mbea Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Sitter å tenker på julegaver. Hva ønsker barna seg? De har som de fleste andre barn alt for mye leker... Vi skal reise en del neste år, har en del lange flyture planlagt. Så jeg vurderer om jeg skal kjøpe nettbrett til toåringen til jul. Hun elsker jo ipaden vår, så kanskje det hadde vært noe? Noen med erfaringer? Og synspunkter på hvilket nettbrett. Tenker på iPad mini da hun allerede kjenner til iPad, og sikker ville savnet de appene hun kjenner dersom de ikke er tilgjengelige på andre plattformer..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Jeg er kanskje fryktelig gammeldags men egen iPad til en 2åring er i mine øyne galskap! Jeg skjønner at vi lever i en annen verden og at vi må forholde oss til dette, men til en 2åring?? Anonymous poster hash: 4c774...941
mbea Skrevet 7. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2013 Kanskje bedre vi kjøper en ekstra til oss voksne og lar hun få låne den. Men kommer liksom ikke på noe hun trenger / ønsker seg til jul... Besteforeldrene spør å graver...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Kanskje bedre vi kjøper en ekstra til oss voksne og lar hun få låne den. Men kommer liksom ikke på noe hun trenger / ønsker seg til jul... Besteforeldrene spør å graver... Hva med ski, bøker, gyngehest, rattkjelke, malesaker, plastelina, klær, brettspill (min 3åring elsker brettspill og det er sosialt for hele familien), leketelt eller togbane? Sikkertt ikke noe galt med iPad altså, det er bare jeg som reagerer litt på prisen og på å kjøpe en elektronisk "leke" til et så lite barn. Anonymous poster hash: 4c774...941
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Vi kjøpte ipad 2 i spleiselag med besteforeldre til jul i fjor til toåringen. Helt genialt spør du meg. Nå kan han hele alfabetet, legger puslespill som en reser, lytter til eventyr, ser nrk super på søndagsmorgen i senga. Det er ikke noe problem med at den blir for mye brukt, ikke mye han bruker den hver dag, mer periodevis. Genialt på fly og ferier. Vi lever i 2013, så hvorfor ikke henge litt på utviklingen? Vi kan ønske oss tilbake til vår oppvekst i 1986, men barns oppvekst blir ikke som vår oppvekst uansett 😉 Anonymous poster hash: 62f5a...e7c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Signerer #4, unntatt at jeg er uenig i at iPad er ok. Hva med å kjøpe noe som kan aktivisere henne skikkelig, la henne bruke fantasien/kroppen/både og, fremfor å sitte i en skjerm.... Anonymous poster hash: ae5a2...964
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #7 Skrevet 7. november 2013 Ipad er en kjempeide! Vår to-åring elsker den. Til å se på barnetv og lærerike apper. Spesielt genialt til dere som reiser så mye. Vi bruker den mye når vi er ute og reiser. På 12 timers flyturer kan det bli en utfordring å aktivisere de små hele veien. Anonymous poster hash: 6e58e...206
Jern-Erna Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 Vår treåring har hatt iPad siden hun var 1,5 (arvet min gamle), og hun elsker den!!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 Vi kjøpte ipad 2 i spleiselag med besteforeldre til jul i fjor til toåringen. Helt genialt spør du meg. Nå kan han hele alfabetet, legger puslespill som en reser, lytter til eventyr, ser nrk super på søndagsmorgen i senga. Det er ikke noe problem med at den blir for mye brukt, ikke mye han bruker den hver dag, mer periodevis. Genialt på fly og ferier. Vi lever i 2013, så hvorfor ikke henge litt på utviklingen? Vi kan ønske oss tilbake til vår oppvekst i 1986, men barns oppvekst blir ikke som vår oppvekst uansett 😉 Anonymous poster hash: 62f5a...e7c Jeg er ikke helt uenig, men jeg er som sagt litt gammeldags akkurat der. Ønsker ikke å henge etter og jeg er med i tiden, men akkurat de første barneårene bruker vi på å være ute, på å være i aktivitet og på samspill i familien. Å sitte stille med spill alene eller å se på tv har man resten av livet på. Jeg vet at de fleste klarer fint å balansere og å gjøre begge deler, men mens barna er små velger jeg å være litt gammeldags. De vokser opp fort nok og vil introduseres både for apper, spill, chatting, blogg osv. Anonymous poster hash: 4c774...941
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 Vi kjøpte ipad 2 i spleiselag med besteforeldre til jul i fjor til toåringen. Helt genialt spør du meg. Nå kan han hele alfabetet, legger puslespill som en reser, lytter til eventyr, ser nrk super på søndagsmorgen i senga. Det er ikke noe problem med at den blir for mye brukt, ikke mye han bruker den hver dag, mer periodevis. Genialt på fly og ferier. Vi lever i 2013, så hvorfor ikke henge litt på utviklingen? Vi kan ønske oss tilbake til vår oppvekst i 1986, men barns oppvekst blir ikke som vår oppvekst uansett 😉 Anonymous poster hash: 62f5a...e7c Jeg er ikke helt uenig, men jeg er som sagt litt gammeldags akkurat der. Ønsker ikke å henge etter og jeg er med i tiden, men akkurat de første barneårene bruker vi på å være ute, på å være i aktivitet og på samspill i familien. Å sitte stille med spill alene eller å se på tv har man resten av livet på. Jeg vet at de fleste klarer fint å balansere og å gjøre begge deler, men mens barna er små velger jeg å være litt gammeldags. De vokser opp fort nok og vil introduseres både for apper, spill, chatting, blogg osv. Anonymous poster hash: 4c774...941 ps. og så er det selvsagt prisen. jeg handler ikke så dyre gaver til små barn. når de blir større skal de få spare selv dersom de ønker seg dyre ting. Anonymous poster hash: 4c774...941
mbea Skrevet 7. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 7. november 2013 Jeg er enig med dere alle.. Føler jeg sitter på gjerdet her og ikke helt vet hva vi vil. Men, tror ett ekstra nettbrett kan komme godt med når vi skal ut å fly. Og det er mulig vi blir på reisefot, og hos familie i utlandet store deler av året. Så kjedelig å få store leker som hun ikke kan ta med seg. Kommer til å være i 'varmere strøk ' mester parten av tiden så norske klær er også ikke aktuelt. Andre gaver hun skal få er svømmekurs og sykkel når vi har komt frem hos familie i utlandet. Ett nettbrett gjør at hun får en gave åpne, noe hun kan ta med seg og kan underholde henne på reise. Ene reisen skal på er ca 40 timer med 25 timer flytid...
Mamma4livet Skrevet 7. november 2013 #12 Skrevet 7. november 2013 Nettbrett til de små er geniale så fremt man bruker de med måtehold. Vår lille er blitt en racer på puslespill og andre pedagogiske spill som vi gjør sammen med han. Den var også gull å ha med på flytur. Han har også masse bilder på den av hele familien som han elsker å se på. I starten ville han se ofte på den, men nå bruker vi/han kun 2 - 20 min pr. dag. Ja, de er dyr i innkjøp, men når de er så små så har de ikke forhold til hva ting koster.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #13 Skrevet 7. november 2013 Litt utenfor tema, men... Jeg har Samsung nettbrett, kan noen anbefale gode apper/programmer til ei jente på snart tre år? Anonymous poster hash: 62b61...e2c
Liaes Skrevet 7. november 2013 #14 Skrevet 7. november 2013 Vår to åring har ipad. Arvet pappaens da han kjøpte en nyere en. Jeg synest ipad til barn er genialt! Vi bruker den på fly og på lengre bilturer, da stortsett til filmer. Ellers går det i diverse lærerike apper, pusslespill, bokstavspill ect.. To åringen bruker den veldig periodevis, nå er det flere uker siden han brukte den sist, men synes det er veldig kjekt når han kommer på den igjen!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #15 Skrevet 8. november 2013 Nettbrett er genialt til barn på 2 år når det brukes moderat. Sønnen vår har brukt ipaden siden han var 1,5 år. Han ser tv, bilder og spiller spill. Vi har både pedagogiske apper, men også de som ikke er så pedagogisk. Men han kan ihvertfall å bruke den. Husker kodelåstallene og er veldig oppegående og utrolig flink med den. Han er nå 4 år. Han bruker den alt fra 0 min til 1,5 time. Den er mest brukt på morgenen på helg. Da er det barnetv titting i senga vår, imens foreldrene hviler øyenlokka i senga. Deilig for alle Anonymous poster hash: 46164...fef
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #16 Skrevet 8. november 2013 Det er en super gave! Våre to jenter på ett og fire år bruker iPad og iPod som bare det. De brukes hver dag, men ikke i lange perioder i strekk (utenom ved sykdom med redusert allmenntilstand). Anonymous poster hash: a01cd...31c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå