Gå til innhold

Briller i 1. klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det krise? Er redd for mobbing, at det er upraktisk etc etc (fikk selv briller tidlig og har negative erfaringer), men vil ikke at det skal smitte over på barnet. Noen med barn med briller, hva er deres erfaringer?

Anonymous poster hash: 8fa43...25c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minstemann her i huset fikk briller som 4-åring. Han har fått slengt etter seg "Brilleslange" en eneste gang. Dette skjedde da han ventet på skolebussen, var en "kul" gutt som var etpar år eldre. Gutten vår ble nok litt lei seg, men storebror (som er fem år eldre, og veldig diplomatisk anlagt;)) fikk med seg dette, og fikk satt den andre gutten på plass. Har aldri vært problem etterpå.

Han har derimot fått mange kompliment for brillene! Har overhørt kamerater si at de skulle ønsket de og brukte briller. Briller er faktisk helt vanlig å bruke, er jo noe alle vet hva er!! Ikke problemer i det hele tatt:)!

Skrevet

Min sønn har brukt briller siden han var 4, nå er han 18, og brillene var ikke noe tema noen gang. Annet enn at han ble lei dem da. 

Skrevet

Min sønn begynte også med briller i første klasse, det gikk helt fint. Han har også blitt kalt brilleslange én enkelt gang, av en større gutt han ikke kjente. Fikk støtte av kompisene og snakket om det hjemme så vi ble enige om at det var bare slemt og dumt sagt, og siden har det ikke vært noe tema. Han er 11 nå :) 

Anonymous poster hash: 5aa93...2dd
Skrevet

En i klassen til sønnen min (første klasse) bruker briller, ingen som bryr seg om det. Tror det er litt annerledes nå enn da vi var små.

Anonymous poster hash: 1489a...60f

Skrevet

Jeg tror ikke det er noe problem. Om han i utgangspunktet ligger ann til å bli mobbet  kan de nok bruke det også som alt annet, men begge ine har vært skikklig misunlige på venner som har fått briller i 1-3. klasse, og har krevd å få gå med solbriller for å få være like kule.

Akkorat briller var ikke noen mobbegrunn i min klasse da jeg var barn heller, på tross av at vi hadde et elendig klassemiljø med mye erting og mobbing.

Anonymous poster hash: cab27...e99
Skrevet

Sønnen min har brukt briller fra han var 7 mnd. Aldri vært et problem. Nå er han 3 og alle synes han er rar uten briller:)

Anonymous poster hash: e8074...9df

Skrevet

Godt å høre:) Sikkert jeg som krisemaksimerer litt, hehe. Hvordan har det gått ift idrett, mange ødelagte briller? Min er aktiv med fotball/håndball:)

Anonymous poster hash: 8fa43...25c
Skrevet

Vår 1 klassing har briller å det har aldri vært et problem, men hvis dere skal begynne nå kan det være lurt å snakke med læreren slik at de snakker om det før første dagen og gjør det litt spennende.

Anonymous poster hash: 4110c...887
Skrevet

Det var ikke noe problem for min gutt, da faktisk 4 andre barn i klassen også bruker briller. Om skolen har gjort det med "vilje" å plassere så mange brillebarn i ei klasse vet jeg ikke, men det er jo mulig. Han har aldri fått noen stygge kommentarer om brillene, men en gutt i klassa tok fra han brillene å trakka på de med vilje...

Anonymous poster hash: ce607...f6d
Skrevet

jenta vår har brukt briller siden hun var 4 år, og det har aldri vært et problem. Startet i 1. klasse nå i høst, og de er faktisk 5 stk som bruker briller. Tror ikke barna bryr seg så mye om det som kanskje noen i vår generasjon gjorde. Finnes så mye kule briller nå.

Anonymous poster hash: fe288...cae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...