sug lut Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Av omtanke for resten av folket skal jeg - i morgon, i morgon, men ikkje i dag - svare deg her, o tv-nerd, så jeg starter med å kopiere over innlegget ditt fra den andre tråden så jeg veit hva jeg skal svare på i lunsjen i morra : "Oo skipping down memory lane - ally mcbeal:) joda likte den, men litt som judging amy - det kunne jo aldri gå bra. Når noe positivt skjedde og det var noe annet enn tårer og vrede i spedd dansende babyer og unisex toaletter, så skjedde det noe - tak som faller ned, skyting, sykdom og u name it. Men man skal ikke kimse av memory lane!Jeg hadde min egen tur ned den stien tidligere (når lillebølla faktisk sov..) - the ever so lovely mr darcy himself. Nyinnkjøpt med Colin firth til min odel og eie og ikke bare på regnværsdager! Husker enda torsdagskveldene med jentene når vi var tenåringer og hviiiinte over kjekkaser Nå om dagen tar vi det som enn måtte være på kassa! Lillegutt tar seg en beta mat når "den 7ende himmel " går og det er nå fast. Ikke mye action og ikke så halvgærnt når det kommer til Jesus og gjengen (jeg er ikke med i den klubben) pluss det slår det andre av kvalitetstv man finner rundt halv ni på morran..Jo jeg har begynt på Veep! Blir ikke helt enig med meg selv der - det humres litt, men ikke mer,." To be continued...
Iiiiik Skrevet 8. november 2013 #2 Skrevet 8. november 2013 Mitt TV-nerderi (fint ord for TV-slave forresten, det ene høres mye mer intelligent ut enn det andre): jeg fikk med meg nesten to sesonger av Breaking Bad. En herlig blanding av absurd komikk og uendelig desperasjon. På en side totalt usannsynlig, på den andre side en troverdig fremstilling av hva vi kan ty til når situasjonen er desperat nok. Men så syntes jeg etterhvert at det usannsynlige fikk overvekt og at det brutale ble for påtrengende, så jeg droppet ut. Fylte tomrommet med Homeland, den har noe av det samme i blandingen mellom desperasjon og hverdagslighet, galskap og normalitet. Intelligent er det også. Savner komikken i Breaking Bad, men synes virkelig at Homeland har noe for seg! Og så ser jeg Orange is the new black og der er det virkelig komikk, desperasjon, normalitet og galskap i en vill blanding. Liker at det er et kvinnefengsel og liker at damer er noe annet enn pynt i den rå verdenen. Og så lengter jeg etter en ny sesong av Mad Men. Vet ikke hvorfor det er den serien hvor jeg virkelig har holdt interessen over flere sesonger, det skjer jo veldig lite, men den har fenget meg gjennom fire sesonger.
sug lut Skrevet 8. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2013 Altså: Ally er drit irriterende men av og til fin og søt og sår på en måte som det fortsatt går an å se, og så er det noe med hele tidsånden som er fint å se igjen... og så korte skjørt da gitt! Jeg misliker Colin Firth i alle roller, dessverre, han er omtrent så interessant og attraktiv som et utskåret troll, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Og så er jeg ikke så hekta på Austen-filmatiseringer heller, eller generelt kostymedrama, jeg gidder ikke Downton Abbey engang (det er faktisk sosialt stigmatiserende, har jeg skjønt). Men er det ikke påfallende at kostymedrama ikke ser ut til å inspirere til nerderi på samme måte som fx Breaking Bad, Prison Break (skulle ønske jeg aldri hadde sett den så jeg kunne se den en gang til helt uten å vite hva som skjer! superserie!) eller S60? Jeg prøvde å se på den som begynte nå, hva heter den igjen... Blacklist? Men den ble dum litt for fort, så to episoder holdt. Homeland begrenses av at jeg misliker hovedpersonen(trynet på skuespilleren), akkurat som med Dexter. Så da blir det lett litt reruns av gammelt... Orange is the new black har jeg ikke noe forhold til, hvor går den? Og Veep?
sug lut Skrevet 8. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2013 Mitt TV-nerderi (fint ord for TV-slave forresten, det ene høres mye mer intelligent ut enn det andre): jeg fikk med meg nesten to sesonger av Breaking Bad. En herlig blanding av absurd komikk og uendelig desperasjon. På en side totalt usannsynlig, på den andre side en troverdig fremstilling av hva vi kan ty til når situasjonen er desperat nok. Men så syntes jeg etterhvert at det usannsynlige fikk overvekt og at det brutale ble for påtrengende, så jeg droppet ut. Fylte tomrommet med Homeland, den har noe av det samme i blandingen mellom desperasjon og hverdagslighet, galskap og normalitet. Intelligent er det også. Savner komikken i Breaking Bad, men synes virkelig at Homeland har noe for seg! Og så ser jeg Orange is the new black og der er det virkelig komikk, desperasjon, normalitet og galskap i en vill blanding. Liker at det er et kvinnefengsel og liker at damer er noe annet enn pynt i den rå verdenen. Og så lengter jeg etter en ny sesong av Mad Men. Vet ikke hvorfor det er den serien hvor jeg virkelig har holdt interessen over flere sesonger, det skjer jo veldig lite, men den har fenget meg gjennom fire sesonger. Ja, nerderi er et hedersord, så vi velger det! Jeg har ikke skaffet mer enn første sesongen av BB ennå, men ungen så hele og var bare knust og ødelagt på beste vis etterhvert som det bare ble verre, så kanskje jeg fortsetter ved leilighet. Han mente nok også at sesong 2 var svak, så kanskje du skal gi den litt mer?
Gjest Helle_Høygir Skrevet 8. november 2013 #5 Skrevet 8. november 2013 Mitt hjerte frydet seg over en ny nerderi tråd! Så herlig å kunne lese de bevingede ord mens jeg sitter her og venter på at lillebølla skal sovne. Foreløpig holder det at a mor bare sitter ved siden av og er her Downton abbey nei der er jeg så blank som det går an å få det. Vel jeg fikk med meg at en eller annen ble utradert i en episode som trolig gikk 1 juledag eller lignende borti england og det skapte ramaskrik uten like på Twitter (hva man ikke lærer hos graham Norton)! Det holder forøvrig med den ene austen og solide muligheter for at det er kun nostalgien som teller inn her. Dog hun som spiller mot Colin er ikke så dum. F.eks samme stykket, men med keira knightly - overhodet ikke aktuelt en gang. Veep går på NRK 2 kl 21.30 på torsdager, men det ser ut som man kan se hele greia her - http://tv.nrk.no/serie/visepresidenten Jeg så et intervju med en av skuespillerne i "new girl" hos Ellen DeGeneres her om dagen og den virket jo lovende; http://en.wikipedia.org/wiki/New_Girl_(TV_series) . Men om den er å finne på norske skjermer er noe helt annet.. Og det er jo ikke serie i den forstand selv om det er serie, men jeg har en forkjærlighet for Masterchef Australia. En ting er det morsomme de gjør og et og annet fiffig triks man plukker med seg, men i motsetning til de amerikanske tilsvarende program hvor deltagerne ønsker hverandre omtrent daue, så heier disse folka på hverandre. De hjelper hverandre om enn står fast eller trenger en hånd. Og dommerne er genuint glade for å se at folk lykkes. Jeg husker en episode hvor en fyr hadde bomma og var skikkelig lei seg og skuffa - den ene dommern avbrøt og satte seg ned med han og sa at vi har alle vært der en gang, vi gjør feil og lærer av det - hjalp han til å komme over den skuffelsen. Medmenneskelighet og godhet mot hverandre er jo ikke hverdagskost på tv Så får vi se når jeg slukner ikveld - når lillebølla syns det er stas å våkne hvert 20 minutt i perioder så er det rart jeg klarer å holde meg våken til nytt på hytt..
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 8. november 2013 #6 Skrevet 8. november 2013 New girl går på tv2, jeg ser den på sumo Enkel humor som er helt grei når man trenger å koble ut hjernen en liten stund.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 8. november 2013 #7 Skrevet 8. november 2013 Mtp tanke på lillebøllas søvnmønster så virker det til tider som om min hjerne er permanent koblet ut, så det passer jo perfekt hehehehehe:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. november 2013 #8 Skrevet 8. november 2013 Er det ingen som nerder på Game of Thrones, Under the Dome, Once Upon A Time og den typen serier? Alternativt CSI (med Grissom, såklart), Castle, The Mentalist (oooooh, Patrick Jane ) og The Black List? Sånne "dameserier" er ikke helt i min gate, eneste er Greys, da
Gjest Helle_Høygir Skrevet 8. november 2013 #9 Skrevet 8. november 2013 Me like Patrick Jane, men den serien skremte bejesusen av meg. Det røde smileyfjeset- jeg hadde en periode med sterk skrekk fascinasjon som yngre og ble trolig permanent kurert. Csi kan jeg også være enig om - det gikk sport i å få med seg onlinerne til Horatio Caine hehe
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 8. november 2013 #10 Skrevet 8. november 2013 Castle, under the dome og scandal er bra serier Homeland er også bra.
Gjest Kira Skrevet 8. november 2013 #11 Skrevet 8. november 2013 Er det ingen som nerder på Game of Thrones, Under the Dome, Once Upon A Time og den typen serier? Alternativt CSI (med Grissom, såklart), Castle, The Mentalist (oooooh, Patrick Jane ) og The Black List? Sånne "dameserier" er ikke helt i min gate, eneste er Greys, da Jeg er en av de (få!) som aldri har sett en episode av Greys eller lignende serier, men elsker Castle, CSI og The mentalitet. Liker også Cold case og Special Victims unit. Enkelte av seriene som er nevnt i denne tråden har jeg aldri hørt om!
Iiiiik Skrevet 8. november 2013 #12 Skrevet 8. november 2013 Er det ingen som nerder på Game of Thrones, Under the Dome, Once Upon A Time og den typen serier? Alternativt CSI (med Grissom, såklart), Castle, The Mentalist (oooooh, Patrick Jane ) og The Black List? Sånne "dameserier" er ikke helt i min gate, eneste er Greys, da Breaking Bad og Homeland er langt unna dameserier. Mad Men er det mange av mine (riktignok i grenseland til metroseksuelle) kamerater som liker veldig godt. Jeg har ikke sett Game of Thrones, men den tror jeg jeg ville likt. The Mentalist liker jeg ikke. Liker ikke skuespilleren og synes handlingen er lite troverdig. CSI er helt OK.
Ugl@ ruger... Skrevet 9. november 2013 #13 Skrevet 9. november 2013 En tråd etter min smak. For tiden koser meg meg i David Lynch og Mark Frost univers Twin Peaks. Netflix <3
Gjest Helle_Høygir Skrevet 9. november 2013 #14 Skrevet 9. november 2013 Forøvrig som den elsker av all things British så heier jeg hardt på Miranda. NRK sendte det tidligere, men litt usikker på om de fyrer i gang sesong 3 snart. Har en liten utfordring nå om dagen siden mini sjeldent ønsker at mora skal se på tv over lengre tid, så da blir det enten etter legging - da er det overhengende fare for nærmest bevisstløs mor innen kl 21 eller på dagtid når det ammes for ørteogfortiende gang. Og da tilsier det serier som enten jeg raskt kan plukke opp fra forrige stopp eller noe som varer kort - 30 min eller slikt. Jo Luten - vi likte bunheads ikke sant? Kom vi frem til noe klokt det? For nå er den lagt ned.. Men regissøren har laget en farewell dance - http://m.youtube.com/watch?v=KV9-QxQI2Ew Det kribler i mine gamle danseføtter..
sug lut Skrevet 10. november 2013 Forfatter #15 Skrevet 10. november 2013 Mitt hjerte frydet seg over en ny nerderi tråd! Så herlig å kunne lese de bevingede ord mens jeg sitter her og venter på at lillebølla skal sovne. Foreløpig holder det at a mor bare sitter ved siden av og er her Downton abbey nei der er jeg så blank som det går an å få det. Vel jeg fikk med meg at en eller annen ble utradert i en episode som trolig gikk 1 juledag eller lignende borti england og det skapte ramaskrik uten like på Twitter (hva man ikke lærer hos graham Norton)! Det holder forøvrig med den ene austen og solide muligheter for at det er kun nostalgien som teller inn her. Dog hun som spiller mot Colin er ikke så dum. F.eks samme stykket, men med keira knightly - overhodet ikke aktuelt en gang. Veep går på NRK 2 kl 21.30 på torsdager, men det ser ut som man kan se hele greia her - http://tv.nrk.no/serie/visepresidenten Jeg så et intervju med en av skuespillerne i "new girl" hos Ellen DeGeneres her om dagen og den virket jo lovende; http://en.wikipedia.org/wiki/New_Girl_(TV_series) . Men om den er å finne på norske skjermer er noe helt annet.. Og det er jo ikke serie i den forstand selv om det er serie, men jeg har en forkjærlighet for Masterchef Australia. En ting er det morsomme de gjør og et og annet fiffig triks man plukker med seg, men i motsetning til de amerikanske tilsvarende program hvor deltagerne ønsker hverandre omtrent daue, så heier disse folka på hverandre. De hjelper hverandre om enn står fast eller trenger en hånd. Og dommerne er genuint glade for å se at folk lykkes. Jeg husker en episode hvor en fyr hadde bomma og var skikkelig lei seg og skuffa - den ene dommern avbrøt og satte seg ned med han og sa at vi har alle vært der en gang, vi gjør feil og lærer av det - hjalp han til å komme over den skuffelsen. Medmenneskelighet og godhet mot hverandre er jo ikke hverdagskost på tv Så får vi se når jeg slukner ikveld - når lillebølla syns det er stas å våkne hvert 20 minutt i perioder så er det rart jeg klarer å holde meg våken til nytt på hytt.. Lillebølle må lære gode nerdevaner. Jeg har ikke testet ut Veep, men jeg bør nok det - håper bare JLD ikke er for mye Elaine/Christine, har liksom til gode å se noe særlig bredde eller dybde eller fravær av fakter som går igjen fra en serie til en annen hos henne. Litt som Jennifer Aniston (som jeg forøvrig liker bedre enn JLD), men der håper jeg på noe annet i den nye filmen (something something Miller, husker ikke tittel og drakk for mye vin i går til å orke å goodle. Eller google, som andre kaller det.) Ja til Masterchef Australia! Helt enig i alt du sier. Og det fører meg til en annen pet peave: hvorfor er det dønn umulig for norske utgaver av noe som helst å bli annet enn pinlig? Jeg skjønner jo at det blir forskjeller, mentalitetsforskjeller, enten det er Masterchef eller Top Model eller QI, men må den norske versjonen alltid være så flatt-på-magan-ubrukelig? Masterchef og TM USA: bitchorama og spes. TM voldsomt udannet og uopplyst. MC UK og TM UK og QI (som jo er essensen av UK): bra, solid, en viss godhet og glede og britisk essens, samt dyktige folk i alle ledd. OZ MC og TM: gode, jordnære, fine, varme og støttende, som du sier (jeg har da heller ikke møtt en eneste australier irl som ikke funka). Så kommer vi: TM Norge er bare vassent og amatørmessig og unødvendig (men forsåvidt ser jeg det jo for the cheap thrill så kanskje det kan sies å funke), MC Norge er ikke mulig å se på i det hele tatt fordi jeg får endetarms-spasmer og kløe, og Brille som liksom skal være QI er så uproft, umorsomt, uopplyst og lavpanna at det er rart de får sendetid. Å, for et langt avsnitt. Tror jeg nesten må legge meg litt igjen. Men da må jeg jo reise meg først og det orker jeg ikke. Kanskje jeg rekker fjernkontrollen og kan sove litt tv i stedet.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 10. november 2013 #16 Skrevet 10. november 2013 Goodling er en kunst JLD har beveget seg noe vekk, men mja jo det er nok noe der. Du får se hva du synes - jeg er ikke helt sikker må jeg innrømme. Jeg kjenner mitt hjerte varmes når du snakker om QI og den britiske essensen - at det finnes en sjel der ute i verden som meg er jo bare en fryd! Etter å ha sett programlederne for The great british bakeoff på div talkshow, så skulle jeg ønske det kunne gått på bbc norden. Men fandensfordømte altibox har bestemt seg for at den ene av bbc'ene som sender slikt, nei den trenger vi ikke sende her... TM Norge - hehehehehehehe amatør ja der har du rette ordet. Jeg skyr det som pesten rett og slett. Og MC Norge - hvorfor, hvorfor spør jeg må det alltid være "kjendis" kokker med i slike program? Også det kopi bakeprogrammet på Fem som jeg ikke aner hva heter - de rasker med seg det ikke a, b eller c kjendiser, men noe nærmere k, l, m og n kjendiser. MC er jo amatør kokker som kjemper seg frem, ikke wannabees som knapt har åpnet en pakke Melange i sitt liv (og som dermed burde vite at ekte smør er bedre hehe). Jo enig - kløe og spasmer er eneste muligheten der. Brille - voksne mannfolk som tusser på seg og nok er nok fra den kanten. Rett og slett. Min hukommelse sier at Luten liker godset? For om enn så langt unna fotballfan jeg er så varmer det at Godset vant
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. november 2013 #17 Skrevet 10. november 2013 Ah, QI er fantastisk. Stephen Fry er gull!
ms.Pond Skrevet 10. november 2013 #18 Skrevet 10. november 2013 (endret) Her har jeg gått glipp av noe. QI? Stephen Fry? Do go on! Elelrs har breaking bad gått i nesten to hele sesonger her, men også her datt vi av mot slutten av andre. Tror kanskje vi så den ferdig forresten, men lenger kom vi altså ikke. Gikk over på noe mildere, Weeds, og så det i et par-tre sesonger. Og nå er vi tilbake på vår harde kjerne, sci-fi-nerdenes nerdeserie; doctor who. Man skal rekke mye før skjebnedatoen 23 november! Puh. Så lite tid... I ledige øyeblikk foran skjermen går det litt i scrubs, litt i bones, og litt i true blood, hvor jeg har gått glipp av masse, såvidt jeg kan se. Bortimot en hel sesong, og MASSE drama. Jøye meg. Det er noe hypnotisk ved den serien, selv om den irriterer meg grønn til stadighet og jeg sverger på at jeg aldri skal se den mer, så sniker jeg meg brått tilbake. Men hvor i alle dager kan jeg se episodene jeg har gått glipp av?? Netflix, fix it! Orange is the new black er forresten en netflix-serie luten, tror ikke den går ndre steder. Men nå som jeg har hørt og sett her om så mange som ser den, så tror jeg jeg må gi den en sjanse selv. Game of Thrones er det på tide å rote seg tilbake til. Men jeg ble så forbannet over visse skifter i sesong to at jeg rett og slett boikottet hele opplegget. Jeg kjenner fortsatt at det koker når jeg tenker på det. Så man kan vel si at jeg har gått glipp av.... litt? Utover det var serien fantastisk, og jeg burde virkelig sette meg ned og nistirre på det for å komme meg ajour. Etterhvert, når sinnet har lagt seg. Åh, jeg har så mange serier! Så mange unyttige, men så fortryllende, timer foran skjermen, fortapt i en eventyrverden eller spennende oppklaring på ufattelig vis. Oi oi. Endret 10. november 2013 av mama foodie
frk Nilsen Skrevet 10. november 2013 #19 Skrevet 10. november 2013 Nerder på GoT, Dr.Who, litt på Torchwood, CSI Følger med på Marsterchef Australia, så mye bedre enn amerikanske og norske varianten.
sug lut Skrevet 10. november 2013 Forfatter #20 Skrevet 10. november 2013 Nerder på GoT, Dr.Who, litt på Torchwood, CSI Følger med på Marsterchef Australia, så mye bedre enn amerikanske og norske varianten. Hva er Torchwood (ja, jeg kan goodle, som det heretter skal hete, men jeg vil heller høre fra noen jeg tror på)?
sug lut Skrevet 10. november 2013 Forfatter #22 Skrevet 10. november 2013 Oooh, Torchwood! ❤❤❤ Luremus!
frk Nilsen Skrevet 10. november 2013 #23 Skrevet 10. november 2013 Nerder på GoT, Dr.Who, litt på Torchwood, CSI Følger med på Marsterchef Australia, så mye bedre enn amerikanske og norske varianten. Hva er Torchwood (ja, jeg kan goodle, som det heretter skal hete, men jeg vil heller høre fra noen jeg tror på)? Spin-of fra Dr.Who Nerdefaktor med en dæsj action
ms.Pond Skrevet 10. november 2013 #25 Skrevet 10. november 2013 Ååå Torchwood er det lenge siden jeg har sett! Men det må bli den originale serien. Den nye ble for mørk for meg, og for dumt å fortsette egentlig, etter det som skjedde i originalserien. Hmm, har mye å se meg opp på ser jeg. Torchwood er en spesialenhet for mystiske og utenomjordiske fenomener. Britisk serie. Masse spenning, action, og sci-fi nerderi En spinoff fra Doctor Who, og de to seriene overlapper innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå