Gå til innhold

Sønnen min ble "av-invitert" fordi han var frekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som snart fyller 9, han går i 4. klasse.

En av kameratene, , "Per" som han har vært mye sammen helt siden første klasse, skulle ha et lite ekstra-bursdagsbesøk hjemme, og fikk da invitere én venn. Så han inviterte min gutt, som så klart ble veldig glad.

Men neste dag kom han og sa at han ikke kunne komme likevel, for de skulle ha en annen gutt, "Pål", i stedet, for mammaen syntes at min sønn var så frekk, så hun ville ikke ha ham der.

Sønnen min ble ganske betuttet, men godtok det.

Da han forklarte det, spurte jeg om han ikke HADDE oppført seg uoppdragent der hjemme hos de tidligere, det er jo slett ikke utenkelig. Men det kunne han ikke huske. Han trodde kanskje det var en gang han hadde glemt å vasse hendene før maten, og foreldrene hadde måtte be ham gå og gjøre det.

Nå tenker jeg at han godt kan ha oppført seg litt bråkete eller tøffet seg ovefor kameraten. Men det er merkelig at han skal ha vært SÅ frekk at hun ikke vil ha ham der mer.

Fra andre foreldre hører jeg nemlig vanligvis det motsatte - at de eksplisitt, uten at jeg har spurt, sier at han er såååå grei og veloppdragen, og det er sååå koselig å ha besøk av ham.

Per har vært drøssevis av ganger hos oss, om omvendt, og han er absolutt ikke den letteste å ha med å gjøre. Og Pål, som ble invitert i stededet for min, er jo fullstendig bajas, han er rett og slett ikke tam, og finner alltid på gærne ting (men er sinnsykt skjønn og sarjerende likevel, he he)

Jeg liker kjempegodt begge Pers foreldre, og både Per og Pål er noen kjekke gutter - jeg bare syns det er så rart at Per plutselig ikke får være med min sønn lenger. Lurer veldig på hva han har gjort. Hun har heller ikke sagt noe om det til meg.

Sist helg hadde min gutt overnattet hos en tredje kamerat, "Espen" som er naboen til Per. Neste morgen Espen og min gutt komme hjem til oss. Da de kom ut av huset, traff de Per ogen fjerde klassekamerat, "Tore" som hadde overnattet der. De skulle på besøk til Tore, som er VÅR nabo, så de fire guttene slo følge oppover.

Idet de gikk,  hadde Pers mamma sagt til Per at han IKKE fikk lov til å være med hjem til oss hvis min sønn inviterte dem alle inn, og min sønn skulle heller ikke få være med ned til Espen hvis Espen inviterte alle ned til seg.

Syns dette også hørtes utrolig rart ut, og veldig ulikt denne mammaen, som ellers er kjempesnill og hyggelig og imøtekommende. Hvis min sønn er SÅ grusom, bør vel kanskje jeg heller få beskjed, snarere enn at alle de andre blir bedt om å holde seg unna...? Hadde liksom trodd at hun ville ha sagt det til meg hvis han hadde poppført seg unormalt dårlig.

Hva tenker dere?

Kanskje det bare en Per som bruker mammen som påskudd for å ikke være me sønnen min? At hun egentlig ikke har sagt disse tingene i det hele tatt?

Det virker mer sannsynlig, og sikkert ikke så merkelig oppførsel for en 8--9-åring.

Anonymous poster hash: d45cf...c8e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det greieste er vel å spørre moren til Per. Si at du har oppfattet at det er mye frem og tilbake med guttene og at din sønn har sagt at Per ikke får lov å være sammen med ham. Sjekk ut hva som har skjedd i en åpen og spørrende tone.

Skrevet

Ville tatt en liten prat med MammaPer jeg og få oppklart litt.

Skrevet

Jeg tenker at svaret på det du lurer på kan ingen her inne svarer deg på:)

...men hadde det vært meg hadde jeg spurt mammaen til Per( eller var det Pål ?) rett ut om hva som har skjedd siden hun ikke ønsker at hennes barn skal være sammen med mitt ( eller ditt) noe mer!

Noe har skjedd og som mamma ville jeg ihverfall prøvd å finne ut av det:)

Skrevet

Jeg tenker at svaret på det du lurer på kan ingen her inne svarer deg på :)

...men hadde det vært meg hadde jeg spurt mammaen til Per( eller var det Pål ?) rett ut om hva som har skjedd siden hun ikke ønsker at hennes barn skal være sammen med mitt ( eller ditt) noe mer!

Noe har skjedd og som mamma ville jeg ihverfall prøvd å finne ut av det:)

Ja, dere har vel rett, jeg får nesten bare spørre henne.

Anonymous poster hash: 928fb...a4c

Skrevet

Dette ble helt Per, Pål og Espen Askeladd i hodet mitt. ;) Ring og spør konkret hva som har blitt gjort, men også hvordan det kan rettes opp i. Det lar seg sikkert ordne. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...