Gjest Totoaa Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Jeg er enslig forsørger, og bor et stykke unna familien. Venner som gjerne ville stille opp når barnet var født har nok som jeg mistenkte ikke synes det er så stas med venninnens nye baby lenger enn noen uker. Jeg er mye alene, og ganske ensom om kveldene når barnet har lagt seg. Heldigvis fått mange nye og gode barselvenninner, men de er jo, naturlig nok, hjemme hos seg selv når babyen har lagt seg for kvelden. Jeg har hørt om folk som har funnet reservebesteforeldre til sine barn og har tenkt endel på dette. For min datter på 5 mnd tror jeg det vil være stor stas å ha kontakt med flere voksne enn meg, og da hadde jo dette vært topp! Kanskje enslige litt oppe i åra, som ikke har barn eller barnebarn selv og gjerne hadde hatt glede av å knytte seg til et barn de også. Jeg lurer på om noen har erfaring med dette, og ikke minst: hvor finner man disse reservebesteforeldrene? Jeg bor i Bergen, og her skulle det vel være nok av aktuelle kandidater, men jeg vet liksom ikke hvor jeg skal begynne....
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Vær i hvertfall forsiktig, kanskje ansett en fast barnevakt med gode referanser, så kommer du deg litt ut. Hvis du skal lete etter reserve besteforeldre så bruk god tid på å bli kjent i hvertfall. Anonymous poster hash: fae66...b93
Gjest Totoaa Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Det skjønner jeg jo. Poenget er ikke at jeg som alenemor skal få avlastning, men at datteren min skal få anledning til å knytte seg til flere voksne personer enn kun meg. Og at det skal være gjensidig selvfølgelig, at "reservebesteforeldrene" skal ha glede av henne også. Selvfølgelig sender jeg henne ikke alene til fremmede på overnatting osv, hun er jo bitteliten og jeg kommer til å være tilstede selv
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Dytter denne da jeg lurer litt på det samme Anonymous poster hash: 83ee2...00e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå