Gå til innhold

For streng "straff" ? (tenåring)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 15 år gamle datter er og har vært mye på samme måte. Eller var mer tidligere ikke så mye nå lenger.

Hennes pappa, min eks takler disse utbruddene bedre og på en annen måte en meg, så det har på en måte blitt hans greie. Men jeg prøver å ikke hisse meg opp for mye, jeg prater normalt til henne. Siden jeg også har ei på snart 1 år, så bruker jeg en del tid på henne på morran, og 15 åringen ordner seg sjøl. Sjelden så mye krangling og skriking på morgnene. Vi har mest av det på ettermiddager, og fridager...

Det jeg tenker er jo at de ønsker at foreldrene skal snakke til de og  bli litt sinte, så de har grunn for å skrike tilbake. De vil  ha oppmerksomheten de får når de har "utbruddene" sine... Akkurat som  barn i trassaldern vil ha oppmerksomhet, jo mer oppmerksomhet de får når de trasser mest jo verre blir det og lenger varer det...

Min eks har begynt med å overse henne når hun har utbruddene sine, later som han ikke hører, ser... Er litt likgyldig til det.... Og det har faktisk hjulpet... Da har hun ikke hatt noe lyst til å skrike til han eller konfrontere han  om hvor streng og  dust han er..... Dette gjorde han også når han hadde med henne og eller broren ut når de var små og  trasset. Da bare satte han seg å leste en avis, eller noe og gav de ingen som helst oppmerksomhet... Og det var ikke lenge de trasset i butikken etc for å si det sånn.. Så det funker... For noen...

Anonymous poster hash: 52ef7...060
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da oppfører hun seg fint fordi hun vil ha tilbake tingene sine, ikke fordi hun har respekt for deg. For det er det tydelig at hun ikke har.

Anonymous poster hash: 27f63...89f

Tenåringer er hormonelle, og strekker grenser overfor foreldrene. Det er faktisk veldig normalt. Så lenge det funker å beslaglegge ting hun verdsetter høyt, så er det vel det som er poenget?

Anonymous poster hash: d181d...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...