Gå til innhold

Hva er bedre enn Google? Jo; krangledamer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere opplevd at dere er bedre enn google, og nå er dere plutselig her igjen! Tralala, jeg er så glad!

Så, istedenfor å google noe videre på vaskemaskin, har dere noen råd til meg? Vaskemaskinen min har tatt kvelden, den starter opp med litt hoste, men trommelen går ikke rundt og den fyller seg ikke med vann, og brått står den bare å lyser rødt. Men jeg har renset alt som kan renses, og jeg har sjekket feilsøk, men jeg finner ikke ut av det.

Kan den reddes, er det en hemmelig knapp eller noe jeg kan trykke på et sted? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres som om den er klar for de evige jaktmarker. Men koble fra vannet, dra ut kontakten og rist maskinen godt. Og jeg mener rist den godt!! Så kobler du til alt igjen og ber til vaskemaskinsguden om livsforlengelse.

Skrevet

Høres som om den er klar for de evige jaktmarker. Men koble fra vannet, dra ut kontakten og rist maskinen godt. Og jeg mener rist den godt!! Så kobler du til alt igjen og ber til vaskemaskinsguden om livsforlengelse.

Seriøst? Filleriste den, liksom? Må prøves, men da med dårlig samvittighet. Den har jo bare oppført seg pent frem til nå, og føler liksom ikke for å fysisk avstraffe den. Stakkars, men jeg får se på det som et forsøk på livredning. 

Skrevet

Prøv en liten shake, kan være noe som har satt seg fast.

Og ikke ha dårlig samvittighet, man vil jo redde den :)

Skrevet

Jeg har tidligere opplevd at dere er bedre enn google, og nå er dere plutselig her igjen! Tralala, jeg er så glad!

Så, istedenfor å google noe videre på vaskemaskin, har dere noen råd til meg? Vaskemaskinen min har tatt kvelden, den starter opp med litt hoste, men trommelen går ikke rundt og den fyller seg ikke med vann, og brått står den bare å lyser rødt. Men jeg har renset alt som kan renses, og jeg har sjekket feilsøk, men jeg finner ikke ut av det.

Kan være noe som sitter fast lengre inn i systemet. Her var det en hårstrikk og en q-tip som sto fast i selve pumpa. Jeg demonterte maskina og fikset det. Hadde lite å tape, mannen var alt ute for å kjøpe ny, men min nysgjerrighet fikk meg til å leke vaskemaskinrepratør og jaggu så funker maskina like godt som før. Litt generell teknisk og mekanisk anlegg bør man ha før man bryter seg på den slags.

Skrevet

Kan være noe som sitter fast lengre inn i systemet. Her var det en hårstrikk og en q-tip som sto fast i selve pumpa. Jeg demonterte maskina og fikset det. Hadde lite å tape, mannen var alt ute for å kjøpe ny, men min nysgjerrighet fikk meg til å leke vaskemaskinrepratør og jaggu så funker maskina like godt som før. Litt generell teknisk og mekanisk anlegg bør man ha før man bryter seg på den slags.

Regner med at du har sjekket at vanntilkoblingen ikke er stengt....

Skrevet

Regner med at du har sjekket at vanntilkoblingen ikke er stengt....

Jepp. :D Og har nå demontert maskinen, og leter etter pumpa og sikringer. En gang for leeeenge siden så fikset jeg en halvautomat som begynte å brenne. Men dette er litt mer avanserte greier, altså. 

Skrevet

Reparatøren er kommet, betalt og erklærte maskinen død før han gikk. Den er nu kjørt dit vaskemaskiner stedes til sin siste hvile, og den er takket av etter godt arbeid de siste åtte år. 

Dens stedfortreder er på plass, og selv om sorgen er stor etter Whirlpoolen, så ser det ut som om en Hotpoint raskt kan lindre den. Et lite hjertesukk fra dypet denne fine lørdagsformiddag, og et lettelses sukk over rene klær og en stillegående etterfølger.

*mangler forøvrig et passende uttrykks-ikon for anledningen*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...