan pelsdyrnæringen utøves og det moralske aspektet ved å bruke pels er jo det samme!

Skrevet

Tror dere virkelig at noe nytt vil skje om dere går i dette toget? Tror dere de i pelsindustrien vil tenke at de nå må legge ned?

Anonymous poster hash: 95224...d10

Skrevet

Tror dere virkelig at noe nytt vil skje om dere går i dette toget? Tror dere de i pelsindustrien vil tenke at de nå må legge ned?

Anonymous poster hash: 95224...d10

Forhåpentligvis ser noen uten sterke meninger det, og bestemmer seg for å lese opp på egen hånd hva dette er. Man påvirker ved at forhåpentligvis færre kjøper det. Har man ikke lenger et market så er det ikke lukrativt å plage dyr for det.

Skrevet

Få hodet ut av rumpa, er du snill.

Skrevet

Flott å gå i fakkeltog, men brrr så kaldt det vil bli når Canada goosen henger hjemme...

Anonymous poster hash: c26bd...cc9

Skrevet

Hva med å heller engasjere dere i å hjelpe fattige familier i Norge? Hjelpe rusmisbrukere i Norge? Nei pelsdyr og kyllinger har det ikke vondt i Norge. Engasjer dere heller i noe viktig, isteden for å kaste bort tiden deres på tullesaker!

Anonymous poster hash: 4ce9e...71e

Skrevet

Hva med å heller engasjere dere i å hjelpe fattige familier i Norge? Hjelpe rusmisbrukere i Norge? Nei pelsdyr og kyllinger har det ikke vondt i Norge. Engasjer dere heller i noe viktig, isteden for å kaste bort tiden deres på tullesaker!

Idiot.

Skrevet

Idiot.

Sakelig svar. Hehe, ler meg ihjel. :) Nei bruker tiden og ressursene mine på viktige ting isteden for fillesaker som ikke har rot i virkeligheten.

Skrevet

Idiot.
Sakelig svar. Hehe, ler meg ihjel. :) Nei bruker tiden og ressursene mine på viktige ting isteden for fillesaker som ikke har rot i virkeligheten.

Signerer den. Du er faktisk en lavpanna idiot. Snakk om å være usympatisk og empatiløs! Håper karma treffer deg midt i trynet.

Anonymous poster hash: 3f420...61d

Skrevet

Det ER lov å gjøre begge deler, vet du. Jeg jobber med og for rusmisbrukere og psykisk syke, jeg gir penger og gaver til fattige, jeg har fadderbarn, jeg er Isbjørnfadder og jeg er imot pels og for bedre vern for dyr.

De fleste av oss klarer fint å bry oss på mange måter og på mange områder. Du klarer det sikkert du også.

Anonymous poster hash: 7a683...524

Skrevet

Lurer på en ting: forskjellen mellom pelsdyroppdrett, kyllingopdrett og slakteri? Og ja, jeg har vært å sett dette med egne øyne for deretter å gjøre meg opp en mening.

Anonymous poster hash: 6f2f4...6f6

Skrevet

Har gått de andre årene, men bor så langt unna nå. Men hadde det ikke vært for det hadde jeg støttet Siri og de andre flinke arbeiderne i Noah med sitt flotte arbeid og stilt opp.

Anonymous poster hash: 4af82...94b

Skrevet

Syns dette er en veldig viktig sak! Flott at så mange kom.

Skrevet

Lurer på en ting: forskjellen mellom pelsdyroppdrett, kyllingopdrett og slakteri? Og ja, jeg har vært å sett dette med egne øyne for deretter å gjøre meg opp en mening.Anonymous poster hash: 6f2f4...6f6

Pelsdyroppdrett er for å lage klær vi ikke trenger. Det er ingen steder det er så kaldt at en må ha på seg pels. Det er en unyttig næring basert på luksus og stor pinsel for dyrene.

Kyllingoppdrett er for å produsere mat. Vi må ikke spise kylling men vi må ha mat. Nyttig for de som spiser kylling, unyttig for en vegetarianer. Kyllingoppdrett kan være til stor pinsel for dyra da de hakker hverandre ihjel ved store anlegg men idag kan en kjøpe kyllingkjøtt ut fra hvor de er oppdratt og dermed påvirke markedet.

Slakteri er for å best mulig slakte dyr på en hygienisk og forskriftsmessig måte. Mennesker er ikke planteetere derfor er slakteri nødvendig. Vi må ha mat. Og vi må for all del behandle maten på en måte som gjør at vi faktisk kan spise den. Hvis ikke risikerer vi tilstander som halal slakting i lastebiler som var på nyhetene for litt siden og maten er ødelagt pga dårlig hygiene.

Anonymous poster hash: af7d3...97f

Skrevet

Hva med å heller engasjere dere i å hjelpe fattige familier i Norge? Hjelpe rusmisbrukere i Norge? Nei pelsdyr og kyllinger har det ikke vondt i Norge. Engasjer dere heller i noe viktig, isteden for å kaste bort tiden deres på tullesaker! Anonymous poster hash: 4ce9e...71e

En må engasjere seg i det en selv brenner for, det en selv ønsker å bruke tid og krefter på. Og ja, det går an å engasjere seg i mange saker på en gang. Det er ikke DU som sitter med fasiten over hva andre skal engasjere seg i. Hva som er "best". Det er opp til hver enkelt av oss og bestemme. Det er det som kalles demokrati. Å være nedlatende mot andres engasjement og fortelle dem hva du mener de heller skal gjøre er svært respektløst. Håper for din egen del at du lærer deg å løfte blikket ditt litt og se lenger enn din egen nesetipp. Det finnes ingen tullesaker. Men det finnes tulledamer.

Skrevet

Lurer på en ting: forskjellen mellom pelsdyroppdrett, kyllingopdrett og slakteri? Og ja, jeg har vært å sett dette med egne øyne for deretter å gjøre meg opp en mening.Anonymous poster hash: 6f2f4...6f6

Pelsdyroppdrett er for å lage klær vi ikke trenger. Det er ingen steder det er så kaldt at en må ha på seg pels. Det er en unyttig næring basert på luksus og stor pinsel for dyrene.

Kyllingoppdrett er for å produsere mat. Vi må ikke spise kylling men vi må ha mat. Nyttig for de som spiser kylling, unyttig for en vegetarianer. Kyllingoppdrett kan være til stor pinsel for dyra da de hakker hverandre ihjel ved store anlegg men idag kan en kjøpe kyllingkjøtt ut fra hvor de er oppdratt og dermed påvirke markedet.

Slakteri er for å best mulig slakte dyr på en hygienisk og forskriftsmessig måte. Mennesker er ikke planteetere derfor er slakteri nødvendig. Vi må ha mat. Og vi må for all del behandle maten på en måte som gjør at vi faktisk kan spise den. Hvis ikke risikerer vi tilstander som halal slakting i lastebiler som var på nyhetene for litt siden og maten er ødelagt pga dårlig hygiene.

En digresjon, men mennesker *trenger* ikke kjøtt :)

Skrevet

Hvorfor i all verden er det en "tullesak"?

Hvordan pelsdyrnæringen utøves og det moralske aspektet ved å bruke pels er jo det samme!

Jeg synes det er en tullesak. Det må være en ærlig sak selv om det er viktig for deg. Jeg mente det når jeg ønsket dere god tur. Det er viktig å si fra om hva man mener er galt og å gjøre noe med det som kan gjøres noe med.

Skrevet

Det var hvertfall et kjempebra oppmøte i Oslo i dag, himmel for et folkehav :)
Har dere sett filmen til Noah om hunden og reven- to gode venner? Voffsen var med i fakkeltoget også i dag. Hun er en ekte hunde-helt som jobber med å søke og finne giftåter ment for rovdyr ute i naturen, når hun ikke er ute og leker med revevennen sin.

post-42-0-72061400-1384033829_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...