Gå til innhold

Vanskeligere å bli gravid etter ks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være vanskeligere å bli gravid etter man har hatt ks? 

Synes det er så rart. Førstemann satt nesten før vi rakk å bli prøvere, mens nå er vi snart i pp8 uten et tegn på graviditet. 

Hadde planlagt ks, men har i det siste begynt å tenke på om arrvevet kan gjøre det vanskelig å bli gravid igjen. Stemmer det? 

Anonymous poster hash: be275...ccc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies vel at 6-7 % blir sterile etter ks.. Men vet ikke hva det ellers vil ha å si. Håper ikke det er sånn, for jeg har også hatt ks... Men, 8 pp er jo ikke utenom normalen da :)

Anonymous poster hash: 81993...aa3
Skrevet

Det hørtes veldig usannsynlig ut.

Jeg hadde ks og ble gravid begge neste gangene på første pp.

Anonymous poster hash: 2f6a4...576

Skrevet

Tok 8 pp før jeg ble gravid. Syns ikke det var lenge med tanke på at førstemann tok over to år.

Anonymous poster hash: 4787f...83d

Skrevet

Ok, det er godt å høre. Da senker jeg skuldrene litt til. Vi var kanskje litt overmodige ettersom førstemann satt med en gang, så da har vi ventet litt for lenge med å prøve på neste etter min mening. Og det får vi svi for nå. Jaja. 

Takk for svar :)

HI

Anonymous poster hash: be275...ccc
Skrevet

Har fire ks, og jun den siste tok 14 pp. Men så var jeg eldre, ulage i stoffskifte m.m og endel arrvev. På de tre første tok det ca 3-5 pp :)

Lykkt til!

Skrevet

Hadde KS på førstemann, ble gravid på første forsøk med andremann :) Lykke til :heiajente:

Skrevet

6-7% blir sterile ? ? Det er høy prosentandel. Kan det virkelig stemme ? Hvordan kan noen tørre og ta selvvalgt snitt da ?

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ta en tur til gynekolog og få sjekket deg (og gjerne også kvalitet på sæden til mannen). Førstemann her satt også 1 pp, og pga keisersnittet (med stor sannsynlighet, i og m at jeg har normal/bra eggløsning og mannen har ok kvalitet) skal jeg snart gjennom lapraskopi på sykehuset og vi er også innvilget prøverør gjennom det offentlige..

Håper kanskje at lapraskopi gjør at vi slipper prøverør..

Dette tok altfor lang tid å avklare fordi gynekologen min mente vi bare skulle prøve og prøve.. jeg skulle ønske jeg hadde stått mer på selv, vi nærmer oss nemlig "faretruende" 40 år vi foreldre og ønsker et søsken til barnet vårt.. :-)

Tvi tvi!

Anonymous poster hash: 7f9ef...ce5

Skrevet

Jeg hadde ett planlagt keisersnitt, og legene sa at det kunne være litt vanskeligere å bli gravid etterpå pga arrvev i livmoren gjorde at det ble vanskeligere å feste seg etterpå. Umulig er det ikke da.

Anonymous poster hash: 283b3...048

Skrevet

Etter første KS så ble jeg gravid igjen før det hadde gått et år. Før det så hadde vi brukt flere år på å bli gravide. Så stemte ikke her ihvertfall.

Anonymous poster hash: 3d473...d9d
Skrevet

Ja, keisersnitt øker risikoen en smule for at man får vansker med å bli gravid. Det kommer primært av muligheten for arrdannelser og sammenvoksninger.

Det stemmer absolutt ikke at et så stort antall som seks prosent blir sterile.

Anonymous poster hash: 0f054...3d7
Skrevet

Vi lager forskjellig arrvev og noen får mer problemer med arrvevet på innsiden av livmoren enn andre...

Jeg har småblødninger pga arrvevet etter keisersnitt, det er jo sånn at innsiden av livmoren gjør seg klar for et egg etter eggløsning og om det ikke festes et egg blør man ut denne "sengen" for egget. Hos meg henger det igjen ting som skulle blødd ut ved mensen i arrvevet og jeg småblør helt til neste eggløsning. 

Kan godt tenkte meg at arrvev også kan gjøre det vanskelig å bli gravid igjen for enkelte.

Anonymous poster hash: 45338...e1f
Skrevet

Tok 8 pp her før nr 2 satt etter KS med nr 1. Ble også bekymret et lite øyeblikk da nr 1 satt 1pp. 

Hadde ikke KS med nr 2, og nr 3 kom tiltross for prevensjon 

Anonymous poster hash: a234e...cfb
Skrevet

Nei det skal ikke ha noe å si. Jeg har 3 barn, alle ks. Satt på første forsøk nr 2 og 3. Kjenner en som fikk barn nr 1 etter 1 pp for så å bruke 5 år på å få til nr 2.. Hun fødte vaginalt.. Snakk med legen?! Og lykke til.

Anonymous poster hash: db86a...5f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...