Gå til innhold

Er det vondt å sette igang en fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ikke ut som jenta mi kommer av seg selv iallefall... :P

Dere som både har blitt satt igang og har skjedd "naturlig" for, hva var værst?

Anonymous poster hash: b3052...efd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

15% av de som blir igangsatt opplever det som ekstra ille. Det er ikke så stor gruppe, så jeg tror ikke man skal bekymre seg for å bli igangsatt.

Anonymous poster hash: d20df...8a9

Skrevet

Har bare blitt satt i gang, men det vondeste ved å bli satt i gang syntes jeg faktisk var å reise meg etter å fått satt inn ballongen.

Hadde ikke jordmor tatt i mot hadde jeg deisa rett i gulvet. Grusomt.

Men vil ikke uroe deg. Etter det var det ikke vondt. Hadde rier i to døgn som var som sterke kynnere og de pillene du får gjør ikke vondt :)

Selve fødselen er ikke helt smertefri, men en utrolig opplevelse.

Skrevet (endret)

Ble satt i gang før termin med nr to tok tid å få fødselen i gang, men fødselen var ikke verre enn de andre to fødselene mine.

Endret av Ugl@ er tilbake...
Gjest 5 andre
Skrevet

Det varierer hva de gjør. Noen får ballongkateter for å moden livmorhalsen. andre blir satt igang med modningsvagitorier, noen starter riene hos ved at de tar vannet og noen trenger kun hjelp med riestimulerende drypp, Mange får en kombinasjon av to eller flere av disse.

Jeg er satt igang 3 ganger. Alle tre tok de vannet på, og alle tre ble det brukt drypp. Å ta vannet kan være litt ubehagelig, men det går veldig greit. Med full effekt på riestimulerende drypp syntes jeg at riene var veldig vonde, men jeg fikk lystgass innen de hadde maks effekt på dryppet. 

Skrevet

Jeg er førstegangs ja.

Skrevet

Det som er vondest er all "grafsingen" oppi der. Selve innsettelsen av modningspiller, ballong osv er ikke vondt. 

Anonymous poster hash: 40b83...670
Skrevet

Jeg har blitt igangsatt da jeg var helt umoden i uke 36. Det var helt grusomt!

Den naturlige fødselen min var piece of cake i forhold.

Jeg tror kanskje hvor moden du er har noe å si i forhold til hvor vondt og lang fødselen blir når man blir igangsatt, jeg forsto det i hvertfall slik på legen som satte meg igang.

Anonymous poster hash: a48ab...9ba

Skrevet

Det er dessverre vondere å bli satt i gang, enn at det starter naturlig av seg selv. Det regnes da også som risikofødsel.

Anonymous poster hash: 4b7cf...70a
Skrevet

Jeg har blitt igangsatt 1 gang og født spontant 2 ganger. Riene jeg fikk av dryppet var mange ganger værre og mere hissig enn mine egne naturlige rier. Beklager å si det, men det er min erfaring. Uansett, å føde barn er helt magisk og jeg gjør det mer enn gjerne igjen! Lykke til:)

Anonymous poster hash: e5da8...7d2

Skrevet

Jeg har blitt satt i gang, og har født når det satt i gang av seg selv.

Å bli satt i gang var definitivt det verste. Intense smerter og vanvittig tette rier, og brukte 2 timer og 15min fra 0cm til ungen var ute.

Skrevet

En igangsatt umoden på hormoner og drypp- et helvette!

En naturlig start- fantastisk...

Beklager...

Skrevet

Jeg synes det var helt forferdelig. Som noen andre sier var grafsinga oppi der FÆL! Jeg var ikke moden i det hele tatt. Kjipt å måtte ha en så overvåket fødsel. Men jeg har ingenting annet å sammenligne med da.

Skrevet

Blitt satt i gang 2 ganger. Synst det er helt forferdelig, riene blir mer intense på meg. På første ungen skjedde fødselen av seg selv, og den gikk knall bra. Var ikke så vondt heller.

Skrevet

Jeg ble satt igang for et par uker siden og synes ikke det var vondt. Ble satt igang med modningspille på morningen. Etter 6 timer uten reaksjon på pillen, tok de vannet mitt. Da gikk det en halvtime før jeg fikk skikkelige rier og etter 1 1/2 time med rier var hun ute. Hadde to pressrier og hele jenta kom på siste pressrien.

Skrevet

Ser ikke ut som jenta mi kommer av seg selv iallefall... :P

Dere som både har blitt satt igang og har skjedd "naturlig" for, hva var værst?

Har bare født en gang og ble satt i gang med modningspiller. Riene kom fort, og det gjorde vondt i fire timer, så kom babyen. Gjorde meg ingenting, bedre det enn å ligge i fødsel i 15 timer :) Føder neste i april, håper jo fødselen starter naturlig da.. 

Anonymous poster hash: da926...dbc

Skrevet

Kan forresten nevne at jeg var moden med 2 cm åpning, sikkert annerledes for de som ikke er det. Var to uker over termin. #17

Anonymous poster hash: da926...dbc
Skrevet

jeg ble satt i gang første gang. helt umoden var jeg da og fikk modningspiller. det var ubehagelig å sette inn pillene, men ikke værre enn når de kjenner etter modning.

så har jeg hatt to spontane fødsler etter det, og for å gi deg en glad nyhet så har alle fødselene vært like. har brukt 2 timer og 1 kvarter på alle fødslene og synes ikke det er ille å føde. har ikke fått noe som helst smertestillende heller. så det kan faktisk gå den veien også HI =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...