Gå til innhold

Ok, veit dokke kva; det er greit. Bare kall meg rasist.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestandig sett på meg sjølv som en ikkje-rasistisk person. Eg kjenner innvandrere både fra Iran og tidligere Jugoslavia, og liker desse folka.
Eg er open for bekjentskap med alle, høflig og vennlig mot mennesker uansett opphav som eg møter i barnehage i forbindelse med jobb osv.
Når gamle folk (f.eks. besteforeldre) kjem med rasistiske utsagn, har eg sagt dei i mot og minna dei på at der er både gode og onde av alle raser, og sagt at dei aller fleste er skikkelige folk osv.

Men, eg må sei at eg er skremt over utviklingen i landet vårt.
Eg er redd islam, sjølv om dei fleste ikkje er ekstremister. Redd siden dei i deira kultur får masse barn, mens vestlige damer får få barn. Redd for at dei skal ta over dei vestlige landa når dei blir i fleirtall.

Eg tenker mitt kvar gang eg hører om asylsøkere eller nye landsmenn som dreper, voldtar osv. Vil ikkje ha dei her.

Skulle ønske me heller kunne hjelpe mennesker i nød i nærmiljøet deira, der kulturen er lik den dei er vandt med og som dei ønsker å leve med.

Er lei av at me ikkje kan meine noke om detta utan å bli stempla som rasist. Lei av utlendinger og norske som roper opp om rasisme for lite og stort.

Så kanskje løysinga på frustrasjonen min er å omdefinere meg sjølv til rasist. Dei fleste her meiner vel uansett at eg er det.

Ville du sagt at eg var rasist?

Noken som er enige med meg her?

Anonymous poster hash: a180b...00c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig synes bare du er kjedelig forutsigbart folkelig.

Skrevet

Er helt enig med deg. Akkurat sånn tenker jeg også.

Anonymous poster hash: 21ac3...a32
Skrevet

Mener ikke at du er rasist. Er vel rasist selv da jeg er enig med deg.

Skrevet

Jeg mener du ikke er rasist

Jeg føler på mange måter som du. Det ligger faktisk noe i like barn leker best.

Jeg har venner og familiemedlemmer som er av annen kultur og trives med det. Men det er ikke til å stikke under en stol at ganske mange ikke respekterer landet de flytter til sine normer og lover. Dessverre!

Anonymous poster hash: 8486e...34b

Skrevet

Du er kanskje ikke rasist bare uopplyst, ureflektert og full av fremmedfrykt og fordommer.

Anonymous poster hash: 03737...8e7
Skrevet

Velkommen tilbake vennen!  :kose:

Anonymous poster hash: 8f1aa...77d

Skrevet

Nei måten du ordlegger deg på viser ingen tegn til rasisme. Du erkjenner at det er hos deg redselen ligger og at du tross alt vet at de fleste muslimer er greie hyggelige folk. Det er når man stigmatiserer hele folkegrupper utfra hva enkelte gjør, og mener ALLE som har islamsk tro eller bakgrunn er skumle ,med onde hensikter, som ønsker ta over verlden.

Frykt kommer av fordommer som gjerne er presentert på sitt verste av fremmedfientlige partier, grupperinger eller enkeltpersoner. Men jo mer man møter denne frykten og setter seg inn i kulturen, religionen og menneskene bak så vil man se at frykten er unødvendig og at det man skal frykte er handlinger fra enkeltindivider eller små grupperinger som hengir seg til ekstrem islamistisk fanatisme. Men slike enkeltindivider og grupperinger har man innen all etnisitet eller religiøse overbevisninger. Det er jo ABB et veldig godt eksempel på.

Man kan selvsagt ha en mening om innvandrer og asylpolitikk ,og meninger rundt det er ikke heller rasistiske så lenge man legger skylda der den hører hjemme, og det er på systemet og hvordan kapasitet vi har for å møte disse personene med deres utfordringer når de kommer hit, og ikke på utlendingene alene.

Til sist må vi lære forskjellene på definisjonene flyktinger, innvandrere og utlendinger. Samt forskjellen på muslimer og islamister.

Skrevet

Kanskje ikke rasistisk, men helt klart fordomsfull. Det hjelper litt at du er bevisst dine egne fordommer, men det som er så fantastisk deilig er at fordommer har en egen innebygd tendens til å bekrefte seg selv.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du har skrevet her inne, og jeg vil ikke kalle deg rasist på bakgrunn av det du skriver, selv om jeg også tenker at det er fordomsfullt. Men jeg mener helt klart at det er mange rasistiske ytringer her inne, alt fra det å stille en hel kultur ansvarlig for det enkeltmennesker gjør (der er du i grenseland i ditt innlegg her, syns jeg), til å kalle andre mennesker/folkeslag "jævla pakk" etc, til å antyde at fattige mennesker ikke skulle fått barn... Listen kunne vært mye lenger. Og det skjer stort sett anonymt, noe som kanskje tyder på at folk kjenner litt på at det er godt over grensen...?

Skrevet

Skjønner det er du Kathrine som gjemmer deg bak anonymknappen!

Skrevet

Skjønner det er du Kathrine som gjemmer deg bak anonymknappen!

Lurte på å signere, men syntes det blei så dårlig formulert, så eg trakk meg. :)

Skrevet

Rasist er du ikke.

Jeg frykter ikke "islamisering" her i Norge, jeg tror at ekstremisme er noe som alltid vil finnes i et mindretall, både hos muslimer, kristne og andre trossamfunn. Så det blir aldri noe sharialov her i Norge.

Men, asylsøkere må følges bedre opp, sendes raskere ut etter avslag, rask saksbehandling og vi skal ikke godta innskrenking av ytringsfrihet og religionsfrihet. Dvs, det bør være en rett å bære et kors, hijab og andre religiøse symboler/ plagg uavhengig av hvor man er/ hva slags jobb man har og hvem man er.

Skrevet

Hvis innvandringen og fødselsraten og familiegjenforeningen blant innvandrere fortsetter i samme tempo som i dag, vil andelen muslimer ligge på omkring 7% (iflg SSB). De aller fleste av disse vil være moderate muslimer.

Fødselsraten hos innvandrere i Norge er ikke høyere enn blant etnisk norske.

Det er derfor svært lite sannsynlig at 'de' kommer til å overta eller oversvømme landet vårt.

Så var det asylsøkerne:

Jeg vil heller ikke at noen skal voldta eller myrde, verken nordmenn eller utlendinger som bor i landet vårt. Men synes at de som kommer rett fra nedslakting og krig burde tas hånd om på en annen måte enn å bare sende dem ut igjen. Han som gikk amok på den der bussen, skulle f.eks sendes til Spania (eller var det Nederland?). Jeg kan ikke se at det løser noe som helst å sende en psykisk ustabil mann til Spania, sånn at han kan gå amok der i steden.

Det er også ganske naivt å tro at man kan stenge alle utlendinger ute. Eller, man kan jo ha noen kriterier, men hvilke? En som er domfelt i et diktatur er jo nødvendigvis ikke kriminell? Og en muslim fra Bosnia kan jo være like sekulær som en hvilken som helst etnisk norsk? Og en person med brun hud kan jo være kristen? Eller ateist?

Og man er jo ikke kriminell før ETTER man har begått en kriminell handling, så man kan jo ikke sende ut folk fordi man synes de ser skurkete ut? Og hvordan vet man at en svenske har mer rent mel i posen enn en polakk?

Eller skal vi ha sånne spørreskjema som de har i USA 'Har du under noen omstendigheter planlagt en terrorhandling? Planlegger du å voldta noen mens du oppholder deg i Norge?'

Skrevet

:laugh:  :laugh: Er du tilbake??? Juhuuuu :duskedame:

Skrevet

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Pa-tide-a-snakke-om-ubehaget-7364277.html

"La oss begynne med det ferskeste eksemplet på indoktrinering: Den største somaliske moskeen i Norge, Tawfiiq islamsk senter, inviterte nylig den amerikanske konvertitten Abu Usamah at-Thahabi  for å holde kurs i islam. At-Thahabi har vært imam i en sentral moské i Birmingham. I mange år har han hatt britiske myndigheters søkelys på seg. I 2007 ble han filmet med skjult kamera i en dokumentar der han uttrykker støtte til Osama Bin Laden, sprer hat mot ikke-muslimer, taler for hellig krig i islamske stater og for dødsstraff for frafall fra islam og for homofili. Derfor nektes han adgang til talestoler ved britiske universitet. 

Nå som unge norske muslimer uttrykker samme holdninger som at-Thahabi  og også tilslutter seg terrorgrupper i «hellig krig», blir representanter for den samme Tawfiiq-moskeen intervjuet om ekstremisme iAftenposten 2. november.  

Men Aftenposten konfronterer ikke Tawfiiq med at at-Thahabi ble invitert til å undervise moskeens mange unge medlemmer. Tvert imot får moskeens styremedlem, Mohamed Bahdon Osman, stå fram og be om hjelp for å beskytte unge norsksomaliere mot ekstremisme (sic!). Han påstår at ungdommen blir ekstreme via internett, men henviser selvsagt heller ikke til moskeens egen Facebook-side: Tawfiiq Islamic Academy, som blant annet lærer bort følgende om homofili:  

«I islam skal de som blir funnet skyldige i denne forbrytelsen bli drept med sverdet, i henhold til den mest solide meningen.»  "

Anonymous poster hash: fe5c2...b85
Skrevet

Er det den ekte sug lut som er tilbake? Kan det virkeli være sant? Herregud dib er reddet:) johoo

:)

Anonymous poster hash: 060a0...462

Skrevet

Jeg er helt enig med deg jeg. Imotsetning til veldig mange andre her inne, har jeg oppholdt meg i lengere tid i forskjellige land i Afrika, midtøsten, pakistan og India. Det jeg tilslutt har kommet fram til, er at jeg ikke forstår hvorfor Norge tillater disse folkene inni landet vårt. Det de driver med i Norge, er bare en liten % del av hva de holder på med i sitt eget land. Man kan rett og slett ikke forandre på kultur, så enkelt er det. Send de hjem..

Anonymous poster hash: ecd5d...bdb
Skrevet

Er det den ekte sug lut som er tilbake? Kan det virkeli være sant? Herregud dib er reddet:) johoo

:)

Anonymous poster hash: 060a0...462

Sitat

Anonymous poster hash: d0c74...c8e

Skrevet

Jeg er helt enig med deg jeg. Imotsetning til veldig mange andre her inne, har jeg oppholdt meg i lengere tid i forskjellige land i Afrika, midtøsten, pakistan og India. Det jeg tilslutt har kommet fram til, er at jeg ikke forstår hvorfor Norge tillater disse folkene inni landet vårt. Det de driver med i Norge, er bare en liten % del av hva de holder på med i sitt eget land. Man kan rett og slett ikke forandre på kultur, så enkelt er det. Send de hjem.. Anonymous poster hash: ecd5d...bdb

Det er da ingen nasjonalitet som har voldtekt, drap og terrorhandlinger som en del av sin kulturelle sekk...

Anonymous poster hash: 16795...be9

Skrevet

Jeg er helt enig med deg jeg. Imotsetning til veldig mange andre her inne, har jeg oppholdt meg i lengere tid i forskjellige land i Afrika, midtøsten, pakistan og India. Det jeg tilslutt har kommet fram til, er at jeg ikke forstår hvorfor Norge tillater disse folkene inni landet vårt. Det de driver med i Norge, er bare en liten % del av hva de holder på med i sitt eget land. Man kan rett og slett ikke forandre på kultur, så enkelt er det. Send de hjem.. Anonymous poster hash: ecd5d...bdb

Det er da ingen nasjonalitet som har voldtekt, drap og terrorhandlinger som en del av sin kulturelle sekk...

Merkelig da at visse deler av Afrika så er det mer normalt å ha voldtatt enn å ikke ha gjort det.

Anonymous poster hash: 0302e...167

Skrevet

Jeg er helt enig med deg HI!

Skrevet

Det er da ingen nasjonalitet som har voldtekt, drap og terrorhandlinger som en del av sin kulturelle sekk...Anonymous poster hash: 16795...be9

Merkelig da at visse deler av Afrika så er det mer normalt å ha voldtatt enn å ikke ha gjort det. Anonymous poster hash: 0302e...167

Det vil likevel ikke være kulturen i de landene. Og jeg skulle gjerne sett kilder på de påstandene der.

Skrevet

Det er da ingen nasjonalitet som har voldtekt, drap og terrorhandlinger som en del av sin kulturelle sekk...Anonymous poster hash: 16795...be9
 Merkelig da at visse deler av Afrika så er det mer normalt å ha voldtatt enn å ikke ha gjort det. Anonymous poster hash: 0302e...167

Det vil likevel ikke være kulturen i de landene. Og jeg skulle gjerne sett kilder på de påstandene der.

Sør-Afrika foreksempel, et land som blir sett på som bedre enn mange av sine naboer.

http://www.theguardian.com/world/2010/nov/25/south-african-rape-survey

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...