Rivjernet Skrevet 7. november 2013 #26 Skrevet 7. november 2013 En jente på 17 år blir gravid med en flørt. Flørten er 8 år eldre og bruker henne for sex. Det var han som tok initiativ til kos og kontakt. Ingen nevner noe om kondom ved samleiet som gjorde henne gravid. Hvem er mest 'skyldig' i graviditeten? Hun som er mindreårig, men over den seksuelle lavalderen, eller han som var å regne som voksen, men mann (og leverer bare varen). Anonymous poster hash: 301d3...585 50/50 men: Selvfølgelig forventer jeg litt mer "vett" fra den godt voksne mannen. Allikevel er det jenta som blir gravid, og til syvende sist er det hun som må bære frem barnet, eller velge og ikke bære frem barnet.
Mrs Smith Skrevet 7. november 2013 #27 Skrevet 7. november 2013 Kan overhodet ikke skjønne hvorfor du mener mannen skal ha større ansvar for graviditeten enn henne? Om hun ikke ønsket barn skulle hun ikke hatt sex uten beskyttelse, så enkelt som det. Det samme gjelder selvfølgelig mannen. Ingen har mer ansvar enn den andre! Anonymous poster hash: 324d5...e52 En 17-årig jente vet godt hvordan hun blir gravid, men kan være barnslig og naiv i nuet, kanskje hun til og med drømmer om fn liten "dukke" hun kan pynte. En 25-årig voksen mann burde enklere se konsekvensen av sex uten prevensjon, hvis han ikke er godt under gjennomsnittet utviklet mentalt.
skjotta Skrevet 7. november 2013 #28 Skrevet 7. november 2013 If you're old enough to play the game, you're old enough to take the blame ;-)
Ugl@ ruger... Skrevet 7. november 2013 #29 Skrevet 7. november 2013 50/50, ei normalt oppegående jente på 17 år vet at samleie uten beskyttelse kan føre til graviditet. Men, hvis denne mannen sjekka jenta full, for så å få henne i seng så vil jeg legge hovedtyngden av ansvaret på ham. Så avhenger på måten dette samleie fant sted. Gutter i 20 årene er ikke helt voksne bestandig de heller, hender feil hode tar avgjørelsen ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #30 Skrevet 7. november 2013 Gutter i 20 årene er ikke helt voksne bestandig de heller Nøyaktig det samme kan sies om 17 år gamle jenter. Anonymous poster hash: a6137...a21
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #31 Skrevet 7. november 2013 Om man har sex uten beskyttelse så er det vel fordi man ikke har noe i mot å lage baby? Er det noen som ikke er happy her? Da var det den som burde tatt ansvar. Anonymous poster hash: ba57a...378
Ugl@ ruger... Skrevet 7. november 2013 #32 Skrevet 7. november 2013 Gutter i 20 årene er ikke helt voksne bestandig de heller Nøyaktig det samme kan sies om 17 år gamle jenter.Anonymous poster hash: a6137...a21 Helt klart, men en 17 åring er juridisk sett " lovlig", dvs ansvarlig for sin egen seksualitet. Å jeg har selv vært ung og naiv, det nytter ikke å skylde på andre for ting man selv angrer på i ettertid så lenge det er gjort frivillig der og da.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #33 Skrevet 8. november 2013 Interessant å lese svarene deres. Jo, jeg var den 17 år gamle jenta for en god stund siden. Jeg snakket med en venn mens jeg gikk gravid. Hun gratulerte meg og et sted i samtalen kom det frem at hun mente at min graviditet var planlagt. Jeg spurte hvorfor, og fikk til svar at jeg hadde jo hatt ubeskyttet sex. Det ga meg litt å tenke på. Var graviditeten egentlig i underbevisstheten planlagt? Jeg hadde sluttet å røyke, begynt å leve et sunnere liv og visste at jeg ikke gikk på p-pillen. Jeg visste hvordan man kunne bli gravid ja, men jeg visste ikke om eggløsning og slike ting. Til venner sa jeg, som tidligere hadde elsket barn, at jeg ihvertfall ikke vil ha barn før jeg har levd ungdomslivet. Han jeg lå med sa at han vil lage barn med meg. Vi lo det bort og det ble ikke et tema før nå, ungen er født og jeg klarer ikke å skjønne hvorfor han ville ha barn, for han stiller ikke opp for fem flate øre. Hi Anonymous poster hash: 301d3...585
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #34 Skrevet 8. november 2013 Og grunnen til at jeg trengte å skrive denne tråden er at mange felles venner av meg og barnefar, samt hans familie mener at jeg forførte han til å gjøre meg gravid. At han ikke ville blitt far hadde det ikke vært for fitta mi. At det at han ble far til min unge er noe negativt som jeg ene og alene er skyld i. Har 6 års erfaring på baken nå. Jeg vet mer enn jeg visste da. Jeg VET at jeg hadde hatt vanskeligheter med å presse ut sæden til en mann oppi skjeden min dersom han ikke ga sitt samtykke. Nå vet jeg at jeg alene ikke er svaret på graviditeten. Hi Anonymous poster hash: 301d3...585
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #35 Skrevet 8. november 2013 Begge er like ansvarlige, og hvis hun velger og beholde husker nok han kondom i fremtiden, for hvis han kun har hatt henne som leketøy kommer dette til å koste i mange år fremover. Anonymous poster hash: 9b755...cc6
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #36 Skrevet 8. november 2013 Det er lett å si at begge har like mye ansvar, men stemmer det? Det er mye lettere for gutten å rømme fra situasjonen enn det er for jenten. Anonymous poster hash: 7d609...b03
Ugl@ ruger... Skrevet 8. november 2013 #37 Skrevet 8. november 2013 Og grunnen til at jeg trengte å skrive denne tråden er at mange felles venner av meg og barnefar, samt hans familie mener at jeg forførte han til å gjøre meg gravid. At han ikke ville blitt far hadde det ikke vært for fitta mi. At det at han ble far til min unge er noe negativt som jeg ene og alene er skyld i. Har 6 års erfaring på baken nå. Jeg vet mer enn jeg visste da. Jeg VET at jeg hadde hatt vanskeligheter med å presse ut sæden til en mann oppi skjeden min dersom han ikke ga sitt samtykke. Nå vet jeg at jeg alene ikke er svaret på graviditeten. HiAnonymous poster hash: 301d3...585 Han er jo akkurat like ansvarlig for det han også, har man samleie så kan det bli barn av det. Enhver kronidiot av et mannfolk bør få det indoktrinert før de blir kjønnsmodne!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #39 Skrevet 8. november 2013 En gutt som er åtte år eldre kan ha stor innflytelse på en umoden 17-åring (selv om han selv ikker er en moden gutt). Derfor mener jeg at det er en fare for at jenta ikke har klart å sette grenser for seg selv (eks. kreve bruk av prevensjon). Det er ikke alltid så enkelt som eldre kvinner tror, husker selv hvordan det var å være 17 år. Heldigvis hadde jeg bare jevnaldrende, forståelsesfulle og fornuftige kjærester som jeg kunne kommunisere trygt med. Mener at begge har et ansvar, men at gutten kanskje burde utvist større modenhet og ansvar. Og at dette var fryktelig uheldig utfall, men likvel forståelig. Anonymous poster hash: 39afb...b8d
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. november 2013 #40 Skrevet 8. november 2013 så lenge begge er normalt begavet har de like mye ansvar. Begge vet hva et samleie kan føre til.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #41 Skrevet 8. november 2013 Begge to har ansvar. Ja, henne også! Men det er vel ikke lov å kjøpe eller selge sex i Norge? Anonymous poster hash: 6b922...fff
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #42 Skrevet 10. november 2013 Begge to har ansvar. Ja, henne også! Men det er vel ikke lov å kjøpe eller selge sex i Norge? Anonymous poster hash: 6b922...fff Nei, det er ikke lov. Men hvorfor lurer du på det? Anonymous poster hash: 301d3...585
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #43 Skrevet 10. november 2013 "Skylda" er de kanskje to om, begge vet vel hvordan et barn blir til. Men en på 25 er vanligvis noe mer moden enn en på 17, og i mine øyne, dersom vedkommende ønsker å ha en "knullekompis" på 17, så burde han også ta ansvaret for prevensjon. Men uansettl fritar jo ikke dette 17-åringen fra å ta ansvar for seg selv. De aller fleste 17 åringer har hatt mange muligheter til å lære om og skaffe seg prevensjon. Allikevel kjenner jeg på at den voksne burde tatt mer ansvar her. Synes ofte mye ansvar blir lagt på unge jenter, og de verste til å påpeke det og dømme dem er kvinner som henger på disse forumene altså... Kvinne er kvinne verst- det er søren meg så tydelig noen ganger. Anonymous poster hash: d2962...218
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #45 Skrevet 10. november 2013 Begge har et ansvar. Uansett er det jo noe begge også bør måtte forholde seg til etterpå. Alle har ansvar for seg selv, vil man ikke bli gravid/gjøre noen gravid buker man prevensjon. Somregel kommer tanken på konekvenser med alderen. Men det er jo ikke slik for alle, så sånn sett så kan man i hvertfall ikkekonkludere ut i fra alder. Anonymous poster hash: 11249...ef1
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #46 Skrevet 10. november 2013 50/50 Ville heller sagt 100/100 Anonymous poster hash: 9fed0...0b5
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #47 Skrevet 10. november 2013 En gutt som er åtte år eldre kan ha stor innflytelse på en umoden 17-åring (selv om han selv ikker er en moden gutt). Derfor mener jeg at det er en fare for at jenta ikke har klart å sette grenser for seg selv (eks. kreve bruk av prevensjon). Det er ikke alltid så enkelt som eldre kvinner tror, husker selv hvordan det var å være 17 år. Heldigvis hadde jeg bare jevnaldrende, forståelsesfulle og fornuftige kjærester som jeg kunne kommunisere trygt med. Mener at begge har et ansvar, men at gutten kanskje burde utvist større modenhet og ansvar. Og at dette var fryktelig uheldig utfall, men likvel forståelig. Anonymous poster hash: 39afb...b8d Exactly, du får det sagt! Takk for supert svar! Hi Anonymous poster hash: 301d3...585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå