Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Vi skal kjøpe oss nytt hus!! Noe av det vi er enige om er at vi skal ha en kjeller/loftstue som min samboer kan ha alle gutte greiene sine i. Det blir litt hans (og sønnens) rom, hvor de kan henge opp så mye fotball plakater og ha så mange store stygge høyttalere de bare orker! Jeg vil ha et "ekstra" soverom hvor jeg kan innrede som jeg vil, og ha som kontor med mine ting, og mine jentete farger og stæsj, slik at jeg har et sted å jobbe eller lese som er rolig og slik jeg ønsker. Vi skal selvfølgelig ha felles soverom, stue osv i tillegg altså Mange synes dette er utrolig sært og nesten litt "ikke greit"... hvorfor det? Hva er så galt med det? Skjønner det liksom ikke.... Anonymous poster hash: 28541...143
Modesty Blaise. Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Jeg syns dere har kommet frem til en genial løsning jeg! (man nå vet jeg at jeg er sær også....) Vi er helt enige om at når (hvis) vi bytter ut leiligheten med et hus, så er en av prioriteringene at vi skal ha hvert vårt rom, han til sine hobbyer / interesser og at jeg skal ha mitt eget rom til alt "rotet" mitt
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Skjønner deg godt jeg. Jeg syns at hvis man har råd til å kjøpe et hus med et par ekstra rom så gjør man det hvis man vil. Mannen her i huset har peistua i kjelleren som "sitt" rom. Med stor tv og overdimensjonert sofa. Vi kjøpte et litt eldre hus vi da for 8 år siden. Planen er å bygge et nytt hus med åra. Og da blir det noen ekstra rom der også Noen syns det er sært, noen ikke.. Man trenger ikke å,bry seg borti alt andre gjør. Anonymous poster hash: fa283...877
Førstemann Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Jeg synes ikke det er rart. Det er jo det som er drømmen. Skulle gjerne hatt et rom som var mitt med bare mine ting:)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Nå bor vi i en liiiiten leilighet med tynne vegger og vi driver hverandre til vanvidd. Den dagen vi kjøper hus blir det ett privat rom for hver og en av oss! Anonymous poster hash: 03707...c97
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Ser virkelig ikke problemet med en slik løsning Anonymous poster hash: f0038...f63
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #7 Skrevet 7. november 2013 Slik tenker jeg og. Mannen har ingen hobbyer så da får jeg innrede et hobbyrom etterhvert som og vil bli brukt som tvrom innimellom. Vi har et loft men har enda ikke vært oppe der. Drømmen må være å få til ei loftstue:-) Anonymous poster hash: 313b3...194
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 Deilig med litt støtte her, damer! Begynte å tro at det var vi som var rare, men vi er kanskje ikke det allikevel da Og enig med dere - elsker samboern min, men han går meg på nervene noen ganger!!! I tillegg har jeg bare gutter... så trenger min lille femi sone.... Så kan de se så mye fotabll de orker uten at jeg blir grinete også... HI Anonymous poster hash: 28541...143
monson Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 Vi skal kjøpe hus. Og vi kommer til å ha tilnærmet lik ordning vi også! han liker ikke tv men, han spiller flere instrumenter, så da gleder jeg meg til han kan ha et eget rom/kjellerstue med instrumentene sine osv i Og jeg driver med å starte et eget firma så jeg kommer til å ha et kontor. Også er ikke han noe særlig fan av å dusje hunden min inne. Så kommer nok til å gjøre om garasjen til et vaskehus for hund og div ting Det synes jeg ikke er sært i det hele tatt. Bare praktisk og har man økonomi til det. Så hvorfor ikke ? (Jeg gleeeeder meg!! )
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 Vi har det litt på samme måte, her har jeg fått stort walk in closet, som er bare mitt rom, og har ordnet det i bare min stil. Mannen ingen adgang. Her har jeg en god stol og har innredet et lesehjørnet bare til meg. Mannen har fått et stort kontor, med plass til alle pokalene sine (som aldri får stå framme noe annet sted) og hengt opp bilder av det han driver med. Han bruker mye tid på kontoret, nærmest sin egen hule. Fin fordeling! Vi har en privat sone hver, og resten felles. Anonymous poster hash: 28a3b...be6
Bananen Skrevet 7. november 2013 #11 Skrevet 7. november 2013 Hadde samme "krav" når vi så på hus. Her er mannen eneste mann i huset, og trenger litt jentefri-soner. Så han får sitt eget kinorom med prosjektor. Jeg har tatt det andre rommet til overs iog vil lage meg treningsrom og hobbyrom. Vi deler såklart på rommene, men innreder og bestemmer som vi selv vil, og har retten til å kaste ut hverandre om vi vil det:p Også blir det eget minibad til han, og stort baderom til oss jentene:) Det er noe som kan komme godt med når jentene blir større. Hehe Man trenger litt privatliv og syns tanken er fornuftig:)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #12 Skrevet 7. november 2013 Vi har bygd hus, og vi har hvert vårt kontor. Jeg føler meg overhodet ikke sær. Hvis vi har hjemmekonto kan vi sitte der. Alle bøkene mine er der, dameblader, bildene mine osv. Det er adgang forbudt for andre der i min lille hule. Jeg har en rosa pute i stolen og feminine gardiner. Looove it! Har også en garasje hvor 2. etg på 30 kvm er nesten bare mitt hobbyrom (barnas også). Føler meg ikke sær. Bare priviligert. Anonymous poster hash: 9d437...1c3
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #13 Skrevet 7. november 2013 Alt det folk føler de må mene noe om, altså! Anonymous poster hash: e98ba...c41
Gjest Hercule Poirot Skrevet 7. november 2013 #14 Skrevet 7. november 2013 Dette er ikke rart, det er smart!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #15 Skrevet 7. november 2013 Min skulle fått stor mekkegarasje;) Jeg ville hatt et stort bad med boblebad og litt sånn jeg da:) Anonymous poster hash: 22c99...290
3 er nok! Skrevet 7. november 2013 #17 Skrevet 7. november 2013 Vi har det sånn i huset vårt. Det funker for oss, hvertfall. Og folk kommenterer deg og hvor heldige vi er som har muligheten til å ha det sånn. Men når barna blir større (tenåringer) skal de få overta disse rommene, da kommer nok jeg og mannen til å gå hverandre på nervene.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #18 Skrevet 7. november 2013 Sært at så mange av dere lever så kjønnsdelt. Tror ikke jeg hadde orket å se meg i speilet dersom vi ikke hadde hatt et forhold som ikke er basert på stereotyper. Anonymous poster hash: 2bde4...b15
Bananen Skrevet 7. november 2013 #19 Skrevet 7. november 2013 Sært at så mange av dere lever så kjønnsdelt. Tror ikke jeg hadde orket å se meg i speilet dersom vi ikke hadde hatt et forhold som ikke er basert på stereotyper. Anonymous poster hash: 2bde4...b15 Hvorfor er det sært at ikke alle vil leve som deg? Og hva mener du med at man lever kjønnsdelt fordi man ønsker seg sin egen friplass? For alt jeg vet kommer jentene mine til å henge mer på kinorommet enn treningsrommet mitt.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #20 Skrevet 7. november 2013 Hvorfor ikke, tenker jeg... Kan ikke skjønne at folk reagerer. Misunnelige? Er noe annet dersom dere feks må la barna dele rom fordi du og mannen skal ha hver deres rom feks. Regner med det ikke er tilfellet, at dette er bare i tillegg til restene av huset. Anonymous poster hash: 7efd3...cd3
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #21 Skrevet 7. november 2013 Mannen har eget rom til alt som er hans *hurra* Mannfolk synes det er genialt og kvinner synes det er rart helt til jeg forklarer at ALT som er mannens lemper jeg inn på rommet så slipper jeg å ha det i resten av huset, da synes de det er smart også. Anonymous poster hash: 0db45...e92
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #22 Skrevet 7. november 2013 Vi lever ikke spesielt kjønnsdelt, men mannen har veldig lyst på et rom der han kan bygge modelljernbane med sønnen, om vi noensinne bor stort nok skal de få et rom til seg selv. Og jeg liker godt å ha eget kontor der jeg kan jobbe uforstyrret. Anonymous poster hash: caec1...fd4
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #23 Skrevet 7. november 2013 Vi har nettopp kjøpt nytt hus (15 år), og det har hele 4 soverom + et rom som ikke er godkjent som soverom, som skal brukes til mitt kontor/hobbyrom. I tillegg er det en leilighet på toppen av garasjen, som mannen skal bruke til studio/gutterom. Ååååå, det blir digg!! Her vi bor nå har vi 3 rom: et kontor og to soverom (våre døtre sover på det ene). Og da har vi delt på kontoret/studioet, det er seriøst stappet med alskens! Så jeg storgleder meg til vi skal flytte og få system på ting!! Anonymous poster hash: da09d...c7c
Dini Skrevet 7. november 2013 #24 Skrevet 7. november 2013 Ville gjort det på samme måte. Eneste er at gubben er ikke glad i fotball eller spilling, så måtte vel hatt en egen mekkegarasje eller noe
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #25 Skrevet 7. november 2013 Sært at så mange av dere lever så kjønnsdelt. Tror ikke jeg hadde orket å se meg i speilet dersom vi ikke hadde hatt et forhold som ikke er basert på stereotyper. Anonymous poster hash: 2bde4...b15 Kjønnsdelt? Fordi de har egne hobbyer og egne rom for alene tid? Og du vet vel kanskje at mann og kvinne er to forskjellige kjønn? Anonymous poster hash: a54bd...185
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå