Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #26 Skrevet 8. november 2013 Har dere ikke mat? Er skrapa selv (har penger på buffer da) men vi trenger ikke bruke penger hver dag. Lønn kommer på tirsdag, så vi får holde ut. Babyen har bleier og får gratis melk, og mat har vi så vi klarer oss. Kjedelig, men det går! Anonymous poster hash: ab982...fc8
Søs Skrevet 8. november 2013 #27 Skrevet 8. november 2013 Ta i bruk ALT av varer i frys, kjøleskap og skap.
mamma_bergen Skrevet 8. november 2013 #28 Skrevet 8. november 2013 Det har da ingenting for seg å kommentere at hi skulle hatt en buffer!?!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #29 Skrevet 8. november 2013 Det er faktisk ganske ille at lønna er forsinket, hvis den skulle ha kommet til i dag. Det har skjedd en gang på min jobb, og det ble ramaskrik. Mange har automatisk trekning av regninger på lønningsdag av regninger og avdrag på boliglån, og kommer ikke lønna den dagen likevel så risikerer man at det trekkes til man er i null og ikke har ei krone igjen til helgehandelen og planlagte aktiviteter. Dette må du ta opp med arbeidsplassen din, så det ikke skjer igjen. Hvis du har mat i kjøleskap og fryser så er det bare å være litt kreativ så gård et nok helt fint, selv om det er kjedelig. Anonymous poster hash: d87ce...fa0
Jippipippi Skrevet 8. november 2013 #30 Skrevet 8. november 2013 Dere kan jo handle på Coop kortet om dere har "penger" utestående der
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #31 Skrevet 8. november 2013 Får makk av dere som svarer og kommer vitende med pekefingeren om at dette burde HI unngått, og det er totalt uansvarlig når man har barn osv... Det hjelper da ikke HI en dritt! Er bufferen tom, så er den tom! Forståelsen hos enkelte er jo lik null... Hva med å be seg selv på middag til svigers, foreldre eller venner? Har du noe i skapet du kan bake av, så kan jo du stille med dessert? Ta et raid i frysa, pant flasker, lån i sparegrisen til unga, spør foreldre/søsken om et lite lån... Pleide å høre om moren min trengte husvask jeg, så betalte hun meg litt. Vinn-vinn situasjon for begge. Når jeg var ung og fast kunde i nærbutikken gikk det ann å handle på krita også, men det er vel slutt på det nå for tiden. Håper det ordner seg:-) Anonymous poster hash: 734eb...09b
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #32 Skrevet 8. november 2013 Jeg har ikke overflod ned penger selv. Har 178,- til mandag morgen, men har all mat vi trenger og ingen ubetalte regninger. Har bufferkonto med en god sum, men har ikke tenkt å bruke av den ved mindre vi absolutt må. Med tre barn er det ganske uansvarlig å ha så lite penger og ingenting ekstra å ta av. Tenk om en av dere må til legen akutt eller må ha medisiner akutt, hva gjør dere da? Anonymous poster hash: 6195a...6ca Ambulanse? Anonymous poster hash: 1036c...2bf Ville du ringt ambulanse om du feks klemte fingeren din og trengte legebehandling? Akutt, som i ikke kan vente til mandag, ikke livstruende! Anonymous poster hash: 6195a...6ca De fleste legevakter har regning å tilby, det dekker også medisiner man kan hente ut hos de, de har nok for en helg om man må starte med det samme på medisinene Anonymous poster hash: 3c7ef...40a
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. november 2013 #33 Skrevet 8. november 2013 Her var det da noen pekefingre på de mest latterlige ting?! HI sier bufferen er tom, ble tømt nylig, hvorfor påpeke at hun burde ha en? Legevakt? Tja, så vidt jeg vet får man fint med seg regning der altså, det gjelder også for medisiner man kan få med seg derifra. Og reseptbelagte medisiner kan man faktisk få faktura på.. Jeg fikk det sist jeg var syk, fikk faktura på antibiotika hos Apotek 1 Så den delen er det ikke noe stress med for HI. Ellers har du fått mange gode tips her HI. Sist runde hadde vi 14 kr for helga, pga at samboeren ikke fikk lønn på fredag slik han skulle. Det gikk jo bra det, har to unger selv. Vi skrapet fryseren den helga, ble en del nyskapende middager, men funket helt fint Svigermor inviterte til lunsj to dager også, så vi skulle spare på brødet vårt. Også solgte vi unna ting vi ikke trengte, enda det bare ga 20,- her og 70 ,- der, så ble det jo penger ut av det også Bor dere nær Coop obs? Eller Spar/ Eurospar? De har 10 kr marked ut morgendagen
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #34 Skrevet 8. november 2013 Jeg har ikke overflod ned penger selv. Har 178,- til mandag morgen, men har all mat vi trenger og ingen ubetalte regninger. Har bufferkonto med en god sum, men har ikke tenkt å bruke av den ved mindre vi absolutt må. Med tre barn er det ganske uansvarlig å ha så lite penger og ingenting ekstra å ta av. Tenk om en av dere må til legen akutt eller må ha medisiner akutt, hva gjør dere da? Anonymous poster hash: 6195a...6ca Jeg blir provosert over å lese "...er det ganske uansvarlig å ha så lite penger og ingenting ekstra å ta av." HI forteller at de hadde buffer, men at hele denne har måttet gå med denne måneden pga uforutsette utgifter. Og vet du hva - det er faktisk ikke alle som en gang har råd til å ha en bufferkonto. Ikke fordi de er uansvarlige, men fordi det faktisk ikke finnes penger noen gang å bygge opp en buffer. At alle burde hatt store bufferkontoer og gjerne sparekontoer i tillegg.... Selvfølgelig! I en ideell verden..... HI - hvis du har mel og ingredienser til å bake, så kan du bake gode brød, rundstykker og/eller kaker uten ekstra kostnader. Har du litt bær i fryseren kan du lage kjempegod dessert eller kake, eller smoothies. Kanskje har du nok ingredienser til å lage en pizza også? Hvis du har fryser, så tar du et dypdykk i fryseren og bruker av det dere har der. Anonymous poster hash: 5d2ce...f8c
Niccolina Skrevet 8. november 2013 #35 Skrevet 8. november 2013 Det er en del som har lønningsdag i dag da.. Lønningsdato kan variere mye ut fra hvilken bedrift du har. Jeg jobber f.eks i ISS og vi får lønn den 8. hver måned. HI: Har du DNB som bank? I såfall vil jeg gjerne bistå deg om det er sånn at det er krise for dere <3 Jeg har DNB og i såfall ville pengene kommet nesten med en gang om du har samme bank. Send meg gjerne en PM
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #36 Skrevet 8. november 2013 Jeg har ikke overflod ned penger selv. Har 178,- til mandag morgen, men har all mat vi trenger og ingen ubetalte regninger. Har bufferkonto med en god sum, men har ikke tenkt å bruke av den ved mindre vi absolutt må.Med tre barn er det ganske uansvarlig å ha så lite penger og ingenting ekstra å ta av. Tenk om en av dere må til legen akutt eller må ha medisiner akutt, hva gjør dere da?Anonymous poster hash: 6195a...6ca Ambulanse? Anonymous poster hash: 1036c...2bf Ringer ikke ambulanse vist man har halsbetennelse osv... Idiotisk svar.... Anonymous poster hash: 288d7...92b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå