Gå til innhold

Deprimert av jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i et stort selskap. Og det burde være mye arbeid for meg. Men nå har jeg ingenting / svært lite å gjøre på. Og både sjefen min og jeg venter på at jeg skal finne en ny jobb internt i selskapet. Jeg føler meg på vent, og unyttig på jobb. Det er deprimerende å gå på jobb, og å vite at man egentlig er uønsket.

Lønna er god og det er et godt selskap å jobbe i. Hva ville dere gjort? Har mest lyst å sykemelde meg en periode. Men da skriver vel legen at det er arbeidsrelatert. Og da bryter vel helvete løs på jobb.

Anonymous poster hash: 22241...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare vært til stede jeg, og vist at du iallefall er klar om noe skulle dukke opp. Det er ikke ditt problem at det ikke er noe jobb til deg. Det er ikke du som tok avgjørelsen om å ansette deg i stillingen.

Gå på jobb med god samvittighet, spør om det er noe du kan hjelpe til med, vær interessert. Det hjelper deg nok ikke å sykmelde seg, det ser ikke helt bra ut det heller. Pluss at det ikke er så enkelt heller uten en reell diagnose.

Skrevet

Og sjefen din forstår selvfølgelig at det ikke er bare å "si opp" for deg heller. Du må jo tenkte på deg selv og ha ditt levebrød. Ikke la deg presse til å si opp!

Skrevet

Takk for svar!

Jeg vet jeg ikke burde sykemelde meg. Men syns det er veldig vanskelig.

Og jeg må tenke på familien og lønna.

Det er hardt å ikke skjønne hvorfor man drar på jobb.

Skrevet

Ja ser den, dagene blir jo veldig lange også uten noe å ta seg til :( 

Men se positivt på det, søk evt på andre jobber i fritiden du har på jobb. I perioder har jeg også lite å gjøre på min jobb, og det er ekstremt kjedelig.. 

Der årner seg nok etterhvert :D

Skrevet

Jeg mister troen på meg selv også. Men nå er det skjerpings!! Jeg får i det minste lønn ;)

Skrevet

Nettopp! Og dette her er det ikke noe du kunne gjort noe med uansett :)

Det er sånn det er blitt, og du må bare lide deg gjennom det. Det er utenforstående faktorer og ikke DIN prestasjon som har ført til dette.

Husk det, og husk at du er verdifull og at det sitter noen og venter på akkurat din kompetanse ett eller annet sted akkurat nå :)

Slenger over en klem også jeg!

Skrevet

Har du snakket med sjefen din om det?

Kansje dere kan finne noe meningsfult å gjøre for deg intill du får ny jobb og kansje dere rett og slett blir enige om at du får permisjon med lønn eller mulighet for etterutdanning eller liknende en periode.

Du kan ikke sykmeldes så lenge du ikke er syk. Lite å gjøre på jobb er ikke sykmeldingsgrunn.

Anonymous poster hash: f2ce4...4a7
Skrevet

Ja har snakket med sjefen. Og han var klar på at jeg bør finne meg en ny jobb, for det er ikke bruk for meg. Han klarer heller ikke finne oppgaver til meg. Og fjerner de få jeg har :(

Skrevet

Jeg skjønner deg godt.

Etter at jeg kom tilbake fra foredrepermisjon med eldste, ble jeg satt på et kontor for meg selv, og nesten uten noe å gjøre. Jeg satt og surfet på nett og så alskens serier i 3 mnd. Da føler man seg ikke spesielt nyttig!

Før jeg så ble sendt hit og dit, litt her og litt der, og jeg visste ikke alltid hvilken avdeling jeg skulle være på før jeg kom på jobb. 

Det gikk seg heldigvis til, og jeg begynte på en avdeling der jeg stortrivdes.

Dessverre omorganiserer de bedriften, og spesielt min avdeling nå, så det er igjen usikkert hva jeg kommer tilbake til. Jobb har jeg jo, men akkurat hva vites ikke enda. Jeg sitter jo nå her med angst for en reprise jeg da, for uten noe å gjøre føles arbeidsdagen fullstendig meningsløs.

Skrevet

Vet hvordan du har det LillaGorilla. Jeg har faktisk søkt på en ny jobb. Mem vet ikke om jeg er kvalifisert. Hvor lang tid etter søknadsfrist er det vanlig å evt. høre fra de?

Vi er på jobb såpass mange timer i løpet av ei uke. Så det er viktig å ha en jobb man trives med.

Skrevet

Ja, om ikke annet ha kolleger man trives med. Merket stor forskjell fra da jeg satt på kontoret for meg selv og da jeg begynte å jobbe i team også. Jeg trives best med mennesker rundt meg- de dagene det da er rolig har man iallefall noen å slarve med. 

Så jeg er på spent på hvor jeg havner nå da. Kommer til å se meg om etter noe annet om det blir samme leksa som sist, så mye er sikkert.

Jeg vet ikke når man kan forvente å høre noe, men innen et par uker etter fristen, hvertfall?

Har du registrert cv'n din hos de store bemanningsbyråene også da? For mange stillinger utlyses jo nå som vikariater og engasjement helt i starten, for så å gi mulighet for fast etterhvert.

Skrevet

Ja heldigvis for kjekke kollegaer. Jeg satt selv alene på et kontor 1.år. Uten noe som helst å gjøre på. Holdt på ågå helt i kjelleren!

Ja tenkte kanskje jeg skulle gjøre det.

Vet du/dere om det er vanlig å få permisjon ett år? Jeg syns det er litt skummelt å si opp en trygg jobb i et godt selskap. For sjefen min tenker nok at jeg skal søke på en jobb internt i selskapet. Men det er ingen utlyst internt nå.

Skrevet

Sjefen får ikke vite hvorfor du er sykemeldt, så det trenger du ikke bekymre deg for.

Snakk med legen din. Og bruk tiden på å søke andre jobber.

Skrevet

Hva med at jobben låner deg ut til noe frivillig arbeid? For et godt formål liksom?

Anonymous poster hash: cfd21...4ed

Skrevet

Ja har snakket med sjefen. Og han var klar på at jeg bør finne meg en ny jobb, for det er ikke bruk for meg. Han klarer heller ikke finne oppgaver til meg. Og fjerner de få jeg har :(

Hm, dette høres litt rart ut. Uansett er det ikke et greit arbeidsmiljø, og når sjefen sjøl sier du bør finne ny jobb..

I mellomtiden går du på jobb med hodet høyt hevet og får lønna du fortjener.

Anonymous poster hash: 9ac47...c86

Skrevet

#16: ja det er ikke noe kjekt!! Hadde de kunne sagt meg opp, hadde de nok gjort det.

Jeg skal prøve å gå med hodet heva, men det er litt vanskelig :(

Takk for svar alle sammen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...